Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko "väärin" laittaa lapset ulkoilemaan sateella?

Vierailija
05.06.2025 |

Päiväkotilapsiltahan ei asiasta kysellä, mutta vähän vanhemmat? Voiko esim. 9-vuotiaan laittaa vastentahtoisesti pihalle ulkoilemaan, vaikka sataisi (tietenkin asianmukaiset kuravaatteet puettuna, eli ei tietenkään ole tarkoituksena, että siellä oltaisiin märkänä ja kylmissään).

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sateeseen, jotta äiti voi rauhassa istuskella sisällä viltin alla kaakaomukin ääressä.

Vierailija
42/45 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet itse mukaan ulkoilemaan, hauskempaa se on yhdessä.

Joo menenkin välillä, mutta noin yleisesti, onko tämä mielestänne sellainen, että lapsen pitäisi saada päättää, jääkö sisälle vai meneekö ulos.

Tottakai. En näe sellaisessa mitään järkeä että aikuinen sanoo lapselle että "menepäs sinä nyt ulos kun minä jään tänne sisälle"

Sen sijaan jos yhdessä lähdetään jonnekin, niin sitten kyllä lähdetään oli keli mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin pakottaa ulkoilemaan millä tahansa säällä vaikka olisi päiväkotiikäisestä kyse.

Ja varsinkin vesisateella. Siinä tosin ei ole mitään väärää että ulkoillaan vesisateellakin.

Millainen vanhempi  pakottaa lapsen ulos ja jää itse sisälle? Sairas &#&$?!$$ sanon minä

Vierailija
44/45 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin pakottaa ulkoilemaan millä tahansa säällä vaikka olisi päiväkotiikäisestä kyse.

Ja varsinkin vesisateella. Siinä tosin ei ole mitään väärää että ulkoillaan vesisateellakin.

Millainen vanhempi  pakottaa lapsen ulos ja jää itse sisälle? Sairas &#&$?!$$ sanon minä

No päiväkodissa ne päiväkoti-ikäiset pakotetaan joka päivä ulos ja myös pakotetaan kuravaatteet päälle. Kamalaa.

Vierailija
45/45 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet itse mukaan ulkoilemaan, hauskempaa se on yhdessä.

Joo menenkin välillä, mutta noin yleisesti, onko tämä mielestänne sellainen, että lapsen pitäisi saada päättää, jääkö sisälle vai meneekö ulos.

Ei tarvitse lapsen päättää, koska aikuinen voi olla fiksu ja päättää, ettei tarvitse ulkoilla sateella. Suurin osa maailman ihmisistä ei pakota lapsia sateeseen välitunneilla yms. ja ihan normaaleja aikuisia heistä kasvaa.