Ärsyttävää. Joudun näköjään siirtymään isompaan ympärysmittaan rintsikoissa
Aina ollut suunnilleen sama koko. Nyt pitää ostaa isommalla ympäryksellä kuin esim vuosi sitten vaikka vaaka näyttää saman verran. Tissin kokokaan ei ole muuttunut. Jotain tätiytymistä kai tapahtuu kun mittasuhteet kehossa muuttuu.
Kommentit (70)
Voihan vyötärö. 5-kymppisenä mulla oli hoikka vyötärö ja mahduin farkkuihin kokoa s ja m. Painan yhä saman verran ja liikun aktiivisesti, mutta koko s on mahdoton juurikin vyötärönympäryksen takia, ja joissain malleissa jopa m on liian tiukka, mutta l-koko puolestaan muuten ihan liian iso. Mulle on tullut maha. En pyytänyt, en tilannut, mutta tuohon se vaan tuli. Muuten olen samankokoinen kuin ennen. Täsmälaihdutusta ei ole, joten turha yrittää itseään luurangoksikaan laihduttaa. Olisi sekin näky, luuranko jonka keskellä on pallo. Mitä puseroihin tulee, niin koko s on hyvä kun vaan utareet mahtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös kyse siitä että eri merkeillä ympärys hieman vaihtelee, vaikka esim. 75cm pitäisi olla aina se tasan 75cm. Venyvyydessäkin voi olla eroja. Helposti käy myös niin että ostettaessa koko tuntuu sopivalta, mutta ympärys venyykin käytössä niin paljon että pienempi ympäryskin olisi käynyt.
Siksihän niissä on ne kolmet hakaset eri etäisyyksillä. Myös turvotuksia jne. esiintyy ihmisillä.
Jossain myydään sellaisia "jatkopaloja" rintsikoihin, mitkä kiinnitetään just sinne hakasten väliin, että jos muuten on sopivat, ympärysmittaa saa näillä lisää.
Itse jätin vaan rintsikat kokonaan pois, kun en ole enää työelämässä ja ihmeellisempää kidutusvaatetta en keksi.
Kyllä mulle 75cm ympärys sopii mutta se on liian napakka. Tykkään nykyään vähemmästä puristuksesta ja ostan siksi 80cm mitalla.
Enkä osta mitään jatkopaloja kun sen koko liivin asettuvuus muuttuu. Voihan sitä hätätapauksessa käyttää mutta ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45-50 v?
Lähellä
Vartalo muuttuu esivaihdevuosissa. Rasvaa kertyy ylä- ja keskivartaloon helpommin. Sellaista se on muillakin.
N45
Ei kyllä mulla, joka oon luonnostani omenavartalo. Saman mallinen oon, kun aina ennenkin.
"Vaihdevuosissa on näköjään pakko pitää paino alhaalla jos ei halua kasvattaa vyötäröä."
Niin, toisaalta laihuus altistaa osteoporoosille varsinkin vaihdevuosien jälkeen, että asioilla on kyllä puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et tietenkään osta, jos kuppikoko ei ole muuttunut. Vaan ostat rintsikoiden lisäosat:
https://www.lindex.com/fi/p/3002961-1252-monivarinen-rintaliivien-lisao…
Itse käytän noita. Minullakin alkoi ympärysmitta ahdistaan.
Mä ostan mieluummin suoraan kooltaan sopivat, kun se on kumminkin mahdollista.
Itse en halunnut heittää vanhoja käyttökelpoisia rinsikoita roskiin, enkä myöskään sopeutua uusiin muotoihin.
Tein itse jatkopalan huonoksi menneistä rintsikoista ja a
Toi jatkopala on hyvä idea. Hitsi en oo tajunnu, että sen vois tehdä vanhoista rintsikoista. Pois laitettu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle 75cm ympärys sopii mutta se on liian napakka. Tykkään nykyään vähemmästä puristuksesta ja ostan siksi 80cm mitalla.
Enkä osta mitään jatkopaloja kun sen koko liivin asettuvuus muuttuu. Voihan sitä hätätapauksessa käyttää mutta ei muuten.
Mulla taas on monia liivejä, jotka muuten hyviä, mutta ympärys liian kireä. En jotenkin kestä puristusta.
Mulla ei ole tällä hetkellä muita sopivia liivejä kuin yhdet ihan kohtuuhyvät imetysliivit.
Ennen raskautta oli koko 70D Cubuksen liiveissä ja raskauden aikana kasvoin kokoon 75G. Nyt on kaappi täynnä turhia liivejä jotka pesty ehkä pari kertaa.
Uusia liivejä en haluaisi ostaa ennenkuin lopetan imettämisen. Hauska nähdä mikä oikea kokoni nyt sitten on kun rintojen mallikin on ihan eri kuin ennen raskautta. Inhoan ostaa liivejä ja olen ainakin 10vuotta käyttänyt vain yhtä liivimallia, nyt pitää sitten varmaan mennä johonkin liikkeeseen ihan sovittelemaan että löytää sopivan mallin ja koon. Huoh
Olen käyttänyt vuosikausia vain ja ainoastaan Triumphin urheilurintaliivejä "Triaction Workout" olipa kyseessä arki tai juhla. Minulla on raskaat eriparin riippurinnat ja noilla saan hyvän tuen ilman hankauksia tai painaumia. Toki vyötäröosa voisi olla leveämpikin, mutta hyvä näinkin.
Liivien ostaminen on vaikeaa, eikä aina erikoisliikkeisäkään osata esitellä sopivia malleja. Iän myötä kroppa ja rinnat muuttuvat, ja taas on entistäkin vaikeampa.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin pari vuotta sitten siirtymään ympärysmittaan 75, kun sitä ennen aina 70. Harmittaa, mutta mukavuus toki ensin. Ja yritän pitää painoa kurissa, mutta helppoa se ei enää ole. Samat elämäntavat kuin ennen eivät enää riitä.
Voi kuitenkin olla, että muutama ylimääräinen kilo tässä iässä onkin terveyden kannalta hyvä asia. Jos on kovin laiha, niin kasvoista häviää kaikki rasva.
N50
Minulle kävi viisikymppiä täytettyäni niin, että aloin mystisesti (?) lihoa mahan ym kohdalta. Myös NE suurenivat. Sen jälkeen on ollut vaikea löytää oikeankokoisia liivejä. Toinen asia on, että oma arvio T-paidan koosta menee joka kerta pieleen. Kuvittelen olevani samankokoinen B-kupin tai C-kupin tyttö kuin nuorena, mutta nyt pitää olla D. En ole kovin iloinen tästä. Ei ole miesystävääkään, joka kehuisi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös kyse siitä että eri merkeillä ympärys hieman vaihtelee, vaikka esim. 75cm pitäisi olla aina se tasan 75cm. Venyvyydessäkin voi olla eroja. Helposti käy myös niin että ostettaessa koko tuntuu sopivalta, mutta ympärys venyykin käytössä niin paljon että pienempi ympäryskin olisi käynyt.
Siksihän niissä on ne kolmet hakaset eri etäisyyksillä. Myös turvotuksia jne. esiintyy ihmisillä.
Jossain myydään sellaisia "jatkopaloja" rintsikoihin, mitkä kiinnitetään just sinne hakasten väliin, että jos muuten on sopivat, ympärysmittaa saa näillä lisää.
Itse jätin vaan rintsikat kokonaan pois, kun en ole enää työelämässä ja ihmeellisempää kidutusvaatetta en keksi.
Se oli muotioa opiskeluaikanani. Asuin silloin muualla. Tuttu mies väitti ajaneensa melkein kolarin, kun oli niin hankalaa ajaa yliopiston ohi ja sielläpäin oli aina eri-ikäisiä naisia.
Voiskii jättää rintsikat veks mutta ilman niitä hölskyy ja heiluu kuin satatonnarilla laitumella. Sit mua kylmää ilman liivejä. Oon niin kateellinen teille jotka voitte käyttää esim. kevyitä urheiluliivei ja -toppei tai olla jopa ilman.
Vierailija kirjoitti:
Voiskii jättää rintsikat veks mutta ilman niitä hölskyy ja heiluu kuin satatonnarilla laitumella. Sit mua kylmää ilman liivejä. Oon niin kateellinen teille jotka voitte käyttää esim. kevyitä urheiluliivei ja -toppei tai olla jopa ilman.
Sama 😃
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, nämä G-kupin nännit kun heiluu navan kohdalla niin ei paljon mennä ilman liivejä. Naiseus on sitten mahtavaa. Moniko mies tulee ajatteleeksi miten kalliita rintaliivit voi olla ja on kuitenkin lähes pakollinen varuste monelle että voi ovesta ulos lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, nämä G-kupin nännit kun heiluu navan kohdalla niin ei paljon mennä ilman liivejä. Naiseus on sitten mahtavaa. Moniko mies tulee ajatteleeksi miten kalliita rintaliivit voi olla ja on kuitenkin lähes pakollinen varuste monelle että voi ovesta ulos lähteä.
Ei kai se miesten vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta monesti miehet tuntuu vähättelevän sitä että naisilla vaan menee enemmän rahaa pakollisiin hankintoihin, kuten rintaliiveihin ja kuukautissuojiin. Ja aletaan pätemään että täytyy miestenkin ostaa partahöyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta monesti miehet tuntuu vähättelevän sitä että naisilla vaan menee enemmän rahaa pakollisiin hankintoihin, kuten rintaliiveihin ja kuukautissuojiin. Ja aletaan pätemään että täytyy miestenkin
Jaa, no ehkä sun kohdalle on sattunut paskamaisia miehiä. En mä ole tuollaista kohdannut.
Itse en halunnut heittää vanhoja käyttökelpoisia rinsikoita roskiin, enkä myöskään sopeutua uusiin muotoihin.
Tein itse jatkopalan huonoksi menneistä rintsikoista ja aloitin tiukan dieetin. Sillä sain vartalon ympärysmitan takaisin. Enää en tarvitse jatkopalaa.
Vaihdevuosissa on näköjään pakko pitää paino alhaalla jos ei halua kasvattaa vyötäröä.