Jos sinun piti lapsena mennä 2-3 kilometrin päähän niin millä kuljit sen matkan?
Itse valitsin pyörän ja lumisena aikana kävelin.
Kommentit (84)
Pyöräiltiin ja talvella jos oli sopivat kelit, mentiin usein potkukella. Asuin lapsena maalla, joten tuollaiset matkat oli ihan arkipäivää.
Polkupyörä tai kävely, eikö tuo ole enää normaalia lasten keskuudessa?
Kävellen/ pyörällä/bussilla,en ymmärrä miksi tätä kysytään mut mitään kyytejä ei vanhemmilta tullut kun ei niillä ollut autoa🙂
Mulla ei ollut pyörää, joten kävelin kaikki matkat. Kouluun noin 3 km. Monesti juoksin kun olin myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä tai kävely, eikö tuo ole enää normaalia lasten keskuudessa?
Ei ole normaalia, nykyään kuskataan ovelta ovelle.
Olen 61v eukko. Kesäisin pyörällä, talvisin hiihtämällä tai kävellen. Koulumatka oli 4km suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörällä ja joskus talvisin potkukelkalla. Oi niitä aikoja kun oli vielä lunta ja teitä ei ollut sorattu pilalle.
Oi niitä ihania korkeiden liikennekuolleisuuden aikoja. Pääasia että sinä sait mennä potkukelkalla pitkin maantietä.
Talvella kävellen, hiihtämällä tai potkukelkalla. Jouluna käytiin muutaman kilometrin rekiajelulla.
Sulan maan aikaan kävellen ja pyörällä. Jos paikka oli joen toisella puolella, osa matkasta soutuveneellä.
Minun lapsuudessa pitemmätkin matkat kuljettiin edellä mainituilla tavoilla. Ensimmäiseen kesätyöpaikkaan oli matkaa 17 km ja työ alkoi seitsemältä aamulla, joten aikainen herätys ja polkupyöräillen työpaikalle.
Minulla ei kuitenkaan ollut mennen tullen ylämäkeä kuten täällä joku väitti hiihtäneensä😂, vaan menomatkan ylämäki oli kotiin palatessa alamäki😉
Metsäpolkuja kävellen, talvella hiihtäen. Usein latu ummessa ja meni aikaa. Matka jotain 12 km.
Poljin tai kävelin, perseeni tahdittamin sävelin.
Pyörällä. Talvella ja rankkasateessa bussilla.
Pyörällä tai kävellen. Tarvittaessa autolla. Ei se ollut aina niin kivaa kouluun kävellä lumimyräkässä autotien reunassa, vaikka matkaa oli vaan se reilu 2 km. Kiva että vanhemmat usein pystyi ainakin aamulla kuskaamaan kouluun.
Kävellen talvella, kesällä pyörällä. Omilla ala koululaisilla lapsilla koulumatka 2,7km/suunta ja kävelevät tai pyöräilevät matkan aina.
Kävelin siinä ala-asteen alkupuolella ja sitten isompana ajoin pyörällä.
4km kävellen,hiihtäen ja pyörällä. Olin 9-12v. Ranakkaa vai mitä? Metsää oli ja yksi maatalo kantatien varrella. Lähellä koulua oli vielä jyrkkä mäki. Koulusta lähtiessä oli ylämäkeä aiankin kilometri.
Nyt hemmotellut kakarat pysty mihinkään.
Pyörällä, Linkillä tai kävellen. Joskus vanhempien kyydillä, mutta harvoin noin lyhyttä matkaa, vaikka perheemme muuten teki pitkiä automatkoja.
Olen syntynyt 1979
Aloitin koulun 6-vuotiaana ja olin pienikasvuinen. Kyllä se kotimatka 2 km tuntui joskus raskaalta kävellä. Mutta ei meillä mitään pyörää ollut ennen kuin menin itse mansikoita poimimaan kesäksi ja ostin käytetyn pyörän.