Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei onko joku muu täällä tehnyt aivan tajuttoman työn traumojen ja itsensä kanssa? Tämä väsymys on sairasta.

Vierailija
05.06.2025 |

Kaikki elämässäni muuttuu. Synnyn uudelleen ja sen todella huomaa. Sisällä tapahtuva muutos vaikuttaa isosti myös ulkoisesti elämään. Teen todella paljon töitä itseni kanssa ja se tavallaan tapahtuu osin myös itsestään mutta se on myös rankkaa. 

Olen aivan kuolemanväsynyt välillä. Välillä mietin helpottaako tämä koskaan ja mihinköhän kaikki tämä johtaa elämässäni. Mielenkiintoista nähdä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se helpottaa.

Vierailija
2/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt samaa prosessia läpi itsekin ja uupumus tulee kyllä helpottamaan. Se ei välttämättä tule kertarysäyksellä niin, että olet yhtäkkiä pirteä ja energinen etkä enää koskaan vaivu takaisin väsymykseen. Pikemminkin helpommat hetket alkavat ikään kuin vuorotella limittäin haastavampien jaksojen kanssa. Moni kehottaa etsimään keinoja, joilla jaksaa niiden vaikeampien kohtien yli mutta minulle toimi paremmin se, että vain hyväksyin uupumuksen olemassaolon silloin, kun se päälle iski. Se on osa prosessia eikä sitä vastaan hyödytä alkaa tappelemaan, koska väsytät itseäsi siinä turhaan lisää. Oman itsen uudelleen rakentaminen on kovaa työtä eikä se voi olla tuntumatta jollain tavalla. Ole ylpeä itsestäsi ja onnea uudelle sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, vaikea sanoa kun olet jo vuosia tuota samaa jankannut

Vierailija
4/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö tää on?

Oon nyt mahdollisen uuden suhteen kynnyksellä ja reagoin todella vahvasti, kaikki triggeröi, jumalaton ahdistus ja paniikki ja toisaalta kuoleman väsynyt. Oon vasta nyt lähiaikoina toipunut väkivaltaisesta suhteesta niin, että alan näkemään kuinka valtavasti tuhoa ne aiemmatkin suhteet on tehneet lapsuuden kokemusten kanssa. Olen toisaalta kamalan vihainen ja mun tekis mieli huutaa kaikille tajuaako ne miten perusteellisesti on mun elämän pilanneet ja toisaalta äärettömän turvaton ja heikko, panikoin tätä uutta tyyppiä, mitä tapahtuu kun hän ei vastaa, tuleeko muhun sattumaan, mitä se salaa, mikä mua itseä vaivaa kun lietson itseni tähän tilaan, voiko joku nyt auttaa mua ja toisaalta painukaa kaikki veeeeetuun. Miten tän saa pois???

Mikä sun trauma on?

Vierailija
5/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani tehnyt tota jo vuosia. Olen totaalisen väsynyt ja burn outissa.

Vierailija
6/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani tehnyt tota jo vuosia. Olen totaalisen väsynyt ja burn outissa.

Onko hänellä mitään hoitokontaktia, käykö terapiassa tai edes vertaistukiryhmässä? Vaikka ihmisellä olisi kuinka paha traumatausta, niin sitä ei voi eikä saa ulkoistaa kumppaniin. Ikävän moni uskoo siihen, että parisuhde parantaa kaikki traumat ja sitten on helvetti irti, kun ne käsittelemättömät möröt aktivoituvat suhteen myötä. 

Vierailija
7/7 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut yksin pari vuotta ja lähinnä erakkona tehnyt tätä sisäistä työtä. Terapian aloitettua meni kaikki ihan uusiin sfääreihin. Tukipylväs oli minulle ratkaisevan tärkeä ja sitä kautta olen oikeasti pystynyt uudistumaan. Työ jatkuu ja edelleen olen omasta halustani itsekseni ja haluan todella oppia tuntemaan minut. Tahdon tulla sujuiksi itseni kanssa ja muutenkin koko ajan pääsen syvemmälle siihen kuka olen, jopa hengellisyys on alkanut avautumaan ja koskettamaan aivan eri tavalla.

Traumat liittyvät todella vaikeisiin aiheisiin mutta onneksi niistä on mahdollista oikeasti eheytyä, uskon sen nyt. 

Aloittaja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme