Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kapea vyötärö?

Vierailija
05.06.2025 |

Mulla on ympärysmitta 72 cm enkä saisi tuota kuin muutaman sentin pienemmäksi lopettamalla treenaamisen ja kuihduttamalla lihakset. Tuntuu hämmentävältä, että joillain pitkilläkin naisilla voi olla jopa alle 60 cm vyötärö.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vyötärö on 70% tai alle lantion paksuudesta. Esimerkkejä:

Lantio 90 vyötärö 63 tai

Lantio 100 vyötärö 70 tai ehdoton suosikkini

Lantio 110 vyötärö 77 aiheuttaa välittömän stondiksen. Ovat vain yleensä varattuja ja/tai raskaana. 

Ai kuinka mukava kuulla, että aiheutan sinulle stondiksen!

N57

Vierailija
22/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapen vyötärö määrittyy suhteessa muuhun lantioon. Eli se on korkeintaan 2/3 sana henkilön lantionmitasta.

Joopa joo. Tuolla kaavalla mun vyötärön pitäis olla 64 cm. Mun vartalomallilla ei taida helposti päästä alle 75 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantio 90 vyötärö 63 tai

Lantio 110 vyötärö 77 aiheuttaa välittömän stondiksen. Ovat vain yleensä varattuja ja/tai raskaana. 

Ai kuinka mukava kuulla, että aiheutan sinulle stondiksen!

N57

Mutta oletko varattu? Vaihtakaa toki yhteystietoja! 

Vierailija
24/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantio 90 vyötärö 63 tai

Ymmärräthän, että raskaana olevalla harvoin on kapea vyötärö ihan alkuraskautta lukuunottamatta. Kas kun se vauvamaha kasvaa just siihen vyötärön kohdille...

Vierailija
25/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 176 cm pitkä ja kun nuorena painoin 60 kg,  niin vy oli 74 cm. Minulla on aika lyhyt selkä. 

Olen huomannut, että pitkäselkäisillä on kapeammat vyötäröt.

Hmm, tästäkös se johtuukin? Mulla on ennemminkin pitkät jalat pituuteeni nähden eli lyhyehkö selkä. No eihän siihen sitten "mahdu" kunnon vyötäröä kyllä, kun suoliluun harjujen ja alimpien kylkiluiden väliin jää vain vähän tilaa.

-3

Ei johdu. Mulla on valtavan pitkä selkä eikä luiden välissä ole käytännössä yhtään tilaa. 

Ap

Vierailija
26/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasi, eli hartiat ja lantio samalla tasolla ja vyötärö kapeampi.

Vierailija
27/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 65 cm ja alle 

Itsellä kans n 72 cm

Vierailija
28/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vyötärö on 65 mitoilla 88/65/88, 171 cm/50 kg. 

Mulla oli nuorena muuten samat mitat, mutta vyötärö 72-73cm. Näytin nälkiintyneeltä. Olen vankkarakenteinen, ja vajaat 80kg painoisena kroppani oli "roteva" kuin miehillä, vaikka en käynyt salilla. Minua luultiin valokuvassa mieheksi nopealla vilkaisulla.

Tasan ei käy nallekarkit. 

Vierailija
29/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, paha mennä sanomaan. Mä itse olen mallia tasapaksu, eikä mulle tule ikinä kapeaa / selvästi erottuvaa vyötäröä. Hyvä kun saan alle 80 cm riskirajan, vaikka olen täysin normaalipainoinen. Ja sitten taas eri mallisella kropalla (tiimalasi / päärynä) saattaa olla vyötärö reilustikin kapeampi, vaikka olisi BMI:n mukaan ylipainoinen.

Mutta kyllä se 65 cm alkaa olla mielestäni jo kapea.

Meillä omppuvartaloisilla tuppaa olemaan vyötärön ja lantion ympärysmitat lähellä toisiaan ja todella kapeavyötäröisiä ovat yleensä he joiden vartalo malli on sellainen, että heillä muhkeampi peppu ja leveämpi lantio ja usein myös paksummat reidet kuin meillä kapearaajaisilla ja kapealanteisilla ompuilla. Olen itse 165 cm pitkä ja painan 60 kg, vyötärön ympärys on 80 senttiä eikä se ole ainakaan minulla lähelläkään mitään riskirajaa jos mitataan viskeraalirasvan määrää (sisäelinten ympärillä oleva rasva) joka lukema minulla oli inbody mittauksessa lähempänä 50 kuin 100:aa joka on riskiraja. Vatsan alueelle kohdistuvat liikkeet kuntosalilla, painollisen hulavanteen pyöritys ja myös reipastahtiset kävekylenkit polttavat hyvin vyötärörasvaa ja myös sieltä sisältä päin.

Vierailija
30/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellaakn ole alle 60, edes mulla vaikka olen pitkä ja hontelo. Jotain 68cm on.

Vierailija
31/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 67cm Olen 180cm pitkä ja painan 64

Vierailija
32/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä mitoilla ole mitään väliä vain suhteella lantioon. Itse olen hoikka ja ollut ihan alipainoinenkin ja silti vartalo on mallia pötkylä. Vyötärö mittojen mukaan varmasti on kapea, mutta ei se tässä vartalomallissa erotu. Käytän apuna vöitä ja erilaisia leikkauksia vaatteissa ja siitä se vyötärö sitten muodostuu.

Vierailija
33/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että 90% kapeavyötäröisistä aikuisista on poistanut vähintään yhden parin kylkiluita.

Ei niitä tissejäkään saa treenaamalla suuremmaksi, tavallaan sama asia tämä.

Vierailija
34/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on 68 cm vaikka oon alipainoinen (bmi 17,3)

Vierailija
35/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, että 90% kapeavyötäröisistä aikuisista on poistanut vähintään yhden parin kylkiluita.

Ei niitä tissejäkään saa treenaamalla suuremmaksi, tavallaan sama asia tämä.

Ei todellakaan ole :D

Vierailija
36/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasi, eli hartiat ja lantio samalla tasolla ja vyötärö kapeampi.

Tiimalasi määritys on kylläkin, rinnanympärys ja lantio sama,vyötärö hoikka.

Vierailija
37/37 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä mitoilla ole mitään väliä vain suhteella lantioon. Itse olen hoikka ja ollut ihan alipainoinenkin ja silti vartalo on mallia pötkylä. Vyötärö mittojen mukaan varmasti on kapea, mutta ei se tässä vartalomallissa erotu. Käytän apuna vöitä ja erilaisia leikkauksia vaatteissa ja siitä se vyötärö sitten muodostuu.

Mitkä sun mitat on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi