Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jäisin tällaiseen suhteeseen

Vierailija
06.06.2025 |

-mies tekee pitkiä työpäiviä iltaan saakka ja usein viikonloppuina ja lomilla. On vaikeaa saada mitään muuta elämään kuin työ.

-väsynyt ja valittaa paljon töistään, samat jutut toistuu vuodesta toiseen. Joudun usein kuuntelemaan asioita joita en voi muuttaa mitenkään. Käyttää minua pahan olon purkuun.

-kiukuttelee kun ei ole yhteistä aikaa. Sitten kun on, kiukuttelee jostakin

-ei ole mitään odotettavaa kun mitään mukavaa ei voi suunnitella 

Tätäkö yhteiselämä on?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jotain hyvääkin on?

On ollut mielenkiintoinen persoona ennen kuin työasiat ottivat vallan. On ollut yhteisiä kiinnostuksen kohteita kun oli aikaa sellaisille. On aidosti välittänyt minusta.

Ap

On varmaan olemassa muitakin mielenkiintoisia persoonia. Ei miehesi ole mikään uniikki lumihiutale maailmassa. Menittekö nuorena yhteen?

Tiedän, mutta taisin jo sanoakin, että en etsi uutta parempaa tilalle vaan olisin mieluiten kokonaan yksin. Ja emme olleet millään mittarilla nuoria. Mies oli yli 40 ja minä 36, olin ollut pitkässä avoliitossa ja kerran naimisissakin. 

Miten tuohon mahtuu PITKÄ avoliitto  ja avioliit

Mikä on pitkä sinun mielestäsi?

Vierailija
102/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas AP itsekeskeinen ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele?

Vierailija
104/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n miehän se vasta huomaavaisuuden huippu onkin.

Vierailija
105/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen ehkä mutta olen tuollainen yrittäjänainen. Pari vuotta sitten meni vielä hyvin mut nyt vippailen mieheltä ja raadan yökaudet. Varmaan tulen murheita valittaneeksikin.

Sanonpa vain sen että nykyään ja nykysuomessa on todella rankkaa repiä elantonsa yrittäjänä. Silti yrittäjät ovat talouden selkäranka ja tyypillisesti tosi ahkeraa porukkaa.

Että yritä välillä miettiä asiaa myös miehesi kannalta. Ehkä hänen kannattaa tehdä muuta kuin yritystoimintaa mutta en tykkää ajatuksesta että heti kun on vähän vaikeampaa niin pitää heittää toinen ojaan.

Voisit itsekin esim sairastua ja olla heikommassa asemassa. Mietipä sitä.

Vierailija
106/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rai rai

Vierailija
107/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin - miksi jäisit?

Vierailija
108/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen ehkä mutta olen tuollainen yrittäjänainen. Pari vuotta sitten meni vielä hyvin mut nyt vippailen mieheltä ja raadan yökaudet. Varmaan tulen murheita valittaneeksikin.

Sanonpa vain sen että nykyään ja nykysuomessa on todella rankkaa repiä elantonsa yrittäjänä. Silti yrittäjät ovat talouden selkäranka ja tyypillisesti tosi ahkeraa porukkaa.

Että yritä välillä miettiä asiaa myös miehesi kannalta. Ehkä hänen kannattaa tehdä muuta kuin yritystoimintaa mutta en tykkää ajatuksesta että heti kun on vähän vaikeampaa niin pitää heittää toinen ojaan.

Ja omia tarpeita ei saa suhteessa olla vaan pitää uhrata kaikki kun toisella on vaikeaa vuodesta toiseen?

Vierailija
109/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin - miksi jäisit?

Munan takii

Vierailija
110/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja omia tarpeita ei saa suhteessa olla vaan pitää uhrata kaikki kun toisella on vaikeaa vuodesta toiseen?

Voittehan te esim. yrittää tehdä asialle jotain. Miksi ratkaisu on aina ero?

Vierailija
111/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voittehan te esim. yrittää tehdä as

Kuten mitä?

Vierailija
112/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti? Ap:n mukaan tuota meininkiä on kestänyt jo viisi vuotta. Ja seksiäkään ei ole ollut lähes vuoteen. Kyllä se oli siinä.

Vierailija
113/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ukko oikein tusaa siellä firmassaan, jos on aina töissä mutta silti ei tienaa paljon mitään?

Vierailija
114/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat kuitenkin kelpaa?

Mitkä rahat? Viimeksi tällä viikolla annoin hänelle 50€. On siis yrittäjä ja työ ei juuri kata sen aiheuttamia kuluja. Hänellä ei ole säästöjä ja maksaa yhä vanhoja velkojaan. Minulla on oma talous kunnossa.

Ap

Löytyihän se oikea ongelman ydin

Jos ap on rahaa vailla, se on väärin. Jos ap on rikkaampi, sekin on väärin. Kuule, sä olet itse tässä se rahaa kyttäävä laiska h u o r a. 

Vierailija
115/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oon oppinu miehistä on se että ne aina vetää sut sinne niiden tasolleen. Jos on huono rahoistaan, alkaa omakin talous kupruilla. Jos ne on vihasia, ärtyneitä, tai masrntuneita, alkaa olla sitä itsekkin. Heikosta itsetunnosta puhumattakaan. Jos mies pukeutuu ihan pokkana t-paitaan kevätjuhlissa, niin ei sitä oikein kehtaa kovin koreana sellaisen rinnalla paistatella. Kannattaa valita mies joka nostaa sut ylös eikä vedä mukanaan alas.

Vierailija
116/141 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen selkeä hetki ja kirjoitin itselleni ylös ongelman ytimen. Se on, että mies käyttää minua vain ongelmien kaatopaikkana eikä ole mahdollista jutella vastavuoroisesti. Fyysisesti minulla olisi seksihaluja jäljellä, mutta ne sammuvat kun joudun työnohjaajan rooliin. Kaipaan positiivista yhteyttä. 

Kun tulin kotiin, mies tuli itku kurkussa kertomaan työpäivästään ja tilitti siitä koko illan. Oli niin romuna, että ei ollut mahdollista kertoa omasta tyytymättömyydestä. 

Tällainen on dynamiikka, ja vuosia jatkuttuaan se on muovannut minusta tahdottoman, tunteettoman, seksittömän tyhjän kuoren.

Ja tietty nyt tympii, että en saanut keskustelua käännettyä. Mutta siinä tilanteessa en vain pystynyt. Ja ehkä mies tahallaan kääntää kaiken itseensä.

Ap

Vierailija
117/141 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli eilen selkeä hetki ja kirjoitin itselleni ylös ongelman ytimen. Se on, että mies käyttää minua vain ongelmien kaatopaikkana eikä ole mahdollista jutella vastavuoroisesti. Fyysisesti minulla olisi seksihaluja jäljellä, mutta ne sammuvat kun joudun työnohjaajan rooliin. Kaipaan positiivista yhteyttä. 

Kun tulin kotiin, mies tuli itku kurkussa kertomaan työpäivästään ja tilitti siitä koko illan. Oli niin romuna, että ei ollut mahdollista kertoa omasta tyytymättömyydestä. 

Tällainen on dynamiikka, ja vuosia jatkuttuaan se on muovannut minusta tahdottoman, tunteettoman, seksittömän tyhjän kuoren.

Ja tietty nyt tympii, että en saanut keskustelua käännettyä. Mutta siinä tilanteessa en vain pystynyt. Ja ehkä mies tahallaan kääntää kaiken itseensä.

Ap

Itku kurkussa???

Vierailija
118/141 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla itsemurhan partaalla 

Vierailija
119/141 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entä jos sinä olisit itku kurkussa kertonut ym. asiat? Olisitko saanut tilittää siitä koko illan? Ja mies olisi kuunnellut kiltisti?

Vierailija
120/141 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ukko oikein tusaa siellä firmassaan, jos on aina töissä mutta silti ei tienaa paljon mitään?

Velkaa.