Jos sinun piti lapsena mennä 2-3 kilometrin päähän niin millä kuljit sen matkan?
Itse valitsin pyörän ja lumisena aikana kävelin.
Kommentit (84)
Mut vietiin aina kaikkialle autolla. Maalla on tapana.
Kävellen, pyörällä, potkurilla, hevosella
Pyörällä tai kävellen. Oikaisin joskus rautatietä tai metsäpolkua pitkin. M68
Kävelin esim kouluun, myöhemmin polkupyörällä.
Kävelin. Tuo oli minun koulumatkani ja kävelin sen kaksi kertaa päivässä. Ala-asteen ensimmäisillä luokilla kouluun ei saanut tulla pyörällä, mutta loppuvaiheessa ja yläasteelle kyllä. Silloin saatoin pyöräilläkin, eritoten keväisin toukokuussa, kun pyöräily taas pitkän talven jälkeen innosti. Kesällä tuollainen matka kuljettiin kavereiden kesken uimaan joko kävellen tai pyöräillen.
Kävellen. Nyt viisikymppisenä bussilla.
kävellen, potkukelkalla tai pyörällä
Pyörällä, talvella oli lumiketjut.
70-luvun puolenvälin maissa syntyneenä kuljin tuollaisen matkan jalan tai pyörällä. 80-luvulla peruskouluun ala- ja yläasteelle ei ollut matkaa kuin 1,5 km ala-asteelle ja reilu 2km yläasteelle. Kolmisen kilometriä jos kulki niin pääsi jo kylän keskustaan, kirjastoon, kauppaliikkeisiin ym. ja jonkinverranhan sitä tulikin ihan huvikseenkin kylällä pyöräiltyä ja pyörittyä.
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä oli kesä tai talvi.
Tämä.
En koskaan kulkenut kilometriä kauemmaksi, kun olin lapsi.
Pyörällä, kävellen, hiihtäen tai potkukelkalla.
Pyörällä tai kävellen. Ekat kolme luokkaa kuljinkin yli 3 kilometrin päässä koulussa, ekaluokan kevätpuolella me "pitkämatkalaiset" saatiin lupa pyöräillä, vaikka muuten ekaluokkalaisten olisi pitänyt kävellä.
Pyörällä tai kävellen. Yläasteella matka oli 4 kilometria. Isä vei aamulla, iltapäivällä kävelin kotiin.
Autolla. Jos siis todella piti olla jossain 2 km päässä enkä ainoastaan halunnut ajella pyörällä ympäriinsä.
2000-3000 Minecraftin blokkia jatkuvasti edestakaisin...? Netherin kautta vain 250-375 blokkia. Obsidiaaniportaali käyttöön vaan, matka supistuu 8-kertaisesti.
Pyörällä pääsi kesät talvet mopoikään saakka.