Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suvussasi ns. mustalammas?

Vierailija
03.06.2025 |

Onko suvussasi henkilö, jonka persoona tai elämä aiheuttaa (aiheellista tai aiheetonta) kritiikkiä tai paheksuntaa muissa sukulaisissa.

Kutsuuko "normaalit" sukulaiset tätä "mustaalammasta" juhliinsa? Jos kutsuu, tuleeko hän? Jos tulee, miten häneen suhtaudutaan? Jos ei tule, puhutaanko hänestä juhlissa, vai unohdetaanko hänen olemassaolonsa?

Entä kutsuuko hän sukulaisia juhliinsa? Jos kutsuu, osallistutteko?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tädin mies oli eronnut aiemmasta liitosta ja hänellä on lapsi siitä edellisestä avioliitosta. Se avioero oli ihan nounou, miehestä kuiskittiin aina jotain selän takana, kun olin lapsi. Hän on edelleen nyt 30 vuotta myöhemmin lähes ainoa eronnut henkilö suvussa. Ainoa muu eronnut on hänen tyttärensä. Meillä taitaa olla vähän kummallinen suku.

Vierailija
2/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mustalammas. Muut pääsääntöisesti jopa korkeakoulutettuja. Tämä yksi oli rapajuoppo ja kuolikin jo vähä yli 60 vuotiaana. Kukaan ei varmuudella edes tiennyt asuiko jossain, vai punkkasiko vain. Turha kai sanoa tuliko mihinkään juhliin tai hautajaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tädin mies oli eronnut aiemmasta liitosta ja hänellä on lapsi siitä edellisestä avioliitosta. Se avioero oli ihan nounou, miehestä kuiskittiin aina jotain selän takana, kun olin lapsi. Hän on edelleen nyt 30 vuotta myöhemmin lähes ainoa eronnut henkilö suvussa. Ainoa muu eronnut on hänen tyttärensä. Meillä taitaa olla vähän kummallinen suku.

Äh unohdin vastata kysymykseen. Kyllä hänet kutsuttiin aina juhliin ja hän tuli, muut myös tulivat hänen juhliinsa. Toki tässä nyt ei ole suinkaan mistään kirvesmurhaajasta siis kyse.

Vierailija
4/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon minä.

Vierailija
5/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä,ei kutsuttu juhliin enkä minä olisi mennytkään, mulla oli huono elämä silloin, juopottelin huolella ja etäännyin läheistäni. Nyt olen raitis ja yksin.

Vierailija
6/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä on niin monta "mustaa lammasta" suvussa, ettei sieltä kukaan yksittäinen erotu :D Kaikki kutsutaan juhliin yms. 

Vierailija
7/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kutsuta, mutta olen valkoinen lammas ja ihan kiltti. Ja en kai jaksa vaan matkustaa eri syistä. Mustalammas on toisinpäin lastamummas.

Vierailija
8/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minä. Olen luuseri, muut menestyjiä. Kaikki korkeakoulutettuja, minä en. Ainut sinkku koko isosta suvusta. Vanhan rahan sivistyssukua, jossa isoisovanhempanikin akateemisia. Voitte varmaan kuvitella, että häpeän itseäni.

Vierailija
9/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa mustia lampaita 1/5 kaikista.

Vierailija
10/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunhan ne suvun synnit pitää aina kantaa.

Vierailija
11/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä nuori työtön äidin pikkupiika tytönrääpäle, turhake.

Vierailija
12/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä. En ole korkeakoulutettu kuten muut.

Mutta nämä korkeasti koulutetut meidän suvussa sitten taas ovat myöskin sivistyneitä ja kohtelevat minua aina kaunisti ja meillä on läheiset välit. Lisäksi, vaikka en ole kouluviisas, pidän todella tärkeänä seurata aikaa ja ilmiöitä, lukea paljon ja olla selvillä asioista. Sivistää itseään jos niin voi sanoa. Myös toisten huomioiminen  ja auttaminen on minulle tärkeää. Sitä voi onneksi tehdä ilman koulutustakin. Ja tämä viimeinen lause ei tarkoita, ettenkö koulutusta arvostaisi. 

Vierailija
13/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meidän perheen musta lammas. Molemmat broidit on dippainssejä ja mä olen vaan-insinööri.

Vierailija
14/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mustalammas. Muut pääsääntöisesti jopa korkeakoulutettuja. Tämä yksi oli rapajuoppo ja kuolikin jo vähä yli 60 vuotiaana. Kukaan ei varmuudella edes tiennyt asuiko jossain, vai punkkasiko vain. Turha kai sanoa tuliko mihinkään juhliin tai hautajaisiin. 

Meidän suvussa oli vastaava tyyppi samalla kohtalolla, mutta kuoli ulkomailla, vietti muutenkin seikkailevaa elämää lain rajoja hipoen. Hän oli suvun tätien paapoma kultapoju, joka ei löytänyt paikkaansa, mutta kunhan tasaantuu, niin. . . Hänen törttöilyilleen tädit keksivät aina selityksiä ja löytyi ymmärrystä. Oma äiti ja sisar eivät kehuneet, mutta eivät hyljeksineetkään.

Vierailija
15/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esimerkiksi kusipää isäni jälkeen se olen minä joka aikoinaan mieliharmia aiheutti,  varsinkin äidilleni, sitä olen jälkeenpäin katunut.No äitini on ollut jo vuosikymmeniä haudanlevossa ja syntini olen häneltä saanut anteeksi.

Vierailija
16/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siskon kanssa naurettu, että me taidetaan olla. Ei nyt sanan varsinaisessa merkityksessä, koska sisko on koulutettu ainoa lukion käynyt ja vielä dippainsinööri. Mä sitten olen tämmöinen vihervassari, en ma mupatja, mutta vielä hankalamman kanssa naimisissa. Suomalaisen vegaaninaisen! Siskon mies on tummahipiäinen, mutta on suomalainen kuitenkin, mutta on sivari.

Meidän suku on täynnä pikku rikollisia ja persuja. Ja meitä ei kutsuta oikein mihinkään juhliin, kun me ollaan niin hankalia. Sisko on liian hieno ja nyrpistelee kuulemma kaikille, eikä sen miehen kanssa saa oikein keskusteltua, kun mitä nyt sivareiden kanssa voi puhua! Niin me veget ollaan vielä hankalampia. Kuulemma julistetaan agendaamme kaikkialla.

Äitimme häpeää meitä tyttäriään, mutta onneksi pojillaan voi ylpeillä. Ovat armeijat käyneet, huumeita käyttäneet ja vankilassa istuneet. Yksi on sentään työllistynyt vankilan jälkeenkin, muilla hommat pyörii kuten ennenkin. Eli pussikaljalla istuessa ja rahaa pummiessa. Muistuu siskotkin välillä mieleen, kun on kirstu tyhjä. <3

Vierailija
17/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas lähisuku peruskoulupohjalta ponnistaneet elämään. Ihan fiksua porukkaa, joita ei vaan koulut kiinnostaneet. Itse taas DI... Olen varmaan kuullut kaikki mahdolliset insinöörivitsit. Samoin jos on jotain ongelmia, niin oletusarvoisesti DI tietää kaiken ja pitäisi olla heti tarjota valmista ratkaisua. Samoin hyvin tienaava DI voi aina hoitaa myös taloudelliset murheet. Eli olen mustalammas ja oman polun kulkija?

Vierailija
18/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määää oon .

Vierailija
19/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On rapajuoppo, joka aukoo päätään humalassa. Ja istunu vankilassa taposta. Ahdisteli mua, kun olin pieni.

Vierailija
20/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai.

Syytä en tiedä. Minnekään ei kutsuta, ikinä. Ei edes sukujuhliin.

Ihan töissä käyvä suht normaali olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan