Kuinka monta kaloria olet syönyt tänään?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 palaa suklaakuivakakkua, 4 tuplasuklaa keksiä, 4 pingviini lakritsituuttia ja 0,5l lonkeroa. En tiedä paljonko kilokaloreita.
**3 palaa suklaakuivakakkua:** noin **1220 kcal**
- **4 tuplasuklaakeksiä:** noin **940 kcal**
- **4 Pingviini lakritsituuttia:** noin **736 kcal**
- **0,5 l lonkeroa:** noin **275 kcal**
Yhteensä nämä tekevät noin **3171 kcal**. 🍫🍪🍦🍹
T: tekoäly
3 palaa itse tehtyä kuivakakkupalaa ei tee tuollaista kcal määrää. Edes 100g itse tehtyä mokkapalaa ei tee yli 1000 kcal. Tekoäly laskee päin persettä.
Kaloreista en tiedä, mutta aamulla pari maitokahvia ja yksi banaanilettu kreikkalaisella jugurtilla, mustikoilla ja pähkinöillä. Lounaaksi salmorejo, jonka päällä kanamuna ja kasviksia. Iltapäivällä kahvi ja pieni jäätelöpallo. Illallinen syömättä, lähden ravintolaan ja katson siellä, mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
940 kcal on kasassa tällä hetkellä Finelin ruokapäiväkirjan mukaan. Kirjaan sinne kaiken syömäni ja juomani. En jaksa kuitenkaan kirjata vettä. Silloin joutuisi kaivamaan jatkuvasti puhelinta ja kirjaamaan vesilasillisia.
Eihän vesi sisällä mitään ylimääräistä. Ainakin minun piti laskuriin merkata veden juonti, ettei kuivu
738 kcal.
Aamiainen turkkilaista jogurttia, chia-siemeniä, banaani.
Lounas puolikas valkosipulipatonki (semmoinen valmis joka painaa 175g), 4 palaa suklaata.
Illalla ajattelin syödä perunoita, tofua ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
738 kcal.
Lounas puolikas valkosipulipatonki (semmoinen valmis joka painaa 175g), 4 palaa suklaata.
Miten saat tofusta hyvää?
Isäni piti aikanaan elintarvikemyymälää yli 40 vuotta eikä nähnyt ainuttakaan kaloria. Saa sitten teoreerikot sanoa mitä tahansa.
Ei mitään tietoa. Luultavasti liikaa, kun kaiken muun syömisen lisäksi söin levyllisen Fazerin sinistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole laskenut.
- maustamaton jogurttirahka jossa on hedelmäsosetta ja siemeniä
- kahvia maidolla
- banaani ja puolukkamehua
- kinkkukiusausta ja suolakurkkua
Miten jaksat puputtaa koko päivän?
Et kai enää jaksa?
Kävitkö pa.kalla kerran vai kaksi?
Aamuyöllä joku 1200, sen jälkeen en mitään. Heräsin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
738 kcal.
Miten saat tofusta hyvää?
No se on mulle helppoa koska rakastan tofua :D. Myös siis ihan sellaisenaan, ilman kikkailuja. Mutta osaan myös kikkailla sen kanssa, tässä muutamia ruokia joita siitä teen:
- Murustan tofun käsin pannulle, ruskistan voissa tai öljyssä ja lisään sen jälkeen haluamaani kastiketta, esim. sweet chili, teriyaki tai vastaava - sopii vaikkapa salaatin proteiiniksi
- Murustettua tofua voi myös maustaa taco-mausteilla ja sitten tacojen tai burritojen täytteeksi
- Pakastan tofun, sen jälkeen sulatan, prässään nesteet pois, kuutioin ja marinoin haluamallani tavalla - muuttaa rakennetta ja ilmataskut imevät marinadin paremmin itseensä
- Leikkaan leveiksi pihveiksi, paistan, sivelen bbq-kastikkeella ja laitan burgerin väliin
- Maissijauhoissa pyöritetyt tofukuutiot rapeutuvat hyvin Airfryerissä
- Intialaiseen curryyn paneerin tilalta, tai esim. Jalostajan Intian pata -puolivalmisruokaan proteiiniksi
Netistä löytyy valtavasti reseptejä, jos yhtään kiinnostaa niin ei kun kokeilemaan. Syön tofua pari kertaa viikossa kun se on täälläpäin niin älyttömän halpaa (alle 50 senttiä / 200 g).
Noin 900 kcl. Vielä olisi 300 tuhlattavaksi iltapalaan.
Aamiainen: 2x näkkileipä kevytjuustolla ja tomaatilla, lounas: neljästä nakista ja kahdesta munasta sekä raejuustosta munakas, välipala: ihan pieni siivu mansikkakakkua ja kaksi kuppia kahvia rasvattomalla maidolla.
Iltapalaksi itsetehty marjasmoothie ja teetä luomuhunajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin mitään käryä asiasta.
2kpl pieniä kanan rintafileitä, 4kpl pieniä uunissa paistettuja perunapalleroita, 1,5dl vihersalaattia paprikalla ja sipulilla höystettynä, 2 palaa kauravarrasleipää kevytjuustolla ja 2. ateria oli vihersalaatti myös+paahtoleipä juustolla. Ainiin, 1,5dl rasvattomaan jogurttiin+vaniljaan tehtyä chiavanukasta mustikoilla ja vadelmilla. 3kpl Geisha-konvehteja.
Tässä arvio kalorimääristä ja makroravinteista valitsemillesi ruoille:
- **2 pientä kanan rintafilettä (200 g)**:
- **Kalorit:** 240 kcal
- **Proteiini:** 42 g
- **Hiilihydraatit:** 2 g
- **Rasva:** 4 g
- **4 pientä uunissa paistettua perunapalleroa (80 g)**:
- **Kalorit:** 107 kcal&nbs
Ei kiitos🙂 en kyllä noista antamistasi lukemistakaan osaa mitään sanoa.
"Mä en ymmärrä mitään sellasista kaloreista, mutta mun suoleni ymmärtää, että niitä on helkkarin vähän."
Oon olollu liämiruokjinas. Putelli Jolovinaa ja kus kaija.