Vinted, ostaja käytti myymääni mekkoa ja palautti!
Myin juhlamekon Vintedissä ja ostajalla 50 kpl 5 tähden palautteita.
Päivää ennen kuin ostajalla on mahdollista valittaa epäkohdista ostaja raportoi Vintediin ongelman.
Kysyin ostajalta mikä mekossa on ongelma?
Se onkin hänelle vähän tiukka.
Mitat oli ilmoitettu myynti ilmoituksessa.
Hän ehdotti että voi maksaa postikulut että saa palautettua sen.
Nyt tähän väliin sanottava että myyjällä ei ole mahdollisuutta kieltää tätä.
Ok ostaja palautti mekon ja sitä oli selvästi käytetty. Kauluksissa meikkiä ja mekko oli hajuvesi kyllästetty.
Myin mekon puhtaana.
Myyjänä joudun nielemään tämän!
Laitoin viestiä ostajalle että myin ja lähetin mekon puhtaana, lähetit sen takaisin likaisena.
Hän laittoi nauru hymiön!
Kommentit (24)
No heitä roskiin nuo käytetyt vaatelumput. Mitä noita kierrättämään pitkin maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla.
T. Mekko-Einari
Niin, paitsi et palauta likaisia mekkoja, vaan haluat ostaa niitä.
Joku tyhjäpää keksinyt hyvän tavan saada uuden koltun joka juhliin pikkurahalla (palautuksen hinnalla).
Unohtakaa nuo palvelut, ei tule kuin paha mieli ja rahaa menee. Helpompi vaan antaa tutulle ilmaiseksi ja jos se ei ole mahdollista, niin roskiin vaan. Joutuvat sitten puliveivaritkin ostamaan vaatteensa.
Kannattaa muistaa että Puolalaisilla / Liettualaisilla on ihan erilainen elämänkatsomus kuin meillä ja valehtelevat ihan silmät kirkkaina. On ihan normaalia että merkkaavat tavaran kunnoksi "erittäin hyvä" vaikka olisi suoraan roskikseen valmis. Kannattaa olla todella varovainen heidän kanssa ja itse en enää ostaa muilta kuin Suomalaisilta myyjiltä (tullut kantapään kautta opittua). t: Anna-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että Puolalaisilla / Liettualaisilla on ihan erilainen elämänkatsomus kuin meillä ja valehtelevat ihan silmät kirkkaina. On ihan normaalia että merkkaavat tavaran kunnoksi "erittäin hyvä" vaikka olisi suoraan roskikseen valmis. Kannattaa olla todella varovainen heidän kanssa ja itse en enää ostaa muilta kuin Suomalaisilta myyjiltä (tullut kantapään kautta opittua). t: Anna-Liisa
Kuule on niitä suomalaisiakin, jotka valehtelee.
Kuulostat muutenkin joltain venäjäörkiltä, joka yrittää pahentaa välejä Puolan ja Liettuan kanssa
Kai laitoit palautetta ostajan käytöksestä. Senhän voi sinne Vintedin alustaan tehdä.
"Nyt tähän väliin sanottava että myyjällä ei ole mahdollisuutta kieltää tätä."
Täh? Minun käsittääkseni palautusta ei tarvitse ottaa vastaan, jos palautuksen syy on tyyliin "ei mahdu päälleni" tai "en tykännytkään väristä".
Jos vaatteessa on jokin vika, joka ei näkynyt ilmoituksessa, silloin palautus on hyväksyttävä. Tai jos lapussa näkyvä koko on ilmoitettu väärin.
(Hassua kyllä: jos lapun koko sanoo M, mutta mittojen perusteella koko onkin lähemmäs XS, silti kooksi pitää ilmoittaa M jos haluaa myyjänä Vintedin suojan.)
Naisten käytettyjen rättien kauppa on aina ollut ongelmallista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule on niitä suomalaisiakin, jotka valehtelee. Kuulostat muutenkin joltain venäjäörkiltä, joka yrittää pahentaa välejä Puolan ja Liettuan kanssa
No se on ihan tosiasia, että eniten ongelmia on juuri noista maista olevien kanssa Vintedissä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan.
Käytä jatkossa alustoja jotka toimivat yksityisten välisten kauppojen lakien mukaan, eikä tarjoa toiselle osapuolelle epäreiluja ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Minun käsittääkseni palautusta ei tarvitse ottaa vastaan, jos palautuksen syy on tyyliin "ei mahdu päälleni" tai "en tykännytkään väristä".
Jos vaatteessa on jokin vika, joka ei näkynyt ilmoituksessa, silloin palautus on hyväksyttävä. Tai jos lapussa näkyvä koko on ilmoitettu väärin.
(Hassua kyllä: jos lapun koko sanoo M, mutta mittojen perusteella koko onkin lähemmäs XS, silti kooksi pitää ilmoittaa M jos haluaa myyjänä Vintedin suojan.)
Ainoa hassu asia on se, ettet ymmärrä kokojen olevan täysin erilaisia riippuen vaatteesta, merkistä, mallista ja valmistusmaasta. 🙄🥱
Vierailija kirjoitti:
Naisten käytettyjen rättien kauppa on aina ollut ongelmallista :(
Mutta onneksi ukkojen elektroniikka- ja autokaupat menee aina nappiin.
Ostaja käytti mekkoa seksuaalisesti hyväksi ja palautti likaisena, valtava spermatahra kuivunut haaran kohdalle... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hassu asia on se, ettet ymmärrä kokojen olevan täysin erilaisia riippuen vaatteesta, merkistä, mallista ja valmistusmaasta. 🙄🥱
🙄 Pointtini ei ollut se, että koot ovat erilaisia. Vaan se, että jos merkitset kooksi XS ja sanot ilmoituksessa vaikka "kokomerkintä M, mutta vastaa eurooppalaisessa kokotaulukossa enemmän kokoa XS", niin se on silti väärin merkitty Vintedin mukaan. Vaikka M-kooksi merkittynä sen ilmoituksen löytävät ihan vääränkokoiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajalle tiedoksi, että tämä tieto on peräisin Vintedistä itsestään.
"Vintedin palautuskäytäntö ei valitettavasti koske tuotteita, jotka ovat väärän kokoisia tai eivät muutoin sovi. Voit keskustella myyjän kanssa palautuksesta, mutta pidäthän mielessä, että hänen ei ole pakko hyväksyä palautusta."
käytä jatkossa fiksumpia alustoja.