Mitä tavallista ruokaa et tee oikeastaan koskaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Lihakeitto, pannukakku, kaalikääryleet, janssoninkiusaus ja karjalanpaisti.
Onko nämä tavallisia vuonna 2025? Pannukakku joo, mutta noi muut ei.
En tee laatikoita koska elelen yksin ja pakasteesta ne eivät alkuunkaan maistu samalle kuin just kypsennettynä. Keittoja teen, nehän maistuvat seuraavana päivänä vasta paremmilta kuin juuri kypsyneenä. Bolognesea teen pakkaseen useampia rasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syä sinä vaan sushia ja avocadoa plus tofua... moni muu syö itseni mukaanlukien edelleen karjalanpaistia, lihakeittoa ja kaalikääryleitä, joskus Janssoniakin.
Liha-makaronilaatikkoa tai kinkkukiusausta. Molemmat ovat mielestäni harvinaisen tylsiä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syä sinä vaan sushia ja avocadoa plus tofua... moni muu syö itseni mukaanlukien edelleen karjalanpaistia, lihakeittoa ja kaalikääryleitä, joskus Janssoniakin.
Ikä?
Ps. Se on avokado
Lihapullia. Syön lihaa, mutta lihapullissa se on jotenkin liiallista vaikka olisivat itse tehtyä.
En tee mitään maitopohjaisia keittoja. En vaan pidä niistä. Kesäkeitto, lohiikeitto ym. tehdään kasvis- ja kalaliemeen ja kalakeitto seljankaksi kala- ja tomaattipohjaan.
lihakeittoa, kesäkeittoa tms. En pidä niistä. Teen kyllä haudutettua lihapataa samoilla aineksilla, mikä lie syynä että keitto sitten ei maistu. Kalakeitosta tykkään mutta en tee sitäkään.
Keittoa, paitsi purkkihernekeitoa.
Pyrin tekemään kaikkia, mutta koska olen huippukokki valmistan ne hyvin, ja oikeista raaka-aineista. Aina hyvä lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin tekemään kaikkia, mutta koska olen huippukokki valmistan ne hyvin, ja oikeista raaka-aineista. Aina hyvä lopputulos.
Mutta harvoin tulee tehtyä italianpataa.
Hernekeitto kahdelle hengelle. Helppoa ja sinänsä halpaa kuin mikä, mutta hintaa nostaa tolkuton sähkön käytön määrä. Loput pitäisi sitten pakastaa ja pakastin on meillä varattu itse saalistetuille ja kerätyille luonnontuotteille. Edullisempi ratkaisu on Jalostajan keskikokoinen hernaripurkki, ei tule ruokajätettäkään.
Vierailija kirjoitti:
Norsunkives keittoa.
Satutko asumaan Norsunluurannikolla? Mikäli tavanomainen ruoka?
Keittoja, kastikkeita, laatikoita, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta harvoin tulee tehtyä italianpataa.
On hyvää sekin, kun itse tekee alusta asti.
-eri
Makaronia ja spagettia edes ruuassa mukana kuin pari kertaa vuodessa.
Sain niistä lapsiperhearjessa tarpeekseni.
Vihdoin saa päättää mitä kokkaa.
N50