Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet lomasta on mennyt eikä yhtään lämmintä päivää ollut!

Vierailija
07.06.2025 |

Mä hajoon. 

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan menneisyydestä loman jonka olin etukäteen suunnitellut vietettäväksi pitkiä pyörälenkkejä tehden. Neljän viikon jaksoon ei mahtunut montaakaan poutapäivää. Oli muuten se sama kesä kun Helsingissä oli yleisurheilukisat ja vettä tuli niin paljon että sitä meni TV lähetystilojen kellariin ja sähköt katkesivat.

Oli kyllä kiva köllötellä sohvalla ja odotella kelejä..

2005. Olin itse silloin vasta teini, mutta töissä noissa kisoissa osan viikkoa. Oli kyllä aika mieleenpainuvat kisat. Muuten kesä oli mielestäni ihan lämmin ja hyvä kesä, mutta ne karseimmat säät osui tuolle viikolle.

Ei ollut paska ilma kuin yhtenä kisailtana. Kisat muistetaan paskoista ilmoista siksi, että huono ilma osui juuri siihen iltaan kun gloryhunterit katsoivat Lyhytmäen floppaamista seipäänheitossa. Muina päivinä tuskin edes katsoivat kisoja.

Vierailija
42/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta viikkoa ollut 18-20 astetta lämmintä ja muutamia sadepäiviä välissä. Juuri sellaiset ilmat kuin kesällä pitää ollakin.

Missä?

Ainakin pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa varma asia Suomen kesäsäässä on, että valittajia riittää.

Säiden haltija on mestari järjestämään suomalaisille valituksen aiheita. 

Talvella on usein liian kylmää, liukasta, jos ei lunta niin sitten sohjoa ja märkää joka paikassa. Kesällä se joko ei sada yhtään ja on helvetin kuuma tai sitten on ihan liian kylmää kesä sääksi ja vettä tulee joka päivä tai ainakin sataa liian usein, aina just väärille päiville osuu sateet. Piti alkaa pihahommiin, maalata aita, niin vettä alkoi sataa ja sitä on tullut nyt viikon. Syksy alkoi ihan liian aikaisin ja siksi kesätouhut jäivät kesken jo lokakuun alussa, kun tuli se armoton lämpötilojen rommaus ja perkeleen räntäsae. Kevät taas vitkuttelee tulonsa kanssa ja joutuu vielä heinäkuussa odottelee kunnollisia lenkkisäitä. Semmosta se on näillä leveysasteilla ja kun meillä on vielä tämä ilmastonmuutos, ettei ole enää semmoisia kesiä ja talvia kuin oli vielä 1990-luvulla. Silloin kun oli vielä neljä vuodenaikaa, eikä pelkästään talvi ja tietyöt. 

Jos esi-isät olisivat olleet niinkuin nykyiset suomalaiset, niin eihän tätä, myöhemmin Suomeksi nimettyä, maaplänttiä täältä pohjoisen perukoilta olisi kukaan hullukaan lähtenyt ikinä asuttamaan. Jos historia olisi mennyt toisin, niin nyt vetäisimme tyytyväisinä siestaa tuolla jossain Espanjan auringon alla, emmekä täällä jöröttäisi ja valittaisi milloin mistäkin jossain vauvapalstalla. Se on ihan tästä paskasta sijainnista ja siitä johtuvasta ilmastosta ja keleistä johtuvaa, miksi olemme tämmöistä pessimististä valittajakansaa. Kun ei täällä vaan ikinä voi olla hyvin. Aina täytyy jonkun olla jollakin tapaa vinossa. "Voi, voi. Kohta taas sataa. No ni, nyt tuli jo pari tippaa ikkunaan. Voi möhnä! No niin, en lähe ulos ny tässssssä kelissä!" "On taas niin peRRRkeleeeeennnn kuuuuma! Mitään ei jumalauta jaksa tehdä ja taas jää kaikki hommat tekemättä näiden hiton kelien takia. Olis talvi ja 60 astetta pakkasta!" "Uijuijuijui, miten on kylmää! Miinus 20 astetta, voi herranjumala nyt taas sentään. Miks pitää aina olla talvi? Miks nyt ei voi olla kesä ja plus 40 astetta varjossa, niin nyt valittaisin liian kuumasta sen sijaan että hytisen nyt tässä ja valitan kylmästä?" Kaikenlaista, aina joku jotenkin päin pielessä. 

"Miks ei sada? On kyllä taivas niin tummanharmaassa pilvessä ihan kauttaaltaan, mutta silti ei sada. No, hyvä kun ei sada, mutta sais kyllä vähän sataa. Tuo maassa oleva roska on ollut tuossa jo monta päivää ja nyt sitten tuuli liikautti tota viitisen senttiä. Ihan liian tuulistakin on ollut tässä nyt pitkin kevättä ja kesää, kumpaa tämä nyt sitten on? Vai onko syksyä jo, kun ei näitä oikein taho mistään erottaa toisistaan? No, mene ja tiedä. Hymh. On kurjaa... Jupinaa, jupinaa, mutinaa ja mutinaa, jota seuraa jupina ja mutina itsekseen." Ja ei muuta kuin naama nurinpäin (paitsi että se onjo) ja koko loppupäiväksi nettiin valittamaan keleistä ja elämästä. Klo 23 asti on aikaa, sitten ei voi vauvapalstalla enää kommentoida. Mutta voi alapeukuttaa muiden kommentteja, eikä tarvitse edes lukea, mitä kommentissa sanottiin. Niin ja onhan sitä Suomi24, jonne voi myös mennä vattuilemaan yms. kunnes uni tulee joskus aamuyöstä. Sitä suomalaista mielenmaisemaa.

Vierailija
44/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt että miten sellaiset ihmiset jaksaa elämäänsä jos tärkein onnen mittari on lämpömittari. Suomessa yleensä ei ole lämmintä, onko elämän ainoa hieno aika se 20-30 hellepäivää vuodessa? Loput 11 kk sitten toivotaan että "Kumpa olisi jo kesä!"

En jumalauta jaksaisi tai jatkaisi sellaista elämää jossa alle 10% on "hyvää".

Itse nautin jokaisesta vuodenajasta, on hauskaa kuinka luonto muuttuu ja siihen saa sopeutua. 

Vierailija
45/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä on huono vitsi. Siksi aina lomalla Välimerelle. 

Siellä vasta paskaa onkin, tulipaloja ja tappohellettä tai myrskyjä ja tulvia ja  tulivuorenpurkauksia. Sitten itketään Finnairia apuun, se kun se on suomalaisen matkustjaan isä ja äti ja mummo.

Vierailija
46/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt että miten sellaiset ihmiset jaksaa elämäänsä jos tärkein onnen mittari on lämpömittari. Suomessa yleensä ei ole lämmintä, onko elämän ainoa hieno aika se 20-30 hellepäivää vuodessa? Loput 11 kk sitten toivotaan että "Kumpa olisi jo kesä!"

Itse nautin jokaisesta vuodenajasta, on hauskaa kuinka luonto muuttuu ja siihen saa sopeutua. 

Luultavasti se, miksi jaksetaan ja on jatkettu elämää, jossa alle 10% on hyvää, johtuu siitä kun aikoinaan Irwin tsemppasi kansaa kappaleella Läpi elämän helvetin. "Silti ollaan hengissä horjuttu läpi elämän helvetin ja pikku masennukset torjuttu millä keinolla milloinkin. Ja vaikka ei sanottavasti tota tietoa jäänyt kaaliin, niin sisulla loppuun asti ja rinta kaarella maaliin."

Vierailija
47/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tällaista, ensi vuonna ehkä erilaista. Miksi käyttää lomaa sään harmitteluun, kun sille eivoi mitään. Tehdään mitä sää sallii tai sitten etelään...

Vierailija
48/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta viikkoa ollut 18-20 astetta lämmintä ja muutamia sadepäiviä välissä. Juuri sellaiset ilmat kuin kesällä pitää ollakin.

Missä?

Sama kysymys, missä päin Suomea näin? Ei ainakaan länsirannikolla. Yhtenä päivänä käynyt +19.

Hämeessä ainakin on ollut kolmisen viikkoa lähes päivittäin tuo 18-20 astetta, muutamia sateisimpia päiviä lukuun ottamatta. Meri on aina kylmä alkukesästä.

Vierailija
49/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä vasta alkoi! 😄 Mulle kelpaa tämäkin ilma. Tämä on normaalia Suomessa!!!

Vierailija
50/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän nyt viime vuoden lomaa koska en saanut pitää koska tuurasin muita. Heinäkuun alussa pidän tämän vuoden lomat ja sitten multa loppuu työsopimus. Olen vielä 5 päivää töissä juhannuksen jälkeen.

Vierailija
51/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennot ei maksa mitään. Pääset kolmessa tunnissa missä on takuuvarma aurinko. 

Finnairilla maksaa

Vierailija
52/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, kova riski tuollaisissa lomissa. Kannattaa jättää väliin.

Vierailija
53/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, kova riski tuollaisissa lomissa. Kannattaa jättää väliin.

Ostaa lomasäävakuutuksen huonojen ilmojen varalta.

Vierailija
54/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tahtoo lomaltaan sitä +30 asteen lämpöä ja muutenkin ns aurinkovarmaa säätä niin silloin Suomi ei ole oikea paikka.

Ja hyvä niin.

Yläpeukku, paitsi tuolle viimeiselle lauseelle

Vierailija
55/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun lomaa on niin vähän, niin kyllä se kirpaisee jos ei silloin ole kunnon rantakelit! Ei se tarkoita, etteikö tekemistä keksisi muinakin vuodenaikoina, mutta kyllä minäkin odotan, että kesälomalla on oikea intiaanikesä, eikä mikään valju kesänkorvike, puolipilvistä ja 19 astetta. Itsellä ei onneksi ole vielä loma, mutta jos edelleen heinäkuussa näyttää huonolta, niin suuntaan ulkomaille kyllä.

Vierailija
56/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asut, mutta ainakin tässä etelärannikolla on tänäänkin lämmintä. Lämmintä ollut vaikka kuinka pitkään. Joka päivä parinkympin tienoilla.

Vierailija
57/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asut, mutta ainakin tässä etelärannikolla on tänäänkin lämmintä. Lämmintä ollut vaikka kuinka pitkään. Joka päivä parinkympin tienoilla.

Lämmintä? Nyt nousi jopa 17 asteeseen mutta jäinen tuuli. Useimmat päivät kesäkuussa 14-15 astetta

pks, meren rannan tuntumassa

Vierailija
58/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma kohta takana. Ulkoilua toppavaatteissa, ei yhtään itikkaa häiritsemässä. Erittäin hyvä puuhastella ulkona. Sateen sattuessa sadevaatteet ylle. Nyt sataa vettä ja nautin olostani olohuoneen sohvalla. Hyvää ruokaa ja lukemista.

Vierailija
59/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan kylmää, sadetta, tuulta, lunta, räntää ja pimeyttä.

Onneksi oli mahdollisuus muuttaa pois Suomesta. Hyvin jaksan taas, nuorenin 10v!  Nyt tosin tyhmänä tulin kesäkuusta "nauttimaan" Suomeen:(

Vierailija
60/74 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais 25-30 astetta ympäri vuoden, ei oo tää Suomen ilmasto mulle. Ottaa päähän kun on jotakin 15 astetta suurin osa päivistä jo ainakin kuukauden putkella ja loppua ei näytä tulevan, ei tuolla voi kesähepeneissä vielä edes kulkea, paitsi jotkut kulkee t-paidassa jo 5 asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi