Lapsemme käy puheterapiassa enkä tajua koko hommaa. Voisiko joku selventää asiaa?
Meidän poikamme on 5vuotias. Hän puhuu ihan hyvin eikä sano kirjaimia väärin. PKssa kysyttiin saisiko ehdottaa puheterapeuttia. Mä sanoin että se on ihan ok. PKssa siis sanottiin ettei poika ehkä ihan ymmärrä puhetta tai jotain.
Nyt poika on käynyt puheterapiassa marraskuusta asti. Siellä ne vaan leikkii ja pelaa. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä miksi poika siellä käy.
Puhaterapuetti sanoo että pojalla on ongelmia puheen ymmärtämisessä ja poika olisi menossa keskussairaalaan tutkimuksiin. Mielestäni poika puhuu ihan hyvin eikä ole ongelmia.
Lisäksi ollaan saatu kotiin jotain kirjoja ja pelejä ja kortteja joita pitäisi pelata.
Puheterapeutilta en kauheasti uskalla kysellä kun on niin sellainen ihminen... Sellainen jotenkin koulutettu ja " parempi muita" .
Pitääkö se poika nyt sitten päästää viikoksi sinne keskussairallaan? Vaikkei itse haluaisi mennä enkä haluaisi päästää?
Ja pyydä puheterapiasta KIRJALLINEN selvitys mitä epäillään ja mitä oireita on havaittu; ehdit silloin tutustua rauhassa papereihin ja etsiä googella yms. lisää tietoa. Ota apu vastaan ja kysele ilman pelkoa; lastasi auttaa parhaiten jos sinäkin olet 100% motivoitunut hoitoon!