Kiltit joutuvat elämässään kärsimään
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis?
Kaikessa elämään. Työpaikoilla ja vapaa-ajalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis?
En tunnista ongelmaa. Kiltteydellä olen saanut paljon ystäviä ja työpaikoillakin se auttaa.
Yritetään tehdä maailmaa jossa ei tarvisi kärsiä. Se on hyvä maailmanparannusaloitus ja siitä voi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritetään tehdä maailmaa jossa ei tarvisi kärsiä. Se on hyvä maailmanparannusaloitus ja siitä voi jatkaa.
Hieno aate
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis?
Ei kiltteys, aito kiltteys ole sitä, että vailla omaa tahtoa ja odotuskia sallien aina ja jokatilanteessa muiden kulkea ylitse ja vastaten aina niinkuin usoisi kysyjän haluavan vastattavan,
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis?
Ei kiltteys, aito kiltteys ole sitä, että vailla omaa tahtoa ja odotuskia sallien aina ja jokatilanteessa muiden kulkea ylitse ja vastaten aina niinkuin usoisi kysyjän haluavan vastattavan,
Sinkkumies
Sammaa mieltä
Erittäin vaikeaa saada itsensä jotenkin erityisesti kärsimään sillä, että on hyväntahtoinen muita ihmisiä kohtaan. Yleensä saa kyllä samaa takaisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vaikeaa saada itsensä jotenkin erityisesti kärsimään sillä, että on hyväntahtoinen muita ihmisiä kohtaan. Yleensä saa kyllä samaa takaisin päin.
Näin ajattelen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä toivoisi asioiden menevän
Näin on. Aina on pitänyt pingottaa, vääntyä monelle mutkalle ja lopulta uupua toisten vaatimusten tähden. Toisten vaatimuksista ei tule loppua muuten kuin laittamalla lopulta itse rajat. Ymmärrystä toisilta ei sitten kyllä löydy ja se on kiltille kovin raskasta, kun ei voi kaikkia miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Aina on pitänyt pingottaa, vääntyä monelle mutkalle ja lopulta uupua toisten vaatimusten tähden. Toisten vaatimuksista ei tule loppua muuten kuin laittamalla lopulta itse rajat. Ymmärrystä toisilta ei sitten kyllä löydy ja se on kiltille kovin raskasta, kun ei voi kaikkia miellyttää.
Nerokkaasti kirjoitettu, niin taitaa olla
Normaalien ihmisten kanssa kiltteydestä ei ole harmia, vaan päinvastoin niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Sen sijaan on marginaalijoukko mielenterveyspotilaita, jotka käyttävät kilttejä ihmisiä hyväkseen ja kohtelevat kaltoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis?
Sinkkumies
Samoin olen itse elämäni aikana huomannut, että moni sekoittaa kiltteyteen sen, ettei osaa asettaa omia rajojaan ja taipuu mitä oudoimpiin asioihin, muka kiltteyden takia. Vaikka kyseessä on joko selkärangattomuus, tai vielä pahempaa se, että haetaan niillä teoilla itselleen etuja ja hyväksyntää. Ei se ole kiltteyttä, vaan myös omanlaistaan hyväksikäyttöä.
Siskoni aina porukassa muistelee minun mokiani. Nauraa räkättää ja käyttää välillä värikynääkin. Välillä tulee mieleen, että olisi minullakin juttu jos toinenkin kerrottavana hänestä, mutta en halua vajota yhtä ilkeäksi kuin siskoni. Yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalien ihmisten kanssa kiltteydestä ei ole harmia, vaan päinvastoin niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Sen sijaan on marginaalijoukko mielenterveyspotilaita, jotka käyttävät kilttejä ihmisiä hyväkseen ja kohtelevat kaltoin.
Se on juuri näin. Jos työyhteisössä on useampi sekopää, voi kiltillä tulla tukalaa. Kun taas löytää sellaisen hyvien ihmisten työpaikan, voi itsekin kukoistaa.
Mistä siis?