Suomalaisturistit ei pysty pitämään Itä-Suomen hotelleja, kylpylöitä yms kohteita pystyssä
Miksi suomalainen ei matkusta Suomessa? Miksi suomalainen ei halua tukea suomalaista?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Syy on hinta. 200-300 euroa yöltä pelkässä hotellissa paikassa kuin paikassa on liikaa.
Itse en ole kylpyläihmisiä, mutta mieluusti majoittuisin hotelliin reissuilla, mutta liian kallista.
Jokunen kesä sitten oli Lapissa ja Levillä yötä, hinta oli kai sama kuin hiihtosesongissa ja
minun lisäkseni oli pari muuta asiakasta. Ei ollut aamupalalla ruuhkaa.
Kesähinnoittelua kannattaisi harkita.
Levillä näkyy olevan esim Panorama-hotellissa kahden hengen huone aamiaisella 100 euroa nyt heinäkuussa. Ei ole minusta paha. Halvempaakin majoitusta löytyy toki.
Suomalaissa hotelleissa on huono palvelu Sen takia itse en ainakaan mene hotelliin. Huono palvelu ja hinnat liian korkeita. Englannissa olen paljon ollut hotelleissa niin palvelu on aina ollut priimaa.
Saaristoreitti autolla oli kyllä näin pohjoiskarjalaisena pettymys. Eihän sitä merta edes nähnyt puolinakaan aikoina ja lossireitillä oli vain näkyvissä seuraava ranta ja kallioisia linnunpaskaisia pikkusaaria. Vesikin oli ruskeaa. Täysin yliarvostettu reitti autoilijalle tai pyöräilijälle, ruokakauppoina joka kyläpahasessa oli perus alepa tai K-kauppa. Ehkä se aukeaisi jos liikkuisi matkaveneellä. Mieluummin vietän kesäni Saimaan rannalla ja vaaramaisemissa Kolilla.
Hienosti on pedattu. Hinnoitellaan yläkanttiin eläminen ja kaikki, työn teettäminen on kallista ja pienipalkkaisenkin tilipäivä maksaa työnantajalle enemmän kuin mitä tuon työntekijän palkka tulee ikinä olemaan. Firmojen materiaalikulut ovat kasvaneet valtavasti ja vienti ei vedä. Siksi paljon irtisanomisia ja kannattamattomuutta. Työttömiä tehtaillaan, tukia leikataan ja niin pois päin. Kaiken tämän seurauksina ihmisillä ei ole rahaa matkustella, kuluttaa ja käyttää palveluita. Se vähä, minkä saa, menee ihan kokonaan pelkkään peruselämiseen. Suomi pistää kaiken liikenevän rahan puolustusmenojen kasvattamiseen ja Ukrainaan sotakentille. Tänne Suomeen sitä ei omalle kansalle yhtään jää, sitä rahaa. Jos nyt tuntuu siltä, että asiat ovat paskasti, niin viiden vuoden kuluttua saat kertoa sen kahdeksalla. Jos enää silloin hengissä ollaan, kun tästä mentiin tämmöistä tekemään. ArvonlisäveroaKIN nostettiin ja missään se ei näy eikä tunnu, koska raha ei jää Suomeen. Laskua on siellä missä pitäisi olla kasvua ja kasvua siellä missä pitäisi olla laskua.
Siksi koska suomalaiset menevät Kanarialle tuhlaamaan luonnon varoja ja tuhoamaan maisemia. Ja on kai kivempi hikoilla Espanjan helteissä kun pääsee halvalla. Vaikka henki menis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös erikoista että suomalaisella itsellään ei ole varaa matkustaa oman maansa upeimpiin maisemiin lappiin. Hinnoiteltu niin, että puolet halvempaa lähteä ulkomaille.
Ajoissa ostetulla junalipulla lappiin suorastaan naurettavan halvalla, ja majoitus laskettelukeskuksissa kesäisin varsin kohtuuhintaista. En nyt oikein näe mistä se valtava kalleus tuohon tulisi.
Minkälaisia nuo halvat hinnat on? Muutaman päivän matkan ulkomaille saa alle 100 eurolla, sisältäen lennot ja majoituksen. Viikon matkan 150 euroa jne. Kuukauden lomailee Eruoopan ulkopuolella jopa alle 1000 eurolla.
Laitapas speksit muutaman päivän matkasta ulkomaille alle 100 eurolla.
Halpalennolla omin eväin, majoitus hostellin petipaikalla, mitään ekstraa ei tällä hinnalla kyllä saa!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaissa hotelleissa on huono palvelu Sen takia itse en ainakaan mene hotelliin. Huono palvelu ja hinnat liian korkeita. Englannissa olen paljon ollut hotelleissa niin palvelu on aina ollut priimaa.
Mitä Suomen hotellien palveluista sitten puuttuu? En itse ole huomannut mitään perustavanlaatuista eroa Suomen ja muiden eurooppalaisten hotellien palveluissa. Olen saanut hyvää palvelua kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Syy on hinta. 200-300 euroa yöltä pelkässä hotellissa paikassa kuin paikassa on liikaa.
Itse en ole kylpyläihmisiä, mutta mieluusti majoittuisin hotelliin reissuilla, mutta liian kallista.
Jokunen kesä sitten oli Lapissa ja Levillä yötä, hinta oli kai sama kuin hiihtosesongissa ja
Lapin turistirysillä on se etu että heidän pääsesonki on talvilomat. Saimaa on taas syksystä kevääseen käytännössä lappu luukulla, raha pitäisi repiä siitä kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa ei ylipäätänsä ole mitään hyödyllistä tai kiinnostavaa. Lasten koulumenestyskin on muuta Suomea heikompaa t.s. idässä on tyhmiä ihmisiä.
Lännestä taitaa sitten löytyä ne kusipäät?
Jos kotimaan matkailu olisi halvempaa, voisin kokeilla sitä. Nyt ulkomaille pääsee samoilla tai jopa halvemmilla hinnoilla, joten ei ole vaikea valita menenkö Hankoon vai Kreetalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin oma kokemus on, että varsinkin etelärannikolla voi olla hyvinkin pieniä kyliä, joissa kuitenkin on aktiivinen vierasvenesatama, hyvätasoista kauppaa ja mökkelijöiden takia (?) eläväinen kylä toritapahtumineen jne ja vielä yllättävän hyvätasoinen illallisravintola eikä mikään rasvakeitin-mättö-kiska.
Itä-Suomessa en ole oikein vastaavia nähnyt. Jotenkin kulttuuri tai kulutustottumukset ovat erilaista. Järvisuomi toki maisemiltaan kaunis, mutta se ei oikein yksinään vielä kanna.
Täysin sama kokemus! Etelärannikolla on paljon purjehtijoita ja veneilijöitä, ulkomaita myöten. He ovat laatutietoista porukkaa, ja tarjonta on sen mukaista.
Olen kotoisin etelärannikon kesäkaupungista, jossa vietän myös edelleen lomakausina paljon aikaa. Oma kokemukseni ei ainakaan tue väitettä erityisen laatutietoisesta palvelusta. Haluaisitko siis tarkentaa, että millä lailla laatu näkyy? Kyllä etelärannikolla hienoja paikkoja on, mutta ei niiden vetovoima mistään palvelutarjonnasta johdu. Jos kulttuuria ja palveluita haluaa, kannattaa suunnata isompiin kaupunkeihin - Helsinki, Turku, Tampere...
Itse tykkään matkustella paljon etenkin ulkomailla, mutta kotimaassa myös. Omia lempikohteitani ovat juurikin eteläiset merenrantapaikkakunnat sekä Itä-Suomi. Suomen vahvuus matkailumaana on juuri se, että tarjolla on erityyppisiä kohteita, ja siksi tämän ketjun outo vastakkainasettelu tuntuu kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotimaan matkailu olisi halvempaa, voisin kokeilla sitä. Nyt ulkomaille pääsee samoilla tai jopa halvemmilla hinnoilla, joten ei ole vaikea valita menenkö Hankoon vai Kreetalle.
No, kumpi on valintasi? Aika moni menee nimenomaan Hankoon. Kesällä monen mielestä se voi olla kaikin puolin mukavampi kohde kuin Kreikan tappohelteet.
Itsellä on tarkoitus lähteä lomalla Itä-Suomeen hotelleihin.
Kaunista seutua ja paljon sotahistoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurella osalla kaupunkilaisista ei ole autoa ja moni kohde on mahdoton saavuttaa ilman autoa. Ne joilla on auto, menevät suoraan omalle mökilleen korjaamaan kattoa tai laituria. Talvella lähtevät viikoksi Kreetalle tai Alanyaan.
-Bensa on kallista
-Autot on kalliita
-Automatkailu ei ole enää yhtä suosittua kuin ennen.
Kohtuu kokoinen vuokra-auto viikonlopuksi noin 400, viikonloppu kylpylässä perheelle 300, bensat 200 jos riittää, Apsiapinan lihapyörykät sun muut jaffat 200, Ala cartet 200... Tonnikolmesataa yhteen viikonloppuun. Kolmion vuokra sileenä yhdessä viikonlopussa.
Mene etelän ylitäyteen käristyskupoliin kuten kaltaisesi persaukiset turistit.
Suomessa on kaunista ja erilaista kesäluontoa jokapuolella ja ihanan viileä ilmasto eikä ahdistavia jonoja missään.
Suomi on liki samanlaista ryteikköä kaikkialla.
"Suomi on liki samanlaista ryteikköä kaikkialla."
Sitä ryteikköä on eniten Venäjän rajalla, että ette pääse niin helposti meidän vessanpönttöjä varastamaan, iigori.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ryteikköä on eniten Venäjän rajalla, että ette pääse niin helposti meidän vessanpönttöjä varastamaan, iigori.
Huutikset, nyt pitää olla niin patrioottinen ettei saa edes tunnustaa faktoja? Suomesta on liki kaikki luonnonmetsät hakattu ja puupellot saatu tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni menisi junalla Hankoon 17€ ja majoitus sadan euron luokkaa kahdelta per yö. Voihan se olla, että Kreetalle pääsisi vielä halvemmalla, mutta enpä taida viitsiä edes selvitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutikset, nyt pitää olla niin patrioottinen ettei saa edes tunnustaa faktoja? Suomesta on liki kaikki luonnonmetsät hakattu ja puupellot saatu tilalle.
Päätä jo, iigori, että onko sitä ryteikköä, vai hakattua metsää. Itä-Suomessa on paljon luonnonmetsää ja 6 kansallispuistoa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi menetettiin se Karjala. Ei ihmiset jaksaisi ajaa niin pitkälle kuitenkaan.
Totta. Karjalan ikihongat olisi kiinalaisilla vessapaperina. Petroskoihin on liian pitkä matka.