Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei köyhät ota vaan pankista lainaa, osta osakkeita ja elä osinkotuotoilla?

Vierailija
04.06.2025 |

Lainan korko 2%. Osinko tuotto 5%. Tuosta vetää itselleen välistä sen 3%. Luulisi olevan nou breineri.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista Artsi p*ska!

Vierailija
2/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten? Mulle ei myönnetä edes luottokorttia saati sitten lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin ei enää voisi kitua kelan maksamassa rotan kolossa ja päivät pitkät haukkua porvari riistäjiä netissä.

Vierailija
4/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeilla on tapana vaatia jotain vakuuksia.

Vai lainaisitko itse edes 10 000 jollakin Ranelle jolla on "tosi hyvä idea hei"

Vierailija
5/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten? Mulle ei myönnetä edes luottokorttia saati sitten lainaa.

Miksei? Mulle ne pankit aina tyrkyttää miljoona lainoja hyvin matalalla korolla.

Ap

Vierailija
6/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Köyhä voi vaan ottaa pankista lainaa tai vaikka mennä töihin. Tuosta noin vaan.

Vierailija
7/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankeilla on tapana vaatia jotain vakuuksia.

Vai lainaisitko itse edes 10 000 jollakin Ranelle jolla on "tosi hyvä idea hei"

Aina voi pyytää jonkun rikkaan kaverin tai sukulaisen takaajaksi.

Vierailija
8/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että voin kävellä pankkiin ja pyytää 300k lainaa indeksirahastoja varten? Enpä ole tällaisesta pankin palvelusta vielä kuullut. Mutta oletkin ap trolli.

Vierailija
9/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä asiaa taannoin, kun kuulin lapsuudesta asti köyhän ystäväni eläneen 50 k perintönsä. Jäin miettimään, miksi hän ei tehnyt päiväkauppaa ja elänyt tuotoilla. Perinnöstä olisi vielä jotain jäljellä. 

Jotenkin se rahan hallinta on lepsuissa käsissä. Hänellä oli Viimeiset vuodet pari tonnia rahastossa, johon ei halunnut koskea. Sitten tulot vähän nousivat, hän kyllä tiesi että mätkyt tulee, mutta ei mitenkään varautunut niihin. No, nyt itkee, kun ei ole sitä vähääkään rahaa. 

Vierailija
10/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusnuori keksinyt jälleen ideoita.

Vierailija
11/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko termi richpleinaus tuttu?

Vierailija
12/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että voin kävellä pankkiin ja pyytää 300k lainaa indeksirahastoja varten? Enpä ole tällaisesta pankin palvelusta vielä kuullut. Mutta oletkin ap trolli.

Kyllä voit, mutta korko ei tosiaankaan ole AP;n mainostama 2%, ja lyhennykset pitää pystyä hoitamaan. Kyllä sijoittamista varten saa lainaa, minullakin on ollut monta sijoituslainaa. Tällä hetkellä ei tosin ole. 

Vierailija
13/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taloudellsien heikon asemasni lsäksi myös järjesltäni niin "köyhä", että en ymmärrä miten tuollainen Ap.n kuvaama käytännössä tapahtuisi. - Pankkitilini  ja talouteni on kuitenkin ainakin toistaiseksi pysynyt plussalla. Ei paljon mutta niin paljon, että toimeen olen tullut ja pärjännyt, eikä ole tarvinnut pelätä ulosottoon joutumista. 

Vierailija
14/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osakkeet eivät tuota ja aika usein menettää kaiken sijoittamansa. Sitten on se lainanmaksu jäljellä ilman mitään tuottoa.

Vierailija
15/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi myydä persettään, ei tarvitse ottaa lainaa.

Vierailija
16/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki osakkeet eivät tuota ja aika usein menettää kaiken sijoittamansa. Sitten on se lainanmaksu jäljellä ilman mitään tuottoa.

Ei TODELLAKAAN "AIKA USEIN" menetä KAIKKEA SIJOITTAMAANSA. edes alkeellisesti huolehditulla hajautuksella riski menettää kaikki on likimain 0. 

Ja kyllä sijoittaminen kannattaa. Olen tänäkin vuonna kotiuttanut eräästäkin sijoituksesta yli 150% p.a. voittoa. 

Vierailija
17/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se ajatusvääristymä on. Jos sijoittaa vakavaraisiin osakkeisiin, niin riski on minimaalisen pieni. Toki välillä pörssi menee alaspäin, mutta kun kaksaa odottaa, niin ne tulee ylös. Trumpin sekoilut nousivat muutamassa kuukaudessa, 2008 pankkikriisi muutamassa vuodessa. Toki riski on aina riski, mutta ilman riskiä ei kukaan vaurastu.

Vierailija
18/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työtön vain laita 500 euroa kuussa säästöön?

Onko hän typerä?

Vierailija
19/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siksi, että velaksi eläminen on tyhmää  eikä osakkeilla tulon saanti ole varmaa

Vierailija
20/40 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Jos laittaisin itseni lainan pantiksi, tai naapurin auton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan