Vaiettu totuus: pienillä yrityksillä menee surkeasti, asiakkaat kadonneet kevään aikana
Asiakaskato näkyy erityisesti erikoiskaupassa, hyvinvointialalla ja palvelualoilla, eli ns. ei-pakollisessa kulutuksessa. Asiakkaat myös venyttävät pakollisten palveluiden ostoa viime hetkeen saakka.
Tilanne on suoraan sanottuna karmea, kun kuluttajakauppa hiljentynyt tai paikoin loppunut kokonaan. Ihmisillä ei joko ole rahaa (koska kaikki menee mm. ruokaan) tai he panttaavat sitä pahan päivän varalle ja säästävät nyt kaikesta mistä voivat.
Tästä ei puhuta ääneen koska ei haluta lietsoa enempää kriisitietoisuutta ja pahentaa lamaa. Pienyrittäjänä on kuitenkin pakko todeta, että suuri konkurssiaalto on ihan nurkan takana, jos ei tapahdu ihmettä. Kohta on montakymmentä tuhatta pienyrittäjää työntekijöineen Kelan luukulla.
Oletteko muut huomanneet samaa?
Kommentit (247)
Ainoa syy asiakas katoon on pelkästään rahan ahneus kun nämä kauppiaat ja yrittäjät on nostanut hintoja aivan järkyttävän paljon
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy asiakas katoon on pelkästään rahan ahneus kun nämä kauppiaat ja yrittäjät on nostanut hintoja aivan järkyttävän paljon
Mä en käy kampaajalla enää siksi, että olin aina tyytymätön jälkeen. "Leikataan niin vähän kuin mahdollista" tarkoitti kerran mm. hiusten kerrostamista vyötäröltä olkapäille. Siinä ei kampaajalta mennyt leipä vain omasta suusta. Vei sen kaikkien kollegoidensakin suusta.
Koko perheen hiukset leikataan itse, koira trimmataan itse, vaatteet ostetaan netin tarjouksista ja kirppiksiltä, auto huolletaan itse aina kun osataan ja kun ei osata viedään ammattikoululle missä se on edullista. Keikoilla, teatterissa tai elokuvissa ei ole rahaa käydä, ei myöskään kahviloissa tai ravintoloissa.
Kaikki kodin tavarat pyritään korjaamaan ha käyttämään loppuun asti. Harrastukset ilmaisia kuten kirjasto ja jumppaaminen.
Eli emme juuri pysty asioida kuin ruokakaupoissa -muiden yritysten ovia emme ole avanneet hyvään toviin- ja meitä samanlaisia kuluttajia on tällä hetkellä varmasti tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pienyrittäjät ei pysty kilpailla kiinalaisten verkkokauppojen kanssa.
Ei Temu saa minusta kannattavaa asiakasta. Palautan 95 % tilauksen sisällöstä, kun laatu ei ole tarpeeksi hyvä/kestävä. Ei ole järkeä ostaa kertakäyttökamaa. Osa tuotteista ovat olleet todella hyviä. Ne jää käyttöön.
Todennäköisesti saan pian bannin. Vaikka tilaan Temusta, en ole krääsän perässä. Esim. yhdet sukat piti olla 100% villaa, mutta olikin 20% villaa. Meni palautukseen.
Puhut pötyä. Tilauksesta saa palauttaa vain tietyn määrän ja se määrä ei todellakaan ole 95%. Et ole tilannut Temusta koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko täysi-ikäisyyteni noin 20 vuotta säästänyt kaiken minkä voin. Olen yllättynyt jos joku on tuona aikana tehnyt toisin ja nyt vasta alkanut säästämään. Tienaan yli 5000€/kk brutto.
Meinaatko vuorata asunnon setelillä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten ostovoima on tuhottu täysin kahden hallinnon voimin 2020-2025 muualta tulleiden käskyjen mukaisesti.
2020 - luku on ihmiskunnan historiassa ollut täysin erikoinen koska tällöin maailman rikas rahastava eliitti on onnistunut rakentamaan globaaleja rahastuksia jollaisia ei ole koskaan ennen nähty... ja miksi erityisesti suomalaiset ovat köyhtyneet ja mitä pitäisi tehdä niin...
1. Koska kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti...
2. Koska Suomen EU MEP:it eivät tee lainkaan töitään eivätkä ole vaatineet EU:lta mm. vuosittaisia miljarditukia hyvittämään Suomen talviolosuhteiden aiheuttamia kustannuksia; nyt täytyy vaihtaa kaikki EU MEP :it sellaisiin jotka saavat nämä korvaukset voimaan heti.
3. Koska Suomessa lähes kaikissa hankkeissa, hankinnoissa ja projekteissa on korruptioita. Korruptioit
Tässä oli hyvä lista. Erityiskiitos siitä, kun tajusit, ettei asialla ole vain oikeisto/vasemmisto, vaan maan koko poliittinen eliitti. Kaikki muu on silmänlumetta ja poliittista teatteria vaalikarjalle.
Koska kivijalassa ei haluta asua (kadulta näkyy sisään) ja jos niissä on vaikka parkkihalleja, talojen välissä kävely on kuin varastoalueella seilaamista.