Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset ylpeilevät sillä ettei käytä tekoälyä mihinkään?

Vierailija
03.06.2025 |

Se alkaa olla vähän sama kuin ylpeilisi sillä että ei käytä autoa tai tietokonetta mihinkään, eli aika yleinen työkalu jo. Minä käytän paljon. En esimerkiksi kysele enää yhtään mitään keskustelupalstoilta - paitsi nyt tämän - vaan kysyn tekoälyltä. Se googlettaakin nopeammin kuin minä itse, joten esim. vieraan kaupugin ruokapaikat osoitteineen kysyn tekoälyltä, vain yhtenä esimerkkinä. Tänään se suunnitteli minulle juhlamekon. Lähden viikonloppuna etsimään siihen kangasta ja netistä se etsikin minulle jo mallikaavat. 

Kommentit (319)

Vierailija
1/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Miksi?

Oi miksi?

Miksi täällä on aloittajan kaltaisia herneaivoja?

Vierailija
2/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on psykologinen koe. Minä en käytä tekoälyä ollenkaan, sinä käytät kaikkeen. 10 vuoden kuluttua katsotaan sitten missä ollaan. Mielenkiintoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä tekoälyltä, että MIKSI?

Vierailija
4/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tekoäly osaa tehdä sitä mekkoa samantien??

Vierailija
5/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin eilen käännättää tekoälyllä pitkän latinankielisen sitaatin. Meni aivan päin persettä.

Vierailija
6/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillakin toimii omat aivot vielä eivätkä ole mädättäneet niitä älylaitteilla. 

Vierailija
7/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä käytän, mutta renkinä - en isäntänä. Ohjelmoinnissa erittäin näppärä apuri kun vaan osaa itse lukea ja ymmärtää koodin soveltaakseen sitä

Vierailija
8/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laps rukka, ruuan hukka.  Miten voisi toisen ajatuksia lukea?  Kysy tekoälyltäsi ja kerro 

Vierailija
9/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisitpa käyttänyt kirjoitelmassasi tekoälyä.

Vierailija
10/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä autoa mihinkään, en ylpeile sillä että pystyn elämään ilman autoa, enkä ylpeile silläkään että googlaan ihan itse ilman tekoälyä. Ptkään olin ilman älykännykääkin, jotkut ei vain tarvitse noita.

Se tekee ihan hyvää käyttää sitä omaa älyä, aivot on lihasta ja ilman harjoitusta ne surkastuu, siksi minä haluan olla se kuka käyttää älyä, enkä kysy joka asiaa tekoälyltä.

Vierailija
11/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska joillakin toimii omat aivot vielä eivätkä ole mädättäneet niitä älylaitteilla. 

Toimii omat aivot minullakin, mutta hullu paljon töitä tekee. Viisas pääsee helpommalla.

Vierailija
12/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin pesisi pyykit kaikki nyrkkipyykkinä muuripadassa. Se vaan on niin, että sitä pitää oppia käyttämään työkaluna, jos haluaa maailman menossa pärjätä - myös duunarialoilla. 

Vierailija
13/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin elottoman olomuodon ajattelevan puolestani? Ajattelu, tiedonkeruu ja suunnittelu pitää mielen virkeänä, miksi passivoisin itseäni? Miksi opettaisin tekoälyä syöttämällä sinne asioitani?

Vierailija
14/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinua sitten haittaa jos sinusta tekoäly on niin hieno? Anna meidän olla käyttämättä sitä ja hakea itse tietoa ja tehdä itse asioita, ja käyttää omia aivojamme.

Vierailija
15/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin pesisi pyykit kaikki nyrkkipyykkinä muuripadassa. Se vaan on niin, että sitä pitää oppia käyttämään työkaluna, jos haluaa maailman menossa pärjätä - myös duunarialoilla. 

Mhm. Kahden sekunnin googlaus onkin niin KAUHEA vaiva ja vertautuu nyrkkipyykkiin. :D Tai se että itse tarttuisi kynään ja piirtäisi jotain ja opettelee, ihan hirveää! 

Vierailija
16/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään ylpeiltävää ole, mutta ei vaan ole itsellä tarvetta tekoälylle.

Haluan lukea ja oppia itse, ajatella itse, keskustella livenä ja suunnitella itse mekkoni. Vieraan kaupungin ravintolasuosituksiakin voin kysellä ihmisiltä jotka ovat käyneet siellä, tai kohdentaa hakuani ylipäätään sellaisiin someihin tms. jotka ovat kiinnostavia. Oletan tekoälyn olevan sillä tavalla geneerinen, ettei sillä ole minulle mitään kiinnostavaa annettavaa ainakaan tuollaisissa kysymyksissä.

Vierailija
17/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat, että eivät käytä. Mutta jos käyttävät älypuhelinta uusilla viimeisen vuoden aikana julkaistuilla käyttöjärjestelmillä, niin he käyttävät tietämättään tekoälyä riippumatta onko puhelin Applen puhelin tai joku Android puhelin.Sama juttu tableteissa.

Edelleen, jos käytät Googlen hakukonetta tai Microsoftin Bing hakukonetta, niin ei niitä voi enää käyttää ilman että samalla käyttäisi tekoälyä niiden kanssa.

Asia on vähän sama kun, että väittäisi että ei hengitä typpeä vaan ilmaa jossa on happea, mutta kun siinä ilmassa on myös typpeä, hiilidioksidia ja jalokaasuja myös.

Pöhköt !

Vierailija
18/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin monet sovellukset mitä käytetään verkossa selaimen kautta käyttää tekoälyä. Pelkästään verkkopankissa asiointi käyttää tekoälyä. Pankit seulovat sillä rahanpesua, yrittävät estää huijauksia jne.

Kaikki jotka käyttää nykysin internettiä käyttää jo välillisesti tekoälyä !

Vierailija
19/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään ylpeiltävää ole, mutta ei vaan ole itsellä tarvetta tekoälylle.

Haluan lukea ja oppia itse, ajatella itse, keskustella livenä ja suunnitella itse mekkoni. Vieraan kaupungin ravintolasuosituksiakin voin kysellä ihmisiltä jotka ovat käyneet siellä, tai kohdentaa hakuani ylipäätään sellaisiin someihin tms. jotka ovat kiinnostavia. Oletan tekoälyn olevan sillä tavalla geneerinen, ettei sillä ole minulle mitään kiinnostavaa annettavaa ainakaan tuollaisissa kysymyksissä.

Ei sit kantsi katsoa elokuvia, tai lukea uutisia. Käyttää terveyskeskusta, tai kysyä mitään mistään asiakaspalvelusta. Tai käyttää tätä palstaa. Tekoäly on jo kaikkialla.

Vierailija
20/319 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei käytä mihinkään oikeasti luovuutta vaativaan (koska lopputulos on kökköä geneeristä paskaa) ja on varma että osaa korjata asiavirheet, niin siitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme