Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20621)
Vierailija kirjoitti: Lopettakaa heti Rauhan sanaan liittyvä keskustelu Loukkaatte törkeästi ihmisten kunniaa. Menette vankilaan. Väkeväiset ja Vähäkankaat on hienoja ihmisiä teihin moukkiin verrattuna. Auttavat eksyksissä olevia sisaria ja veljiä oikealle tielle. Rauhan sanassa ei ole hyväksikäyttöä. Ville Väkeväinen tekisi heti siitä lopun virkansa puolesta. Olette itse lampaiden alinta kastia Tulkaa kuuntelemaan sanaa anteeksipyytäen ja katuen, voitte saada armon osaksenne.
Tapani Vähäkangas on itse omalla nimellään tullut julkisuuteen puolustamaan tytärtään (huom., vävystä ei ole mitään maininnut). Ensimmäiset, nimettöminä annetut lausunnot poikkeavat sävyltään huomattavasti viimeisimmistä nimellä annetuista. Välikangas ei esim. enää puhu mitään siitä, kuinka Karfien vanhimmat pojat vastivat poliiseja nyrkein ja purren. Ei tarvitse olla mikään pr-guru ymmärtääkseen, että uudemmat lausunnot on laadittu yhteistyössä asianajajan (ei Slotte) kanssa. Kaikki mahdollisesti inkriminoiva on niistä poistettu.
Myös Väkeväisestä on kirjoittettu täällä ja murha.infossa paljon. Koska kunnianloukkaus on asianomistajarikos, he katsonevat asiakseen käydä tekemässä loukkaavista kirjoituksista rikosilmoituksen ja tutkintapyynnön. Itse katson voivani olla aika rauhallisin mielin: Oman IP-osoitteen takaa ei löydy mitään tunnusmerkistön täyttävää.
Olen joskus miettinyt, mitä jos Rauhansanalla ei ole tämän tapauksen kanssa mitään tekemistä. Missään kommentissa tai mediassa en ole kuitenkaan koskaan nähnyt, että lahko sanoutuisi irti tästä tapauksesta. Paikalliset tietänevät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus muistutti opetuslapsiaan ajallisten valtakuntien ja Jumalan valtakunnan suhteista. Hän kehotti antamaan keisarille sen, mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle sen, mikä Jumalalle kuuluu (Mark. 12:17).Rauhan Sana on korostetusti "ääriluterilainen" yhteisö.
Luther sanoo esivallan olevan maailmassa toimimassa kuin paimenena. Yhteiskunta ilman esivaltaa olisi kuin paimen, joka asettaisi samalle laitumelle lampaat ja sudet ja poistuisi itse koiransa ja keppinsä kanssa välinpitämättömänä laitumelta. Jokainen tietää mitä sitten tapahtuisi! Koska esivalta nyt selvästi toimittaa näin tärkeää tehtävää rauhan säilyttämiseksi, tulee kristitynkin alistua alttiisti miekan herruuteen.
Koska Väkeväinen on sekä pappina uskonlahkon johtaja että aluesyyttäjänä maallisen esivallan edustaja, hän voisikin astua esiin kommentoimaan rauhansanalaisuuden suhdetta esivallan kunnioitukseen yleensä sekä väitettyä Karfien piilottelua ja ruokkimista erityisesti.
On muuten tainnut olla mielenkiintoiset seurat Himangassa viikonloppuna, kun tämä ketju on näin yht'äkkiä herännyt eloon Rauhan Sana -sisällön suhteen. Olen täysin ulkopuolinen, mutta näiden Karf-ketjujen perusteella tuolla on ollut puhumassa LYRS:in johdon piiri pieni pyörii -leikistä etäisyyttä ottaneita tai jopa siihen kyllästyneitä tahoja. Luulen, että poliisin vihjesähköpostiinkin on tullut uutta luettavaa.
Vierailija kirjoitti: Lopettakaa heti Rauhan sanaan liittyvä keskustelu Loukkaatte törkeästi ihmisten kunniaa. Menette vankilaan. Väkeväiset ja Vähäkankaat on hienoja ihmisiä teihin moukkiin verrattuna. Auttavat eksyksissä olevia sisaria ja veljiä oikealle tielle. Rauhan sanassa ei ole hyväksikäyttöä. Ville Väkeväinen tekisi heti siitä lopun virkansa puolesta. Olette itse lampaiden alinta kastia Tulkaa kuuntelemaan sanaa anteeksipyytäen ja katuen, voitte saada armon osaksenne.
Vaikea sanoa esitätkö urpoa vai oletko tosissasi :D
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, mitä jos Rauhansanalla ei ole tämän tapauksen kanssa mitään tekemistä. Missään kommentissa tai mediassa en ole kuitenkaan koskaan nähnyt, että lahko sanoutuisi irti tästä tapauksesta. Paikalliset tietänevät paremmin.
Ei, eivät ole kommentoineet mitenkään. Lahkon johtajisto on ankarasti kieltänyt kommentoinnin. Jostain jotain sekin kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Pappi Ville Väkeväinen tavannut Karfeja muutama päivä taaksepäin
Mistä tiedät? Kerro lisää. Vai kuvitteletko vain.
Onko Helsingissä käynyt viime päivinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus muistutti opetuslapsiaan ajallisten valtakuntien ja Jumalan valtakunnan suhteista. Hän kehotti antamaan keisarille sen, mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle sen, mikä Jumalalle kuuluu (Mark. 12:17).Rauhan Sana on korostetusti "ääriluterilainen" yhteisö.
Luther sanoo esivallan olevan maailmassa toimimassa kuin paimenena. Yhteiskunta ilman esivaltaa olisi kuin paimen, joka asettaisi samalle laitumelle lampaat ja sudet ja poistuisi itse koiransa ja keppinsä kanssa välinpitämättömänä laitumelta. Jokainen tietää mitä sitten tapahtuisi! Koska esivalta nyt selvästi toimittaa näin tärkeää tehtävää rauhan säilyttämiseksi, tulee kristitynkin alistua alttiisti miekan herruuteen.
Koska Väkeväinen on sekä pappina uskonlahkon johtaja että aluesyyttäjänä maallisen esivallan edustaja, hän voisikin astua esiin kommentoimaan rauhansan
Päinvastoin luulen, että haluaa vajota maan alle. Aina, kun joku googlaa hänen nimellään, tulee esiin Karfien tapaukseen liittyvää spekulaatiota. Jo se itsessään on mainehaitta ja sosiaalisen pääoman menetystä eteenpäin pyrkivälle virkamiehelle. Ja jos osoittautuisi, että hän on tavalla tai toisella aktiivisesti mukana Karfien piilottelussa tai ruokkimisessa, menee virka alta aivan varmasti.
Minkähän vuoksi media on niin hiljaa? Luulisi, että jonkinlaisia reportaaseja asiasta tehtäisiin, mutta ei, hissun kissun vaan. Nyt varmaan, kun lomilta on palattu, saamme jotakin mielenkiintoista luettavaa,
Olisko niin että kun Vilja-Eerikan perhettä eikä sen pienen pojan joka poltettiin höyryllä , ei kukaan vahtinut .ovat sossut kunnostautuneet ihan viimeisen päälle. Että kyllä me,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, eivät ole kommentoineet mitenkään. Lahkon johtajisto on ankarasti kieltänyt kommentoinnin. Jostain jotain sekin kertoo.
Missä ja miten kielto on tehty? Onko kukaan ollut paikalla ja kuullut itse?
Vierailija kirjoitti:
Minkähän vuoksi media on niin hiljaa? Luulisi, että jonkinlaisia reportaaseja asiasta tehtäisiin, mutta ei, hissun kissun vaan. Nyt varmaan, kun lomilta on palattu, saamme jotakin mielenkiintoista luettavaa,
Koska ei ole mitään uutta kerrottavaa.
Sitten kun Karfit eräänä päivänä tavalla tai toisella tulevat julkisuuteen, alkaa kyllä hillitön mediasirkus. Viimeistään silloin Karfien auttelijat joutuvat julkisuuteen myös. Iltapäivälehdet ja Seiska kuvaavat pihoja, haastattelevat naapureita ja työkavereita. Oikeudenkäyntipöytäkirjoista nimet vuotavat minfolle, ja netin kautta koko kansan tietoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin että kun Vilja-Eerikan perhettä eikä sen pienen pojan joka poltettiin höyryllä , ei kukaan vahtinut .ovat sossut kunnostautuneet ihan viimeisen päälle. Että kyllä me,,,
Heillä kyllä taitaa olla kädet kyynärpäitä myöten täynnä töitä joka ikinen päivä. Tajuatko ollenkaan, miten valtavasti Suomessa on tätä lasten kaltoinkohtelua? Ja että sitten vielä uskovaiset ihmiset rupeavat lyömään kapuloita rattaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla mukana sellaisessa, jossa minua määrätään tekemään tai olla tekemättä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä kyllä taitaa olla kädet kyynärpäitä myöten täynnä töitä joka ikinen päivä. Tajuatko ollenkaan, miten valtavasti Suomessa on tätä lasten kaltoinkohtelua? Ja että sitten vielä uskovaiset ihmiset rupeavat lyömään kapuloita rattaisiin!
Ja siitä huolimatta käyttävät aikaa ja energiaa kotikoululaisten vainoamiseen?! Silkkaa hulluutta ja välinpitämättömyyttä aitoja avuntarvitsijoita kohtaan. Yhteiskunta on saavuttanut pohjansa. Tästä ei voi olla suunta kuin ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla mukana sellaisessa, jossa minua määrätään tekemään tai olla tekemättä jotain.
Eli yhteiskunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä huolimatta käyttävät aikaa ja energiaa kotikoululaisten vainoamiseen?! Silkkaa hulluutta ja välinpitämättömyyttä aitoja avuntarvitsijoita kohtaan. Yhteiskunta on saavuttanut pohjansa. Tästä ei voi olla suunta kuin ylöspäin.
Sinun mielestäsi yhteiskunta on saavuttanut pohjansa, kun törkeistä rikoksista epäiltyjä Tommy ja Karoliina Karfia etsitään? Mieluummin painaisit villaisella?
Kertoo enemmän sinusta kuin yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kyse kotikoulusta. Tämä on todettu moneen kertaa. Aina sama jankutus, kieroilu ja vääristely. Varmaan saman kirjoittajan sopertelua, niin kuin eräs palstalainen toteaisi. Minun puolestani saisikin olla niin, että kotikoululaiset pantaisiin kunnon kouluun, tässä vain ei ollut siitä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällainen asenne on nykyajan lumihiutaleiden ja vässyköiden asenne. Heti, kun pitäisi toimia yhteisten pelisääntöjen eli lakien mukaisesti, sopeutua yhteiskunnan normeihin ja ottaa muutkin ihmiset huomioon, alkaa kuulua tällaista määintää. Minä, minä, minä. Muille se, mitä minulle jää, jos jää. Haluan kaiken, en anna enkä tee mitään.
Eli: tehkää rikosilmoitus, mutta sitten poliisi alkaakin tutkia Teidän touhujanne. Mutta sehän tutkii joo.
Taas tätä Nasse-sedän logiikkaa.