Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin liityt moottoritielle oikein

Vierailija
06.06.2025 |

https://vm.tiktok.com/ZNdSDrrxk/

Ei niin että ajat rampille alle sataa kun moottoritiellä on sadankahdenkympin nopeusrajoitus. Tänäänkin kun lähdin moottoritielle niin rampissa ajoi edellä joku tampio joka ei saanut autoaan kiihtymään edes sataan. Onneksi ei moottoritiellä ollut enempää liikennettä ja se yksikin väistäi vasemmalle kaistalle. Älkää menkö moottoritielle jos ette osaa ajaa.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ovat ne, jotka ajavat motarilla tiiviisti jonossa eivätkä suostu antamaan tilaa vetoketjuperiaatteella, koska Minulla on etuajo-oikeus. 

Kun sinne tullaan kolmion takaa, niin sitä odotellaan että mahtuu 

Ei se keltään ole pois jos siellä motarillakin otetaan rampilta tulijat ruuhkassa hieman huomioon ja annetaan tilaa. Seuraavalla kerralla sinä voit olla sieltä rampista tulemassa ruuhkaan.

Vierailija
22/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö se vaatimus enää ollutkaan se, että motarille saa mennä vain, jos osaa ajaa? Sitähän tässä kommentoin."

No sinä voit jatkaa tätä ääsburgersivuraidekeskustelua itseksesi.

Mä lainasin aloitusta, jossa sanottiin juuri noin. Ja sinä sitten aloit vastailla kommenttiini. Enkä ymmärrä, miten se on sivuraidekeskustelua, kun tästä juuri on kyse: ei sitä liittymistä motarille voi oppia, jos ei saa harjoitella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenne on ja tulee olemaan valtataistelun näyttämö. Ei siinä ajotaidoista ole kyse. Koitappa sopeutua.

Vierailija
24/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö se vaatimus enää ollutkaan se, että motarille saa mennä vain, jos osaa ajaa? Sitähän tässä kommentoin."

Mä lainasin aloitusta, jossa sanottiin juuri noin. Ja sinä sitten aloit vastailla kommenttiini. Enkä ymmärrä, miten se on sivuraidekeskustelua, kun tästä juuri on kyse: ei sitä liittymistä motarille voi oppia, jos ei saa harjoitella. 

Kyse on tilannenopeudesta. Jos ei osaa edes kiihdyttää autoaan tarvittavaan tilannenopeuteen niin sitä ei pidä tulla harjoittelemaan motarin rampille, silloin on ihan jo auton perushallinta hukassa. Ja jos ei uskalla, niin silloin ehkä ei kannata koettaa ajaa ensinkään.

Vierailija
25/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenne on ja tulee olemaan valtataistelun näyttämö. Ei siinä ajotaidoista ole kyse. Koitappa sopeutua.

Muistapa sinä se, että aika harvalla on kiinnostusta osallistua tuohon valtataisteluusi.

Vierailija
26/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on tilannenopeudesta. Jos ei osaa edes kiihdyttää autoaan tarvittavaan tilannenopeuteen niin sitä ei pidä tulla harjoittelemaan motarin rampille, silloin on ihan jo auton perushallinta hukassa. Ja jos ei uskalla, niin silloin ehkä ei kannata koettaa ajaa ensinkään.

No mä oon ajanut ekan kerran motarilla autokoulussa. Voit sitten keskenäsi miettiä, oliko silloin kaikki mahdolliset autonhallintaidot jo hanskassa. Eivät olleet, kun ajotunteja oli niin vähän takana. Ehkä olet niin nuori, ettet muista aikaa, jolloin oli myös olemassa 80:n lätkä. Sitä piti käyttää tietyn ajan kortin saamisen jälkeen, ja niinpä vain hekin ajoivat motarilla ja liittyivät liittymistä.

Vierailija
27/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon ajanut ekan

Minulla oli 80in lätkä sen vuoden. Itseasiassa senkin takia niistä luovuttiin koska 80iin rajoitettu henkilöauto valtateillä ja motareilla aiheutti vain lisää vaaratilanteita X-D

Vierailija
28/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritien liittymät on paikkoja joissa liikennesääntöjen kankeus paljastuu. Ne ei oikeasti taivu kovinkaan hyvin oikeaan maailmaan. Liittymät toimii vain koska useimmat ihmiset haluaa välttää kolareita.

Vierailija
29/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoritien liittymät on paikkoja joissa liikennesääntöjen kankeus paljastuu. Ne ei oikeasti taivu kovinkaan hyvin oikeaan maailmaan. Liittymät toimii vain koska useimmat ihmiset haluaa välttää kolareita.

Perustele.

Vierailija
30/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus yleensä järkevintä on mennä motarikaistalla ajavan perään, ei edelle. Voithan vaikka mennä suoraan vasemmalle kaistalle ja ohittaa. Mutta edelle kiilaaminen yleensä vaikein tapa kaikille.

Jos kiilaa edelle ajaa liian hitaasti. Jos taas ajaa rampilla jo ohitse hitaammasta, liittyy motarille ja loittonee edelleen se on ihan ok.

Tämän kun tekee sähköautolla niin aina välillä joku passattikuski kokee sen henkilökohtaisena loukkauksena ja yrittää perään.

Vierailija
31/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistapa sinä se, että aika harvalla on kiinnostusta osallistua tuohon valtataisteluusi.

Avaa silmäsi ja ole hereillä enemmän. Ei liity minun keksintöihini mitenkään.

Vierailija
32/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Esimerkiksi pk-seudulla ruuhka-aikaan joutuisit oikeasti odottamaan hyvin, hyvin pitkään liittymässä jos noudatettaisiin liikennesääntöjä pilkulleen ja kukaan ei luopuisi etuajo-oikeudestaan. 

Vierailija
33/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa liittyä lähinnä sinun audiisi.

Vierailija
34/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, ei kiinnosta osallistua niihin valtataisteluihin, joten en aio vastaisuudessakaan kiinnittää niihin huomiota. 

Vierailija
35/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Esimerkiksi pk-seudulla ruuhka-aikaan joutuisit oikeasti odottamaan hyvin, hyvin pitkään liittymässä jos noudatettaisiin liikennesääntöjä pilkulleen ja kukaan ei luopuisi etuajo-oikeudestaan. 

Se on kyllä totta. Ja sehän on hyvä asia että suomalaiset osaa edes jotenkuten vetoketjuperiaatteen rampeista ilman että se merkitään liikennesäännöllä. Se voidaan käskeä liikennemerkillä jos on tarve.

Vierailija
36/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, ei kiinnosta osallistua niihin valtataisteluihin, joten en aio vastaisuudessakaan kiinnittää niihin huomiota. 

T: Toyota kuski

Vierailija
37/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Teknistä etumatkaa. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
38/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T: Toyota kuski

Ei ole Toyotaa. Nelipyöräinen on Škoda ja kaksipyöräinen on Honda, eikä kummallakaan kiinnosta valtapelit. Pelaa vain itseksesi.

Vierailija
39/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Teknistä etumatkaa. Suosittelen kokeilemaan.

Hyvin jää audit tarvittaessa taakse.

Vierailija
40/78 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulukut ei osaa - vetoketju.