Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti meneekö etätyö lähinnä kotona loikoillessa ja työt tulee tehtyä parissa tunnissa?

Vierailija
05.06.2025 |

Miten on

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työt mihinkään katoa, vaikka teen ne kotoa käsin. En mä voi asiakkaalle tulla sanomaan, että olen suunnitellut näkymättömän talon.

Vierailija
62/73 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paria kaveria seuranneena näyttää siltä, että kaikkeen muuhun menee aika, kuin varsinaiseen työn tekemiseen. Pyykkiä viikkaavat ja ruokaa laittavat samalla, kun työkone on auki, muka aktiivisena. 🤣 Itse en pomona moista katselisi. Niin ja lounaalla korkataan viinipullo. 😁🤔 Maksa-arvot on varmaan koholla. Myyntityössä ovat molemmat. 

Ruokatunti ja kahvi kuuluvat työaikaan. Kahvituntinsa saa käyttää vaikka pyykin viikkaamiseen. Itse kahvin juomiseen koneen äärellä ei mene taukoaikaa.

Saa toki, mutta jos hajotat itseäsi etätöissä, niin sinulla ei ole työnantajan vakuutus voimassa kuin työntekoajan. Sitä lievennettiin hiukan mutta silti se ei kata kaikkea. Työpaikalla olevilla vakuutus kattaa työmatkat+työajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli etäpäivä. Aloitin klo 8:00 ja lopetin klo 20:00.  Välissä pidin tauon ja kävin hoitamassa erään sairauteeni liittyvän asian siihen meni vajaa tunti. Yleensä etäpäivä kestää 8-16.00. Etäpäivänä teen samoja hommia kuin toimistollakin. Työt ei tekemällä lopu. Joskus teen puolikasta etäpäivää. Aamupäivä käräjäoikeudessa loppupäivä etänä. Jos lähtisin silloin toimistolle työaikaa menee hukkaan reilu tunti kun kotitoimistolle pääsee kymmenessä minuutissa. 

Jos työt saa hoidettua kahdessa tunnissa voi alkaa odottamaan kenkää seuraavissa yt neuvotteluissa. Sinua ei töissä tarvita silloin. 

Vierailija
64/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä on se hyvä puoli, että päivän työt saa tehtyä työpäivän aikana. Avokonttorissa on niin paljon häiriöitä, että konttoripäivän jälkeen pitää jatkaa töitä kotona.

Sama juttu meillä. 

Jos etätyöt kiellettäisiin, jouduttaisi palkkaamaan lisää väkeä ja firman talous ei kestä sitä. Eli kannattaa etsiä muita töitä, koska kohta on työttömänä konkurssin vuoksi. Mutta johto tekee tietysti kuten järkevimmäksi näkevät.

Vierailija
65/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyminen on paljon helpompaa kotona kun on vähemmän häiriöitä ja näin myös tehokkaampaa. Eipä jää kyllä toimistollakaan työt tekemättä, mutta työpäivän jälkeen ei jaksa tehdä mitään.

Vierailija
66/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa lähityössäkin itse työt on tehty parissa tunnissa ja sitten loppupäiväksi ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
67/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etäällä töistä.

-työtön 

Vierailija
68/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on laiskiaisille. Ja tyhmille. Sellaisille, joille oikea työnteko ei kiinnosta tipan tippaa ! Se pitäisi nyt jo kieltää, koronat yms ovat jo kadonneet kauan sitten ! Ihmiset, joilla on vielä työnsä, MENKÄÄ TAKAISIN JO !!!!!!!! Tällainen lorviminen kotona tulisi jo kieltää, ja laiskureille potkut. 

Vierailija
69/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hommat pystyy tekemään parissa tunnissa niin miten toimistolla saa aikansa kulumaan? Toisten töitä häiritsemällä, tulemalla pöydän viereen notkumaan ja kyselemään kaikenlaisia?

Sehän se ongelma toimistolla on. Ne lorvivat häiritsijät.

Vierailija
70/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etätyö kaikille sovi. Osa on niin laiskoja ja vailla itsekuria, että hommat jäävät kertakaikkiaan tekemättä, oli niitä paljon tai vähän. Sitten on niitä, joiden työ on niin rutiininomaista, että tekevät se eikä tippaakaan yli.

Minä olen ollut kotona 9 vuotta. Jäin kotiin kun ensimmäisen äippäloma alkoi. Perustin yrityksen ja kyllä alkuun löysäilin, mutta rahojen loppuminen pakotti tekemään ryhtiliikkeen. Nyt markkinointi ja sosiaalinen media vievät pääosan päivästä. Teen töitä 6-9 tuntia riippuen viikonpäivästä. Blogi on työläs mutta ihana tapa ilmaista itseään.

Markkinoinnissa pääpaino on nyt facessa, youtube on mennyt vähän pilalle, sinne on tullut äärioikeistolaisia suunsoittajia, joille kaikki vain naiselle suunnattu mainonta on punainen vaate, olenkin jättänyt sen areenan lähes tyystin. Mutta siis hommia on ja mitä enemmän tekee itse, sitä enemmän jää tuloista itselle.

Vierailija
71/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun muualla asuva lapseni tulee välillä täällä käymään viikoksi. Hän pystyy tekemään töitään etänä. Hänellä on usein palavereja ja asiakaskontakteja. Tiedän, koska hän kertoo milloin pitää olla työrauha, niin en sitten mene imuroimaan oven taakse. Laiskotella ei voi, sillä näkeehän työnantaja, että töitä ei ole tehty. Kaiken lisäksi yritys muutti koronavuosina uusiin, entistä pienempiin tiloihin. Sinne ei mahdu kerralla kuin puolet työntekijöistä, joten jos työnantaja haluaa kaikki toimistolle, pitää hankkia uudet työtilat.

Vierailija
72/73 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on laiskiaisille. Ja tyhmille. Sellaisille, joille oikea työnteko ei kiinnosta tipan tippaa ! Se pitäisi nyt jo kieltää, koronat yms ovat jo kadonneet kauan sitten ! Ihmiset, joilla on vielä työnsä, MENKÄÄ TAKAISIN JO !!!!!!!! Tällainen lorviminen kotona tulisi jo kieltää, ja laiskureille potkut. 

Vierailija
73/73 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh loikoilu kotona on parasta etäpäivänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän