Auton remppaus auton alta siten, että etuosa pölkkyjen päällä
Uskaltaisitko mennä auton alle auton etuosan ollessa pölkkyjen päällä?
Kertokaa mielipiteenne.
Kommentit (57)
Hui, siinä olisi kylä jo pää pölkyllä!
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnytkin, mutta aina pitää katsoa millaisella alustalla ja että on kunnolliset pukit tai sitten semmoiset pölkyt että ei varmasti kaadu, vaikka useampiakin varmistuksena. Renkaanvaihdossakin, vaikkei siinä auton alla ollakaan, laitan aina auton helman alle esim. yhden renkaan että jos putoaa tunkilta niin ei mene maahan asti
Nämä pätee ihan kaikenlaisten pukkien kanssa. Auto pitää saada ehdottoman varmasti pysymään tuennan päällä. Ihan turha ottaa riskejä. Moni on menettänyt henkensä. Yleensä ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnytkin, mutta aina pitää katsoa millaisella alustalla ja että on kunnolliset pukit tai sitten semmoiset pölkyt että ei varmasti kaadu, vaikka useampiakin varmistuksena. Renkaanvaihdossakin, vaikkei siinä auton alla ollakaan, laitan aina auton helman alle esim. yhden renkaan että jos putoaa tunkilta niin ei mene maahan asti
Nämä pätee ihan kaikenlaisten pukkien kanssa. Auto pitää saada ehdottoman varmasti pysymään tuennan päällä. Ihan turha ottaa riskejä. Moni on menettänyt henkensä. Yleensä ihan turhaan.
Olen samaa mieltä. Tästä syystä torppasin toisen tekemään omatoimisesti remppaa pölkkyjen päällä. -ap
Siellä on taas joku pölvästi mamma sekaantumassa miehen tekemisiin vailla mitään ymmärrystä koko asiasta ja konsultaatiot kysellään trolleja ja toisia pölvästejä mammoja kuhisevalta nettifoorumilta.
Vierailija kirjoitti:
No eikö sinne voi pukkeja laittaa?
Ei kun ne pukit on kaalimaan vartijoina.
Siinä autossa on monta ongelmaa. Remppaaja ei ole autoasentaja. Korjaamoon ei ole haluja maksaa tonneja. Autohan oli korjaamolla aiemmin. Siellä siihen tuli uusi vika. Auto ei ole arvokas. Oma turvallisuus on arvokas.
Mielestäni on ajanhaaskausta ja oman turvallisuuden ohittamista tuo touhu.
En menisi kyytiin, enkä ajamaan sillä autolla. Takuuvarmasti sillä jää matkanteko kesken.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, jos ovat tarpeeksi isoja etteivät kaadu. 1000 kertaa turvallisempia kun romukaupan halpiskiinalaiset peltirimpulat. Itseasiassa mieluummin laitan pöllit alle jos vaan mahtuu.
Onko paikassa silloin asfaltti alla vai nurmikko-hiekkamaa?
Nimenomaan pehmeälle alustalle, koska on reilummin pinta-alaa, ei painu. Ja puhun siis halkaisijaltaan vähintään 40 cm pätikästä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taas joku pölvästi mamma sekaantumassa miehen tekemisiin vailla mitään ymmärrystä koko asiasta ja konsultaatiot kysellään trolleja ja toisia pölvästejä mammoja kuhisevalta nettifoorumilta.
Enemmän olen huolissani toisen turvallisuudesta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, jos ovat tarpeeksi isoja etteivät kaadu. 1000 kertaa turvallisempia kun romukaupan halpiskiinalaiset peltirimpulat. Itseasiassa mieluummin laitan pöllit alle jos vaan mahtuu.
Onko paikassa silloin asfaltti alla vai nurmikko-hiekkamaa?
Nimenomaan pehmeälle alustalle, koska on reilummin pinta-alaa, ei painu. Ja puhun siis halkaisijaltaan vähintään 40 cm pätikästä.
Ja korkeus enintään 60-70 cm.
Riippuu myös tietenkin autosta, että onko Nissan Micra vai Teslan Cybertruck.
Savolais-kainuulainen tapa, auto kyljelleen tai katolleen, mieluiten saunan taakse.
tuplavarmistus niin joo, yksi pölli per puoli ei mulle rittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös tietenkin autosta, että onko Nissan Micra vai Teslan Cybertruck.
Kaksinkertainen massa Micraan verrattuna. -ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla vähintään tasainen painumaton alusta, muuten saattaa keikahtaa...
Joskus nuorena tuli remontoitua loppukeväästä autoa vanhempien hiekkaisella kotipihalla kun lumet olivat melkein sulaneet.
Talon pohjoispäädyssä hiekkapiha oli vielä pakkaskauden jäljiltä kuin sementtiä joten pullotunkin alle ei tarvinnut laittaa edes tukevaa lankkua.
Kun olin saanut pumpattua tunkilla keulan niin ylös kuin mahdollista olin juuri laittamassa alle tukia kun auto tipahti yhtäkkiä pehmeästi maahan.
Luulin tunkin tiivisteiden pettäneen mutta ei, se olikin uponnut kokonaan maan sisään. Hiekassa oli vain ohut kivikova kuori ja alla oli pehmeää velliä koska lumien sulaessa pihalta vedet olivat valuneet jotenkin jäisen kuoren alta.
Tällaisten terveellisten muistutusten jälkeen ei enää loppuelämän aikana erehdy minkään hataran tukirakenteen alle.
Lappeellaan oleveista 30 cm pätkistä kakkosnelosta on hyvä pinota keskeltä ylöspäin kapenevä kasa. Esim. alimmassa kerroksessa 6, sitten 5, 4, 3 ja ylimpään kerrokseen 2. Paino jakautuu ja kosketuspinta maahan on mahdollisimman laaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla vähintään tasainen painumaton alusta, muuten saattaa keikahtaa...
Joskus nuorena tuli remontoitua loppukeväästä autoa vanhempien hiekkaisella kotipihalla kun lumet olivat melkein sulaneet.
Talon pohjoispäädyssä hiekkapiha oli vielä pakkaskauden jäljiltä kuin sementtiä joten pullotunkin alle ei tarvinnut laittaa edes tukevaa lankkua.
Kun olin saanut pumpattua tunkilla keulan niin ylös kuin mahdollista olin juuri laittamassa alle tukia kun auto tipahti yhtäkkiä pehmeästi maahan.
Luulin tunkin tiivisteiden pettäneen mutta ei, se olikin uponnut kokonaan maan sisään. Hiekassa oli vain ohut kivikova kuori ja alla oli pehmeää velliä koska lumien sulaessa pihalta vedet olivat valuneet jotenkin jäisen kuoren alta.
Tällaisten terveellisten muistutusten jälkeen ei enää loppuelämän aikana erehdy minkään hataran tukirakenteen alle.
Meillä on hiekkamaa pihalla. Kiitos kertomuksestasi. -ap
osta uusi auto,ei tarvitse möyriä auton alla,eikä korjailla..suosittelen..
Vierailija kirjoitti:
osta uusi auto,ei tarvitse möyriä auton alla,eikä korjailla..suosittelen..
Tätä mieltä olen. Turha haaskata aikaa autoon, jossa on monta vikaa. Auton asentaja toinen ei ole. En ajaisi sillä autolla. En menisi kyytiin. Sitähän on jo hinattu pariin otteeseen korjaamolle. Korjaamokuluilla saa ajokuntoisia autoja. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kakkosnelonen kestää pituussuunnassa puristusvoimaa ainakin kymmenen auton painon verran. Ei kovaa puuta tasaisella puristusvoimalla helposti saa rikki menemään. Mäntytukin pätkä kestäisi varmaan vaikka kokonaisen talon painon ennen kuin se alkaisi rutistumaan lyttyyn.
Että en ainakaan pölkyn kestävyydestä olisi huolissani. Vahvempi se on kuin mitkään kaupassa myytävän tunkit ja pukit.
Joo, puu kyllä kestää. Täytyy vain järkätä niin ettei pölkky tms. pääse kastumaan.