Rehellisesti meneekö etätyö lähinnä kotona loikoillessa ja työt tulee tehtyä parissa tunnissa?
Kommentit (73)
Teen etätöitä. Tai töitä ja töitä. Naukkailen ja välillä käyn lähipubissa. Käyn syömässä kun siltä tuntuu. Olen tavoitettavissa kun jaksan vastata. Erona teihin muihiin on se, että minä omistan firman. Rahaa on kuin roskaa. Olen palkannut toimitusjohtajan joka tekee ne työt mitä minua ei huvita tehdä. Eli aika paljon.
Kyllä. Ei enää edes neli- vaan kolmipäiväinen työviikko. Ainakin tuntien osalta.
On varmasti jokin suojatyöpaikka, jos noin vähän töitä. Oikeassa työpaikassa töitä riittää tehtäväksi vaikka kellon ympäri etänäkin.
Minulla on aina ollut työhuone kotona. Kukaan ei kyttää työaikaani. Toimitan tavaran sovitusti, se riittää.
Paria kaveria seuranneena näyttää siltä, että kaikkeen muuhun menee aika, kuin varsinaiseen työn tekemiseen. Pyykkiä viikkaavat ja ruokaa laittavat samalla, kun työkone on auki, muka aktiivisena. 🤣 Itse en pomona moista katselisi. Niin ja lounaalla korkataan viinipullo. 😁🤔 Maksa-arvot on varmaan koholla. Myyntityössä ovat molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Paria kaveria seuranneena näyttää siltä, että kaikkeen muuhun menee aika, kuin varsinaiseen työn tekemiseen. Pyykkiä viikkaavat ja ruokaa laittavat samalla, kun työkone on auki, muka aktiivisena. 🤣 Itse en pomona moista katselisi. Niin ja lounaalla korkataan viinipullo. 😁🤔 Maksa-arvot on varmaan koholla. Myyntityössä ovat molemmat.
Jos mietitään myyntitouhua 60-70 luvulla, niin lounaalla ei korkattu pelkästään viinipulloa ja kauppa kävi. Nyt ei käy. Missä vika?
Joskus ehdin loikoilla, joinain päivinä olen Teams-paltsuissa aamukuudesta iltakymmeneen ja usein teen ihan normipituisia päiviä lounas- ja kahvitaukoineen. Mutta ainakaan mun työpäivät eivät ole samanlaisia, riippuu mitä projekteja on meneillään ja millä aikavyöhykkeellä, ne määrittelevät työmäärän ja kiireen.
Se riippuu kuinka yhteydet toimivat. Joskus ne takkuavat eikä vika ole minun päässäni. Silloin loikoilen.
It-ala ja esim. toukokuussa tuli plussatunteja 16h. Että ei ihan laiskotellessa mene aika. Potkut varmaan tulisi, jos hommat ei valmistuisi ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
It-ala ja esim. toukokuussa tuli plussatunteja 16h. Että ei ihan laiskotellessa mene aika. Potkut varmaan tulisi, jos hommat ei valmistuisi ajoissa.
Ei plussatunnit kerro teetkö töitä. Olet vain ollut töissä 16h ylimääräistä.
Etätöissä on se hyvä puoli, että päivän työt saa tehtyä työpäivän aikana. Avokonttorissa on niin paljon häiriöitä, että konttoripäivän jälkeen pitää jatkaa töitä kotona.
Vähän riippuu myös vuoden ajankohdasta. Oma työni on sellaista että tiettyinä aikoina on paljon töitä ja pitää tehdä ylitöitä että saa kaiken tehtyä, välillä taas on puolestaan hiljaisempaa. Nyt on hiljainen kausi menossa. Varmasti vuositasolla tulee tehtyä täysi työaika.
Vierailija kirjoitti:
Kellon ympäri olen viime aikoina tehnyt. Onneksi nyt lomalla.
Nyt lomalla mitä?
Vierailija kirjoitti:
On varmasti jokin suojatyöpaikka, jos noin vähän töitä. Oikeassa työpaikassa töitä riittää tehtäväksi vaikka kellon ympäri etänäkin.
Ja sinä varmasti teetkin niin sieltä kotisohvaltasi. Olet todella ahkera koko ajan.
Työpäiväni kestää tietyn tuntimäärän. Ei ole väliä ehdinkö tehdä 1 vai 100 tehtävää päivän aikana. Tuntimäärä ratkaisee. Yleensä teen + 30 min per päivä, ettei tule valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
netissa surffaillen ja prnoa katsellen tyäpäivät kuluvat etätyössä. Usein ei tule päivän aikana tehtyä mitään työhön liittyvää.
Ainoa ero toimistoon on että toimistolla ei voi runkata koneen ääressä.
Kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Ruokatunti ja kahvi kuuluvat työaikaan. Kahvituntinsa saa käyttää vaikka pyykin viikkaamiseen. Itse kahvin juomiseen koneen äärellä ei mene taukoaikaa.
Minusta on tullut täysi alkoholisti, ja teen etätöitä usein humalassa. Siitä huolimatta suoriudun työstäni erittäin hyvin ja saan siitä jatkuvasti kiitosta. Minua arvostetaan myös siitä, että uskallan sanoa asiat suoraan, etenkin kun työpaikalla on epäkohtia. Humalassa sanominen tuntuu helpommalta, silloin suorat sanat tulevat kuin itsestään.