Näin liityt moottoritielle oikein
https://vm.tiktok.com/ZNdSDrrxk/
Ei niin että ajat rampille alle sataa kun moottoritiellä on sadankahdenkympin nopeusrajoitus. Tänäänkin kun lähdin moottoritielle niin rampissa ajoi edellä joku tampio joka ei saanut autoaan kiihtymään edes sataan. Onneksi ei moottoritiellä ollut enempää liikennettä ja se yksikin väistäi vasemmalle kaistalle. Älkää menkö moottoritielle jos ette osaa ajaa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenne on ja tulee olemaan valtataistelun näyttämö. Ei siinä ajotaidoista ole kyse. Koitappa sopeutua.
Muistapa sinä se, että aika harvalla on kiinnostusta osallistua tuohon valtataisteluusi.
Avaa silmäsi ja ole hereillä enemmän. Ei liity minun keksintöihini mitenkään.
Edelleenkään, ei kiinnosta osallistua niihin valtataisteluihin, joten en aio vastaisuudessakaan kiinnittää niihin huomiota.
T: Toyota kuski
Ei ole Toyotaa. Nelipyöräinen on Škoda ja kaksipyöräinen on Honda, eikä kummallakaan kiinnosta valtapelit. Pelaa vain it
Auts. Vielä pahemmat.
En mä niitä oo sulle tyrkyttämässäkään, vaan ajan niillä itse. Jos se ahdistaa sua, niin yritä vaikka hengitellä hetki, josko tunne menisi ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenne on ja tulee olemaan valtataistelun näyttämö. Ei siinä ajotaidoista ole kyse. Koitappa sopeutua.
Muistapa sinä se, että aika harvalla on kiinnostusta osallistua tuohon valtataisteluusi.
Avaa silmäsi ja ole hereillä enemmän. Ei liity minun keksintöihini mitenkään.
Taitaa liittyä lähinnä sinun audiisi.
Voi olla. Teknistä etumatkaa. Suosittelen kokeilemaan.
Hyvin jää audit tarvittaessa taakse.
Valveunia näet.
"En mä ole sulle tyrkyttämässä". Hieno logiikka. Luuletko että ottaisin, vaikka maksaisit?
Tämä! suomalaisen perisynti on körötellä sitä liittymis/kiihdytyskaistaa! siinä painetaan niin paljon kaasua ja heti että kosla saavuttaa mahd pian motoria menevien nopeuden. Tällöin on helppo liittyä jonoon eikä kenenkään tartte jarrutella.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Tuskinpa, mutta jos vielä kymmenestuhanneskin liittyminen on liikennettä vaarantavaa sooloilua, niin kannattaa ihan oikeasti miettiä, että kannattaako sinne motarille mennä törttöilemään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! suomalaisen perisynti on körötellä sitä liittymis/kiihdytyskaistaa! siinä painetaan niin paljon kaasua ja heti että kosla saavuttaa mahd pian motoria menevien nopeuden. Tällöin on helppo liittyä jonoon eikä kenenkään tartte jarrutella.
On sekin oma asennevammansa se klassinen "minä ajan jatkossakin omia menojani, enkä välitä muista!" Samaan aikaan takana on 20 kilometrin letka.
Vierailija kirjoitti:
"En mä ole sulle tyrkyttämässä". Hieno logiikka. Luuletko että ottaisin, vaikka maksaisit?
Ei mua kiinnosta, ottaisitko sä niitä vai et, kun ne on mun menopelit. Mä ajan niillä, et sä, mutta kuitenkin sä jaksat viestitolkulla jankuttaa mun ajokeista. Mua taas ei vois vähempää kiinnostaa, millä sä ajat, tai ajatko millään, aivan niin kuin ne sun valtapelisikään eivät mua kiinnosta. Vieläkö sulla riittää mielenkiintoa mun ajovärkkejä kohtaan vai voidaanko jo lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Minä uskon että hyvinkin monella on ollut. Sehän on helppoa kuin heinän teko, ei ole kiinni mistään muusta kuun korvien välistä ja uskalluksesta kiihdyttää siihen nopeuteen, mitä motarilla TULEE AJAA. Jos ei uskalla, ajelee pikkuteitä kunnes taidot karttuu. Ap on ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa, mutta jos vielä kymmenestuhanneskin liittyminen on liikennettä vaarantavaa sooloilua, niin kannattaa ihan oikeasti miettiä, että kannattaako sinne motarille mennä törttöilemään.
Ilmeisesti autoissa ei kuitenkaan ole mitään ulospäin näkyvää laskuria, joten on melko mahdotonta sanoa, onko joku tökerösti motarille liittyvä autoilija asialla toista vai kolmattasadatta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoritien liittymät on paikkoja joissa liikennesääntöjen kankeus paljastuu. Ne ei oikeasti taivu kovinkaan hyvin oikeaan maailmaan. Liittymät toimii vain koska useimmat ihmiset haluaa välttää kolareita.
Perustele.
Kehä I ei ole moottoritie, mutta on Suomen vilkkain tie. Sääntöjen mukaan pitäisi ajaa oikean puoleisella kaistalla, mutta suurin osa ajaa keski- ja vasemmalla kaistalla, jolloin oikean puoleinen kaista jää kehältä poistuvien ja sille liittyvien käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti autoissa ei kuitenkaan ole mitään ulospäin näkyvää laskuria, joten on melko mahdotonta sanoa, onko joku tökerösti motarille liittyvä autoilija asialla toista vai kolmattasadatta kertaa?
Naamasta kyllä näkee että telomeraasit on lyhentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että hyvinkin monella on ollut. Sehän on helppoa kuin heinän teko, ei ole kiinni mistään muusta kuun korvien välistä ja uskalluksesta kiihdyttää siihen nopeuteen, mitä motarilla TULEE AJAA. Jos ei uskalla, ajelee pikkuteitä kunnes taidot karttuu. Ap on ihan oikeassa.
No minä olen ajanut ensimmäistä kertaa motarilla autokoulussa, eikä ollut vielä siinä vaiheessa tullut kiihdyteltyä kovin paljoa. Että semmoista se on, sitäkin pitää harjoitella.
Täällä pikkukaupungissa 40 km/h on ihan normaali tilannenopeus liityttäessä 100 km/h tielle. Muut tienkäyttäjät sitten pelaavat "pinkiponkia" seilaten kaistalta toiselle ja taas takaisin, etteivät ajaisi perään.
Toimii täällä tuppukylässä, missä kaikki tietävät jutun, mutta suuremmassa kaupungissa voi sattua pahastikin, jos ei osaa liikkua liikennevirran mukana. Esimerkiksi saattaa tiellä tulla kaksi autoa vierekkäin, jolloin pinkiponkin pelaaminen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoritien liittymät on paikkoja joissa liikennesääntöjen kankeus paljastuu. Ne ei oikeasti taivu kovinkaan hyvin oikeaan maailmaan. Liittymät toimii vain koska useimmat ihmiset haluaa välttää kolareita.
Perustele.
Kehä I ei ole moottoritie, mutta on Suomen vilkkain tie. Sääntöjen mukaan pitäisi ajaa oikean puoleisella kaistalla, mutta suurin osa ajaa keski- ja vasemmalla kaistalla, jolloin oikean puoleinen kaista jää kehältä poistuvien ja sille liittyvien käyttöön.
"ajoneuvolla on ajettava oikeanpuoleisimmalla ajokaistalla taikka muulla ajokaistalla, jos siitä ei aiheudu vaaraa eikä haittaa. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta, ottaisitko sä niitä vai et, kun ne on mun menopelit. Mä ajan niillä, et sä, mutta kuitenkin sä jaksat viestitolkulla jankuttaa mun ajokeista. Mua taas ei vois vähempää kiinnostaa, millä sä ajat, tai ajatko millään, aivan niin kuin ne sun valtapelisikään eivät mua kiinnosta. Vieläkö sulla riittää mielenkiintoa mun ajovärkkejä kohtaan vai voidaanko jo lopettaa?
Olisko Tiktok videoo? Liian pitkä teksti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukaupungissa 40 km/h on ihan normaali tilannenopeus liityttäessä 100 km/h tielle. Muut tienkäyttäjät sitten pelaavat "pinkiponkia" seilaten kaistalta toiselle ja taas takaisin, etteivät ajaisi perään.
Toimii täällä tuppukylässä, missä kaikki tietävät jutun, mutta suuremmassa kaupungissa voi sattua pahastikin, jos ei osaa liikkua liikennevirran mukana. Esimerkiksi saattaa tiellä tulla kaksi autoa vierekkäin, jolloin pinkiponkin pelaaminen ei onnistu.
Takuuvarmasti sielläkin tuppukylässä on riittävä rampi liittyä satasen tielle nopeamminkin kuin 40iä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei ole tilaa liittyä? Kaasu pohjaan vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuuvarmasti sielläkin tuppukylässä on riittävä rampi liittyä satasen tielle nopeamminkin kuin 40iä.
On juu, mutta kun ei uskalleta painaa kaasua ja luotetaan siihen että kyllä muut väistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko Tiktok videoo? Liian pitkä teksti.
Jos muutaman lauseen lukeminen tuntuu ylitsepääsemättömältä, suosittelen sinua imemään peukkua ja puristamaan lohtupupua aina pisteen jälkeen. Ehkä äiti voi myös auttaa?
Auts. Vielä pahemmat.