Naapuri väittää että en saisi tupakoida parvekkeellani, vaikka täällä ei ole tupakointikieloa. Sanoo että savu tulee lastensa huoneeseen
Hän sanoo että ei voi nukuttaa vauvaansa parvekkeella, ja että savu tulee isompien lasten huoneeseen. Sanoo että parveke muka olisi jotenkin täysin käyttökelvoton kesällä kun haluaisi käyttää sitä Taloyhtiössä ei tupakointikieltoa, eikä mulla vuokrasopparissakaan. Silti naapuri valittaa että vie asian eteenpäin.
Kokemuksia?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Käytkö aloittaja alvariinsa siellä partsillasi tupakalla? Ja toisaalta, ovatko ne naapurit penskoineen jatkuvasti sisällä, ja vauvankin kontakti ulkoilmaan on siellä partsilla.
monesti parvekkeet ovat Suomessa etelään päin, ja ainakin näin kesäisin auringon helottaessa nämä etelänpuoleiset parvekkeet tuppaavat olemaan kuumia, pätsejä suorastaan - toki erilaisia kaihtimia voi käyttää.
Mutta tää on niin naurettavaa! Yks muka käy tupakalla jatkuvasti, siis 24/7 ja koko ajan rööki kädessä. Toinen on 24/7 kyttääämässä kämpässään haiseeko rööki vai ei!
Idioottien puuhaa!
Pikkulasta ei oikein voi jättää yksin kotiin.
Savunhajun huomaa kyttäämättäkin, kon ei ole tupakoija.
Ap ilmeisesti työtön ja toimeton ja polttaa kolmen vartin viiva tunnin välein. Tällöin hajua tulee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole muikku. Mukavampi sinunkin asua, kun on asialliset välit naapureiden kanssa. Yhteisössä siellä eletään kuitenkin. Menisit vain ulos polttamaan, ei ole kauhean iso vaiva sinulle mutta valtava ilo monelle.
Yhteisössä eletään, mutta jokaisella ihmisellä on samat oikeudet asumiseensa. Yksi ei voi lastensa takia rajoittaa toisten elämää!
Varsinkin kun se näitten äityleiden käsitys asioista on aivan kaistapäinen.....
Ja sulla muka on oikeus myrkyttää muiden hengitysilma.
Laki on naapurisi puolella ja Suomi savuton 2035. Sinä koditon jo aiemmin.
Eikös Suomen pitänyt olla savuton jo 2030? :D
Haju tulee, ei savu. Niissä on eroa.
Laki on raitista ilmaa hengittävien puolella, ap.
Tupakoinnista ei ole mitään hyötyä sinulle joten lopeta se. Säästät 70€ viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö aloittaja alvariinsa siellä partsillasi tupakalla? Ja toisaalta, ovatko ne naapurit penskoineen jatkuvasti sisällä, ja vauvankin kontakti ulkoilmaan on siellä partsilla.
monesti parvekkeet ovat Suomessa etelään päin, ja ainakin näin kesäisin auringon helottaessa nämä etelänpuoleiset parvekkeet tuppaavat olemaan kuumia, pätsejä suorastaan - toki erilaisia kaihtimia voi käyttää.
Mutta tää on niin naurettavaa! Yks muka käy tupakalla jatkuvasti, siis 24/7 ja koko ajan rööki kädessä. Toinen on 24/7 kyttääämässä kämpässään haiseeko rööki vai ei!
Idioottien puuhaa!
Pikkulasta ei oikein voi jättää yksin kotiin.
Savunhajun huomaa kyttäämättäkin, kon ei ole tupakoija.
Ap ilmeisesti työtön ja toimeton ja polttaa kolmen vartin viiva tunnin välein. Tällöin hajua tulee jatkuvasti.
Sheimarit ne sheimaa.
Minusta voitaisiin jo laittaa lakiin totaalikielto. Samalla voitaisiin laissa määrätä ilmainen vieroitushoito (1 kpl) tupakoitsijoille.
Olet häiriöksi niin ihan aiheesta juttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole muikku. Mukavampi sinunkin asua, kun on asialliset välit naapureiden kanssa. Yhteisössä siellä eletään kuitenkin. Menisit vain ulos polttamaan, ei ole kauhean iso vaiva sinulle mutta valtava ilo monelle.
Yhteisössä eletään, mutta jokaisella ihmisellä on samat oikeudet asumiseensa. Yksi ei voi lastensa takia rajoittaa toisten elämää!
Varsinkin kun se näitten äityleiden käsitys asioista on aivan kaistapäinen.....
Ja sulla muka on oikeus myrkyttää muiden hengitysilma.
Laki on naapurisi puolella ja Suomi savuton 2035. Sinä koditon jo aiemmin.
No. Just just. Mutta yritäpä nyt kuitenkin pysyä asiallisena. Ja se, että ruvetaan - ja jopa ikään kuin leikkiä laskien - pelleilemään naapurin kanssa, niin sepä onkin sitten todella älykästä!
Se akka tosiaan tuli elämänpituiseksi riesaksi. Ja ps. silloin ei ollut vielä edes tupakkalaki olemassa.
No, sitten voidaan tietysti kieltää tupakointi yhteisissä ulkotiloissa, kun ensin kielletään asuntoihin kuuluvilla parvekkeilla tupakointi.
No juu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että muut eivät takiasi voi käyttää parvekettaan. Minusta se ei ole reilua. Oli se sitten sallittua tai ei.
Ei ole AP:n vika jos muut saavat psykosomaattisia oireita olemattomasta.
Röökin kärykö aiheuttaa psykosomaattisia oireita? Sopii nuuhkia sormiaan ja tuhkakuppia ja miettiä uudelleen asiaa. Vinkkinä, mikään ei haise pahemmalta.
Naapuri väittää, että kyllä saa tupakoida, vaikka selkeästi säännöissä ja vuokrasopimuksessa lukee ettei saa tupakoida.
Vierailija kirjoitti:
Idioottien puuhaa!
Meidän alakerran röökimuija käy ainakin 15 minuutin välein. Parvekkeen ovi paukkuu sen verran lujaa, ettei voi olla kuulematta. Enkä enää viitsi pitää omaa ovea auki, kun kun koko ajan saan rampata laittamassa sitä kiinni. Ei siis tarvi kytätä 24/7, kun on tuollainen ketjupolttaja naapurina.
ALOITTAJA, ota yhteys isännöitsijään, se sun naapuriskin varmaan ottaa. Voitte sitten isännöitsijän kanssa keskustella miten sinun tupakointisi ja sen vauvan nukuttaminen parvekkeella järjestetään sovinnollisesti!
Onko siinä talossa ja rapussa tupakoitsijoita? Esim. naapurin alapuolella tai yläpuolella tai toisella sivulla. Oletko ainoa, jonka tupakointiin se käy kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että muut eivät takiasi voi käyttää parvekettaan. Minusta se ei ole reilua. Oli se sitten sallittua tai ei.
On se kumma kun kaikki ainakin 80-luvulla ja aikaisemmin ihan hyvin pystyivät käyttämään parvekettaan, vaikka naapurissa joku poltti.
En itse polta, mutta tämä niuhottaminen kaikkien asioiden suhteen alkaa saavuttaa lakipisteensä. Tulis sota. Tuskin Ukrainassa kovasti keskustellaan parveketupakoinnista.
Kumma juttu sinänsä, mä asun vanhassa kerrostalossa. Tässä on just ikkunat uusittu ja niissä sälekaihtimet, ilmanvaihto on kyllä vähän heikko noin systeeminä, sillä esim. ruuanhajut tulee joskus samassa linjassa olevien keittiöistä ja yhdeltä jopa rappukäytävän puolelta.
Mutta mun naapurissa asuu tupakoitsija, se tupakoi parvekkeellaan, mun keittiön ikkuna on sen parvekkeen vieressä. No, nyt kun uudet ikkunat, niin esim. kesähelteilläkään ei tartte ikkunoita availla, ohjekin on että pidä luukut kii (Hei, terveiset Helsinkiin "PIDÄ LUUKKUS KII!") ja sälekaihtimet oikein päin suljettuina.... ja koskaan ei näin ikkunoita kiinni pitäen tule sieltä parvekkeelta hajua sisään. Ei vaikka siinä ikkunassa on tietysti se ilmavaihtorako karmissa!
OK!
Vierailija kirjoitti:
Naapuri väittää, että kyllä saa tupakoida, vaikka selkeästi säännöissä ja vuokrasopimuksessa lukee ettei saa tupakoida.
Niin. Minä en tiedä millaisia vuokrasopimuksia joissakin yhteisössä on. Mulla on yksityiseltä vuokrattu kämppä, mun asunnossa ei saa tupakoida SISÄTILOISSA, mutta jos tupakoisin, niin PARVEKKEELLA SAISI!
Mutta minä en tupakoi.
Toisaalta tässä talossa on muitakin kämppiä vuokrattuina, ja kaikesta päätellen niissä sitten saa sisätiloissa tupakoida, sillä rappukäytävässä tuntuu kyllä vahvaa tupakanhajua silloin tällöin.
Että semmosta!
Ja yks pöljä jopa elvisteli rapussa kulkiessaan sähkötupakalla... Rappukäytävässähän ei nyt kuitenkaan saa tupakoida, sen kieltää laki!
Ihme porukkaa onko teillä tuuletusluukut auki 365.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota voi kieltää, onko kyseessä milloin rakennettu talo?
Voi kieltää, jos savu kulkeutuu ilmanvaihdon mukana.
Ennakkotapauksia on.
Kun/jos ei savun kulkeutumista voi muuten estää, voidaan määtätä terveydensuojelulain perusteella tupakointikielto vaikka vain yhteen huoneistoon.
Jos tupakointi ja savun kulkeutuminen jatkuu edelleen, tulee varoitus ja sen jälkeen häätö tai huoneiston haltuunotto.
Kellään ei ole velvollisuutta sietää kotonaan sinun savuttamistasi.
Taloyhtiön o selvitettävä sen ilmanvaihto ja voiko sen suhteen jotain tehdä.
Ei voi suoralta kädeltä kieltää.
TUPAKKALAKI LUKU 10 - sopii mennä lukemaan!
Toki toki. Asukkaat ma
TUO TEKSTISI EI OLE TUPAKKALAISTA, VAAN JOSTAIN SAVUTON SUOMI -PAMFLETISTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minä en tiedä millaisia vuokrasopimuksia joissakin yhteisössä on. Mulla on yksityiseltä vuokrattu kämppä, mun asunnossa ei saa tupakoida SISÄTILOISSA, mutta jos tupakoisin, niin PARVEKKEELLA SAISI!
Mutta minä en tupakoi.
Toisaalta tässä talossa on muitakin kämppiä vuokrattuina, ja kaikesta päätellen niissä sitten saa sisätiloissa tupakoida, sillä rappukäytävässä tuntuu kyllä vahvaa tupakanhajua silloin tällöin.
Että semmosta!
Ja yks pöljä jopa elvisteli rapussa kulkiessaan sähkötupakalla... Rappukäytävässähän ei nyt kuitenkaan saa tupakoida, sen kieltää laki!
Sähkötupakka tuottaa pelkkää vesihöyryä. Sitä voi imeskellä missä haluaa.
Hyi saatana mikä wt. Tai bt nykyään ihan sama. Tupakointi on mennyttä maailmaa. Sinä olet mennyttä maailmaa eli kuollut. KERROSTALOSSA EI TUPAKOIDA
Yleinen ongelma lähes joka taloyhtiössä. Riippuu itsestäsi ja siitä välitätkö naapurisovusta. Voit tupakoida vaikka vessassa tai ulkona tai vaihtaa nuuskaan.