En aina ymmärrä vaimoani. Esim. hänen suhtautumistaan tiskaamiseen
Meillä ei ole astianpesukonetta vaan tiskataan käsin. Hoidin tiskaamisen tällä erää hiukan yli vuoden. Vaimoani ärsytti minun tiskaamiseni. Hänen käsityksensä mukaan tiskasin, koska halusin näyttää kuinka riittämätön hän on. Oikeasti tiskasin sen takia koska halusin että astiat on tiskattu, eikä tasot ole täynnä likaisia astioita.
Kun minä tiskasin ja tulin kotiin niin vaimoni ampaisi tiskaamaan niitä paria lautasta tai mukia, etten minä kerkiäsi hoitaa hommaa. Halusi näyttää kuinka hän tiskaa. Minua tuo ärsytti ja pari viikkoa sitten lopetin tiskaamisen. Lopputulos on nyt sitten että alkaa olla likaista astiaa odottamassa tiskaajaa. Ei sitten hänestä ollutkaan hoitamaan hommaa. Paria astiaa ryntäsi aiemmin tiskaamaan,mutta kun on kattilaa purkkia ja purnukkaa, niin ei sitten näy homma onnistuvan. Kun olisi sitä työtä enemmän eikä vaan tiskauksen teeskentelyä:(
Mitä mietteitä herää?
Kommentit (63)
Miksei voi hankkia astuanpesukonetta? Tiskasin vuosia kaikki käsin ja ei ikinä enää, kummasti elämä helpottui.
Vierailija kirjoitti:
Olette molemmat tosi epäkypsiä.
Millä lailla olen epäkypsä? Sen takia kun haluan että on tiskit pois edestä?
Joku puhui astianpesukoneesta? Olen kyllä nähnyt talouksia keilla on astianpesukone ja altaissa kuitenkin jo homeessa olevia likaisia astioita. Että ei se astianpesukonekaan itsestään pese.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi hankkia astuanpesukonetta? Tiskasin vuosia kaikki käsin ja ei ikinä enää, kummasti elämä helpottui.
Sinullekokaan ei käy että pesisin astiat käsin? Mikä siinä häiritsee?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen käsityksen mukaan tiskasin, koska halusin näyttää kuinka riittämätön hän on. Jatko tuolle kertoo, että vaimosi vaisto oli alunperinkin oikeassa. Aito "mä vaan tiskaan, koska on tiskiä ja tykkään siitä," yms ei olisi aiheuttanut riitaa. Ja mielipide, mitä kysyit, on se, että leikitte tuossa nyt noin 2-3v (koska ei kyse ole kuitenkaan vakavammasta) perhettä. Toistenne tekemisten kyttääminen, ns. katkeruuden velkakirja, täyttyy pikkuhiljaa. Kyllä tuossa ainakin vuosi vielä menee, kun olette päällisin puolin muka onnellisia, eihän ole väkivaltaa, toisia osapuolia, tai muuta "hyväksyttävää" syytä erota. Mutta tosiaan 2-3v niin ero on väistämätön. "Kasvoimme erilleen." Eli aika perus.
Höpö höpö.
En tykkää erikoisemmin tiskaamisesta. Tiskaan koska tehdään paljon ruokaa kotona ja se vaikeutuu huomattavasti, jos tiskit on edessä hankaloittamass
Miksi vaimon pitäisi tiskata ennemmin kuin sinun? Tottakai tiskit pitää tiskata, mutta se on tasapuolisesti molempien vastuulla.
Puhukaa suoraan. Miettikää, mitä kotitöitä teette (päivittäisiä) ja jakakaa ne tasapuolisesti niin, että kumpikin saa tehdä jotain, jonka kokee mielekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei mikään sen kun peset astiasi ihan niin kun haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pese käsin, mutta älä tee numeroa. Tai jos ihan varmasti et ole tehnyt, puhukaa asiasta, ja kerro suoraan, että et pidä ongelmana, että tiskaat. Ja kehu jotain kotityötä, mitä vaimo tekee.
Laiska akka jos ei viitti tiskata muuten kun kilpailla ja tiskaa vaan kun muutama astia, isot kasat jättää miehelle. Ei nainen ole noin lapsellinen, vastuu on kannettava suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos hakisit sen perinteisen ruutupaperin ja laittaisit allekkain tiskit, roskikset, pyykit, imurointi, lehtikori ym. ja sarakkeiksi mies ja nainen, ja sitten merkkaisitte siihen, kuka hoitaa minkäkin kotityön milläkin viikolla.
Mutta minähän olin tiskannut jo yli vuoden ja tarkoitus oli jatkaa, mutta vaimoni käyttäytyi epäkypsästi ja häiritsi kotityötäni. Kovin kauaa en enää katso hänen touhujaan vaan otan tiskaamisen hoitaakseni, kun ei häneltä onnistu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos hakisit sen perinteisen ruutupaperin ja laittaisit allekkain tiskit, roskikset, pyykit, imurointi, lehtikori ym. ja sarakkeiksi mies ja nainen, ja sitten merkkaisitte siihen, kuka hoitaa minkäkin kotityön milläkin viikolla.
Mutta minähän olin tiskannut jo yli vuoden ja tarkoitus oli jatkaa, mutta vaimoni käyttäytyi epäkypsästi ja häiritsi kotityötäni. Kovin kauaa en enää katso hänen touhujaan vaan otan tiskaamisen hoitaakseni, kun ei häneltä onnistu.
ap
Miksi teet yksinkertaisesta asiasta riidan? Juttele, äläkä mökötä. Sano, miltä sinusta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kiitos...kiiiiiitooss! Vielä kun vaimokijn osaisi siirtyä syrjään ja jättää tiskaamisen minulle. Minulta kun homma käy käden käänteessä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette molemmat tosi epäkypsiä.
Millä lailla olen epäkypsä? Sen takia kun haluan että on tiskit pois edestä?
Joku puhui astianpesukoneesta? Olen kyllä nähnyt talouksia keilla on astianpesukone ja altaissa kuitenkin jo homeessa olevia likaisia astioita. Että ei se astianpesukonekaan itsestään pese.
ap
Vaimo ei ole mikään kotitalouskone. Suhtautumisesi ja puheet pikkutiskauksen teeskentelystä ja ettei kykene isompiin tiskauksiin = epäkunnioittavaa ja halventavaa, toista alaspäin painavaa ja itseäsi jalustalle nostavaa. Todella epäempaattista. Et mieti syitä sille, MIKSI vaimo ei tee jotain muuta kuin nalkuttamisen ja alaspainamisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pese käsin, mutta älä tee numeroa. Tai jos ihan varmasti et ole tehnyt, puhukaa asiasta, ja kerro suoraan, että et pidä ongelmana, että tiskaat. Ja kehu jotain kotityötä, mitä vaimo tekee.
V****u minä mitään numeroa tee. Numeron tekeminen on kokijansa omassa päässä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kiitos...kiiiiiitooss! Vielä kun vaimokijn osaisi siirtyä syrjään ja jättää tiskaamisen minulle. Minulta kun homma käy käden käänteessä.
ap
Eiköhän vaimo pian siirry syrjään ja mikäpä sinuakaan estää siirtymässä ihan omaan keittiöösi jossa saat tiskata vaikka aamusta iltaan niin kun haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi teet yksinkertaisesta asiasta riidan? Juttele, äläkä mökötä. Sano, miltä sinusta tuntuu.
En ole puhunut tästä asiasta sanaakaan vaimolleni. Todennut vaan hiljaa mielessäni tilanteen. Joku päivä hän huomaa että hänet on syrjäytetty tiskihommista. Ihan nähtävissä olevassa tulevaisuudessa.
ap
Mielestäni vaimosi on jostain syystä tyytymätön itseensä ja se sitten näyttäytyy tuolla tavalla. Suosittelen keskustelemista.
Tee vielä niin kuin minun mieheni, että kun vaimo on saanut ison kasan tiskejä tai muuta siivousurakkaa hoidetuksi ja on hyvillä, tule siihen viereen sanomaan painokkaalla äänellä, että jospa nyt voisit pitää tämän siistinä. Näin tuhoat sen viimeisenkin ilon jatkuvalla negatiivisuudella. Ei mitään puhettakaan että voisi edes kerran sanoa "hienosti jaksoit", "hyvä" tai "jes", vaan on pakko jatkaa jatkaa nalkutusta. No, netistä löytyy onneksi muita miehiä, joiden kanssa jutella mukavia ja muutakin.
Laita vaimollesi Netflix-sarja pyörimään, istuta sohvalle ja vie lasi samppanjaa käteen ja mene hyvö mies tiskaamaan!
Höpö höpö.
En tykkää erikoisemmin tiskaamisesta. Tiskaan koska tehdään paljon ruokaa kotona ja se vaikeutuu huomattavasti, jos tiskit on edessä hankaloittamassa asiaa.
Jos vaimoni hoitaisi tiskaamisen, niin enhän niin hullu olisi että asiaan puuttuisin millään lailla. Mutta kun hän ei hommaa hoida. Ihmettelen että miksi hän on niin "hullu" ettei anna minun tiskata?
ap