Onko "väärin" laittaa lapset ulkoilemaan sateella?
Päiväkotilapsiltahan ei asiasta kysellä, mutta vähän vanhemmat? Voiko esim. 9-vuotiaan laittaa vastentahtoisesti pihalle ulkoilemaan, vaikka sataisi (tietenkin asianmukaiset kuravaatteet puettuna, eli ei tietenkään ole tarkoituksena, että siellä oltaisiin märkänä ja kylmissään).
Kommentit (45)
Hyvät sadevaatteet ja ei liian kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Menet itse mukaan ulkoilemaan, hauskempaa se on yhdessä.
Joo menenkin välillä, mutta noin yleisesti, onko tämä mielestänne sellainen, että lapsen pitäisi saada päättää, jääkö sisälle vai meneekö ulos.
No en laittaisi pihalle tököttämään, ellei itse halua. Yhdessä voisi lähteä esim. kävellen kirjastoon, uimahalliin, kaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo menenkin välillä, mutta noin yleisesti, onko tämä mielestänne sellainen, että lapsen pitäisi saada päättää, jääkö sisälle vai meneekö ulos.
Päiväkodissa on kavereita ja ohjattua toimintaa. Mitä sun lapsella vesisateessa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sade estä ulkoilua, päinvastoin antaa siihen mukavan elementin. Koirien omistajat ulkoilttavat koiriaan jopa monta tuntia ja se o. Ihan ok.
On. Ainakin meillä sairastuttiin aina sen jälkeen. En tiedä miksi. Oli kumisaappaat ja sadeasut mutta niin vaan tuli nuha ja jopa kuume aina sen jälkeen.
Oletko kysynyt/sanoittanut, miksi ei haluaisi mennä?
Onko se, että ei ole kavereita pihassa? Vai tuntuuko kuriksien pukeminen tylsältä? Vai joku muu syy?
Riippuu sataako koko päivän. Siis jos aamupäivällä sataa ja iltapäiväksi on luvattu aurinkoista, niin minusta on ihan ok olla aamupäivä sisällä tekemässä jotain muuta ja mennä vasta iltapäivällä ulos. Jos koko päivän sataa, niin silloin pieni happihyppely sateessa. Esim. koiralenkille mukaan.
Mulla on 12-vuotias lapsi enkä ole ikinä laittanut häntä ulkoilemaan niin, että käsken vaan "nyt ulos". Joko menee kavereiden kanssa tai lähdetään perheen kesken. Sateella voi ulkoilla oikeilla varusteilla.
mikään ilma ei ole este ulkoilulle
En todellakaan pakota lasta ulkoilmaan sateessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki koirat pidä sateesta.
Eihän sade estä ulkoilua, päinvastoin antaa siihen mukavan elementin. Koirien omistajat ulkoilttavat koiriaan jopa monta tuntia ja se o. Ihan ok.
9.vuotias ja kurahousut?anna mun kaikki kestää ja en todellakaan pakota..voi olla sisällä jos haluaa
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan pakota lasta ulkoilmaan sateessa.
Ei tavitse pakottaa, menee tuo itsekin.
Varmaan kun on katsonut vanhemmista mallia, ettei se sade mitään haittaa, varusteet vaan vähän vaihtuu.
Onha noitakin sitten että vanhemmatkin märisee kun ei voi mitään tehdä kun sataa. Nopeasti ne lapset sen mallin oppii ja on se vähän tekopyhääkin lapsia pihalle tuupata jos ei itsekään ulkona sateella viihdy.
Lapsi saa itse päättää haluaako ulos vai ei. Mitään pakollista päivittäistä ulkoilua ei ole, enkä sellaista edes ymmärrä. Miķsi pakottaisin lapsen tekemään jotain sellaista jonka koen itsekin vastenmieliseksi?
Vierailija kirjoitti:
9.vuotias ja kurahousut?anna mun kaikki kestää ja en todellakaan pakota..voi olla sisällä jos haluaa
Vielä kurjempaa siellä on jos housut kastuu.