Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet lomasta on mennyt eikä yhtään lämmintä päivää ollut!

Vierailija
07.06.2025 |

Mä hajoon. 

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on kuin syksy. Tuulee, harmaata ja hel..... kylmää. 

Sama tässä pääkaupungissa vaikkakin paistaa aurinko, mutta tuulee hurjasti ja syyskesä tästä koleudesta itsellekin tuli mieleen. Toisaalta myös hyvinkin tyypillinen kainuulainen kesäsää tämä tällainen. 

Vierailija
22/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan menneisyydestä loman jonka olin etukäteen suunnitellut vietettäväksi pitkiä pyörälenkkejä tehden. Neljän viikon jaksoon ei mahtunut montaakaan poutapäivää. Oli muuten se sama kesä kun Helsingissä oli yleisurheilukisat ja vettä tuli niin paljon että sitä meni TV lähetystilojen kellariin ja sähköt katkesivat.

Oli kyllä kiva köllötellä sohvalla ja odotella kelejä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kesäloman onnistuminen on lämmöstä ja auringosta kiinni, kannattaa viettää lomansa etelässä eikä Suomessa. Etenkin jos loma on jo kesäkuussa.

On tämä vähän ankeaa vaikka oma loma alkaa vastaa viiden viikon päästä. Toivottavasti sillon olisi ollut kunnon helteet jonkin aikaa ja jatkuisivat pitkälle elokuuhun.

Edes Etelä-Suomessa ei keskimäärin ole kovin montaa hellepäivää kesässä, pohjoisesta puhumattakaan.

Vierailija
24/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole koskaan niin lämmintä että voisi shortseissa kulkea.

Vierailija
25/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kesäloman onnistuminen on lämmöstä ja auringosta kiinni, kannattaa viettää lomansa etelässä eikä Suomessa. Etenkin jos loma on jo kesäkuussa.

On tämä vähän ankeaa vaikka oma loma alkaa vastaa viiden viikon päästä. Toivottavasti sillon olisi ollut kunnon helteet jonkin aikaa ja jatkuisivat pitkälle elokuuhun.

Voit olla varma, että silloin sataa joka päivä. 

Vierailija
26/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan menneisyydestä loman jonka olin etukäteen suunnitellut vietettäväksi pitkiä pyörälenkkejä tehden. Neljän viikon jaksoon ei mahtunut montaakaan poutapäivää. Oli muuten se sama kesä kun Helsingissä oli yleisurheilukisat ja vettä tuli niin paljon että sitä meni TV lähetystilojen kellariin ja sähköt katkesivat.

Kesällä ne vuoden rajuimmat ilmat on ja kesä on yleensä sademäärissä mitattuna vuoden sateisinta aikaa. Sattui vain osumaan samaan ajankohtaan kisojen kanssa. Kisat jostain syystä järjestetään aina kesän jälkipuoliskolla vaikka se on kaikista kuuminta aikaa ja riski rajuille ilmoille suurin.

Vierailija
27/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kesä 2000 vai 2004?

Vierailija
28/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin nyt lomalla. Ihan ok säät nyt mielestäni olleet. Pihalla ei tuule, niin on voinut lukea aurinkotuolissa sortseissa ja bikineissä. Muualla ollessa on pärjännyt varsin hyvin sortseissa ja pitkähihaisessa. Olen yleensä helleihminen, mutta nyt rankan kevään jälkeen kelpaa kyllä millainen ilma vaan, kunhan on vaan loma. Toisekseen niitä hellejuttuja ehtii tehdä sitten heinä-elokuussa töiden jälkeen ja viikonloppuisin. Lähinnä nämä on asenteesta kiinni. 

Vierailija
29/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

xdddddddddd

Vierailija
30/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1952 jolloin Olympilaiset järjestettiin Stadissa.

Vierailija
31/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole koskaan niin lämmintä että voisi shortseissa kulkea.

Ai ei vai? No, mites oli viime kesien tappohelteet? Oliko silloinkin niin kylmää, ettei voinut yhtään shortseissa kulkea? 

Vain ikävät asiat jäävät näköjään muistiin.

Vierailija
32/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa varma asia Suomen kesäsäässä on, että valittajia riittää.

Vierailija
33/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näin vasta eläkkeelle jääneenä saa nauttia koko kesän säätiloista.

Vierailija
34/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena viimeisenä kesänä on ainakin täällä päin Suomea ollut kesäkuu aurinkoinen ja lämmin, heinäkuu taas sateinen. 

Vierailija
35/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1952 jolloin Olympilaiset järjestettiin Stadissa.

Silloin isäni oli 3-vuotias, äitini 2-vuotias ja mun syntymään oli aikaa noin 19 vuotta. En paljo tuosta kesästä 1952 muista. 

Vierailija
36/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vietät kesälomasi talvella?

Vierailija
37/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma on tarkotettu toipumiseen työstä eikä lämmittelyyn. Jos on kylmää niin käperry viltin alle lukemaan kirjaa ja tietty suklaarasia/karkkipussi/sipsipussi mukaan. Ihanaa, nam.

On tutkittua, että kylmä huono surkeasäinen kesä ei palauta ihmisiä niin kuin lämmin aurinkoinen oikea kesä. Siinä on jopa huomattava ero.

Vierailija
38/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vietät kesälomasi talvella?

No eihän tuossa määritelty kuinka etelään pitää mennä.

Vierailija
39/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2005. Olin itse silloin vasta teini, mutta töissä noissa kisoissa osan viikkoa. Oli kyllä aika mieleenpainuvat kisat. Muuten kesä oli mielestäni ihan lämmin ja hyvä kesä, mutta ne karseimmat säät osui tuolle viikolle.

Vierailija
40/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan saman kesän! Kun yritti pyörälenkkiä suunnitella, niin joka päivä satoi, aamupäivällä tai iltapäivällä. Ja yleisurheilun MM-kisoissa kilpailijat palelivat ja ulkomaalaiset sai tuta Suomen kesän heinäkuun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi