Aivoverenkiertohäiriön saaneita?
Sain lievän aivoverenkiertohäiriön kolme viikkoa sitten. Menin päivystykseen useamman tajunnan menetyksen johdosta, oli myös näköhäiriöitä ja toispuoleista halvausta. Sain ehkäisevän lääkityksen. Onko uusiutuminen mahdollista? Pelkään sitä.
Muita joilla on ollut, miten toipuminen on edistynyt? Miten päivänne ovat menneet?
Kommentit (4)
Mulla oli, mutta olin 20~v., niin hoidettiin ja hoidetaan edelleen psyykkisenä, mitään kirjauksia ei ole.
En tiedä olko aivoverenkiertohäiriö. Neurologi sanoi että mahdollisesti. Magneettikuvauksissa ei näkynyt /löytynyt mitään. Oireena oli kaksoiskuvat pelkästään jotka tulivat yhtäkkiä mm. autoa ajaessa, kestivät n.1/2-1 min. Silmissä tuntui myös nykimistä samaan aikaan mutta ulkoisesti nykimistä ei näkynyt. Näitä oireita tuli muutaman viikon aikana sitten ne loppuivat eikä niitä enää ole ollut.
Toinen diagnoosi voisi kuulema olla silmien hermoissa joku häikkä.
Suosittelen laittamaan elämäntavat kuntoon, laihduttamaan jos yhtään ylimääräistä viina, rööki yms pois.
Tia kohtaus ennakoi vakavaa tapausta lähes aina.
En itse mutta olen nähnyt sellaisen. Tuolla oireet ilmaantui jos se 60v nainen joi alkoholia Se ilmeni pysähtymisenä jolloin tuijotti tyhjyyteen kieli ulkona. Tunnusteli kieltään kädellä ja virkosi 5 min päästä. Eli ainakin alkoholi edesauttaa