Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, onko minun mahdollista päästä taivaaseen jos olen nuoruudestani pilkannut Jumalaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Olen lukenut että Jumalan pilkka on ainut mitä Jumala ei voi antaa anteeksi. Pelottaa ihan oikeesti ikuinen kärsimys helvetissä. Voitteko rukoilla mun puolesta anteeksi antoa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen miettinyt olenko tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Mutta jos olenkin, siinäkin tapauksessa haluan jatkaa Jumalan kanssa lopun elämääni ja parhaani mukaan,  kuin että unohtaisin koko jutun, jatkaisin synnissä ja siten suht varmasti en ainakaan pääsisi taivaaseen

Taivshalukin on pohjimmiltaan itsekästä.

No voi zori siitä. Sori että kiinnostaa oma sielu. 

:( 

Itsekkyys taas on synti.

Mitäpä jos jätät syntieni arvioimisen Jumalalle :) 

Kannattaa keskittyä omiin synteihisi, tuntuu että niitä saattaisi olla jonkin verran

Todelliset vanhurskaat pelastuu, mutta sä et ole niitä. Sori siitä :(

Vierailija
42/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen miettinyt olenko tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Mutta jos olenkin, siinäkin tapauksessa haluan jatkaa Jumalan kanssa lopun elämääni ja parhaani mukaan,  kuin että unohtaisin koko jutun, jatkaisin synnissä ja siten suht varmasti en ainakaan pääsisi taivaaseen

Ei ole itsekästä, sillä se on Jumalan(kin) tahto, ja Jumala on pyhä, Jumalassa ei ole syntiä. Vain Jumala on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit olla vaikka Hit_ler kunhan kadut tekojasi niin pääset taivaaseen. Jee jee! Muiden uskontojen vauvat tosin joutun helvetin liekkeihin, mutta mitäs siitä.

Iltalääkkeet!

Vierailija
44/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvä, kristittyjen jumala on yksi kymmenistä tuhansista. Todennäköisyys että olet pilkannut juuri sitä tiettyä voittokorttia on vähäinen

Vierailija
45/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko uskon päämäärä on sielujen pelastus taivaaseen

Vierailija
46/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsekästä, sillä se on Jumalan(kin) tahto, ja Jumala on pyhä, Jumalassa ei ole syntiä. Vain Jumala on hyvä.

Jos ihminen tekee hyviä tekoja vain palkkion toivossa, niin onko ihminen silloin hyvä ja vanhurskas? Eli ansaitseeko taivaspaikkaa?

Vierailija
47/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika hyvä, kristittyjen jumala on yksi kymmenistä tuhansista. Todennäköisyys että olet pilkannut juuri sitä tiettyä voittokorttia on vähäinen

Yksi kymmenistä tuhansista, joita ihmiset ovat keksineet. Ei ole mitään syytä ajatella, että mahdolliset jumaluudet rajoittuisivat niihin, mitä joku ihminen on tullut ajatelleeksi.

Todennäköisyys, että kristinuskon Jumala on se oikea on siis luokkaa yksi triljoonista tjsp.

Vierailija
48/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen tekee hyviä tekoja vain palkkion toivossa, niin onko ihminen silloin hyvä ja vanhurskas? Eli ansaitseeko taivaspaikkaa?

Ei kai kristinusko muutenkaan lähde siitä, että taivaspaikan voisi ansaita, vaan pelastus perustuu Jeesuksen tekoon

Vierailija
49/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pelastus ei perustu ihmisen omaan vanhurskauteen vaan Jumalalta tulevaan, joka tulee uskosta Jeesukseen 

Vierailija
50/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. On synnyttävä ylhäältä uudesti. Meidän teot on kuin likainen rätti Jumalan silmissä. Kyllähän vapaamuuraritkin tekee hyviä tekoja ja samalka palvoo lusiferia ja tekee likaisia juttujaan.

Pointti on uudestisyntymässä, mielenmuutoksessa. Kun ihminen tulee siihen paikalle, että hän valitsee, lähteekö seuraamaan Jeesusta, ja jos ohminen kääntyy, tekee parannuksen, Pyhä Henki, puolustaja, auttaja alkaa meissä toimimaan ja muuttamaan meitä, ja me alamme vihata syntiä. Tämä muutos ja Hengen hedelmät on Pyhän Hengen hedelmiä meissä, ei meidän omia hedelmiä. Meissä kuitenkin on vielä liha joka välillä tahtomattamme vetää syntiin, mutta me otamme joka päivä ristimme ja kuoletamme lihan teot Pyhän Hengen avulla.

Matka uskossa kasvamisessa on jokaisella erilainen. Minulla on ollut erittäin kimurantti polku, joillakin asioita tapahtuu nopeasti. Olen ollut uskossa kauan, mutta pari vuotta sitten sain kunnon herätyksen, ja ymmärsin että nyt jos vielä katson taakseni, muutun ns suolapatsaaksi. Tai siis, en voi enää katsoa taakse syntielämään. Ja olen kokenut myös että Jumala on ottanut multa joitain asioita pois ja sellasia asioita mun ei pidä enää ottaa elämääni. Ja huom. Jumala ei mun ymmärryksen mukaan tällain ota kaikilta uskovilta samoja asioita pois. Tää on mun käsitys.

Vierailija
51/51 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa, kun asiaa murehdit. Olen ymmärtänyt että tähän syyllistynyt ihminen ei enää pysty katua eikä haluakaan vaan on paatunut. Kyllä sinä saat syntisi anteeksi ja saat tulla Jumalan lapseksi kun Herraa sydämestäsi etsit.

Paavalihan oli pahin kristittyjen vainooja, kunnes Jeesus ilmestyi hänelle Damaskon tiellä. Aluksi opetuslapset pelkäsivät häntä, eivätkä olisi huolineet joukkoonsa, niin huonossa maineessa Paavali oli. Hänkin sai armon, vaikka hän oli osallinen kristittyjen tappamiseen.

Siunausta uskon tielläsi. Etsi itsellesi pidempään uskossa olleita ystäviä ja itsellesi sopiva seurakunta. Pikkuhiljaa huomaat kasvavasi uskossasi.