Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! VI/2025!

Vierailija
02.06.2025 |

Kaipuu jatkuu 💘

Kommentit (35298)

Vierailija
11521/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hauska nähdä valtoimenaan heiluvan 🍆

Vierailija
11522/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11523/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät ole kuulleet messiaasta tuomitaan tekojensa mukaan. Kyllä sielussa on jonkinlainen oikean ja väärän tieto.

Ihan yhtälailla kuin minä en tiedä onko sielua, et tiedä sinäkään. Ylimielistä esittää tietävänsä. Todistustaakka on sillä, joka uskoo sielun olemassaoloon aivan kuten sillä, joka uskoo aaveisiin. 

Vierailija
11524/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeastaan kristinuskon valossa erikoinen ajatusmalli. Jos ajatellaan, että Raamattu on Jumalan sanaa, totta kai se silloin puhuttelee ihmistä, vaikka olisi ateisti. Varsin heikko olisi sellainen jumalallinen ilmoitus, joka ei puhuttelisi ihmistä. Joten ei se mene ollenkaan noin, että vain valmiiksi kristitty voi lukea Raamattua oikein. Sehän on myös kristinuskon sanoma, että Jumalan laki on kirjoitettu jokaisen sydämeen (tai omatuntoon), joten jokaisella on vastaanottimet paikallaan kun Jumala puhuu, olipa se sitten elämänvaiheissa tai Raamatun tekstissä,

No nyt jollain on raamattu lukematta. Tai ymmärtämättä. -Minä asetan lakini heidän sisimpäänsä. Minä annan heille uuden sydämen, otan kivisydämen heidän rinnastaan ja annan uuden sydämen. Uuden Hengen minä annan heille-. Tulee vasta kun ihminen on yhteydessä Jumalaan. Py

Laitatko tarkan kohdan. Raamattu on kokonaisuus, ei voi irroittaa yhtä jaetta asiayhteydestä ja kokonaisuudesta.

"VIERAS uskoiset. Itse itselleen laki, vaikkei heillä lakia olekaan " Sinäpä sen sanoit. Molemmat kerralla. 

Vierailija
11525/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan laki, pohjimmiltaan moraalilaki eli 10 käskyä, jotka Jeesus tiivisti rakkauden kaksoiskäskyyn. Tämä on jokaisen ihmisen sydämeen kirjoitettu. Israelin kansalle annettu laki on aivan eri juttu.

Röyh. Miten selität että useimmilla ei Abrahamilaisilla uskovillakin on käsitys moraalista? "no se oli se Jumala jonka takia niillä on se, ne ei vaan usko Jumalaan" 

Aika lailla noin.🙂 Siis totta kai jokaisella ihmisellä on luontainen käsitys hyvästä/pahasta. Jokaisella on toki vapaus ajatella mikä on syy taustalla. 

Vierailija
11526/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät ole kuulleet messiaasta tuomitaan tekojensa mukaan. Kyllä sielussa on jonkinlainen oikean ja väärän tieto.

Itsellänikin on omanlaiseni yhteys korkeimpaan, mutta sulle on nyt pakko sanoa, että olet ihan väärässä paikassa julistamassa. Olet enemmän haitaksi kuin hyödyksi noiden ajatusten läpiviemisessä. 

Kaikella ystävällisyydellä. 

Vierailija
11527/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ollut kiva nähdä sinua viimeaikoina aika usein, ne muutamat ohikiitävät sekunnit piristää päivääni ja eteenkin se kuinka huomaan että sinäkin huomaat heti minut. Olet yhä rakas minulle. 

Vierailija
11528/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. On omatunto ja synnintunto. Synnintuntoa ei tunne ei uskova ihminen. He väittävät etteivät ole syntiä tehneet, heillä on omatunto, joka ei perustu mihinkään hengellisyyteen. Uskovalla on synnintunto. Ihan peruskauraa. 

Vierailija
11529/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaivattu sairastaa "Empaattisen persoonan häiriötä". Diagnostiset kriteerit seuraavat 4 kohtaa:

Hentoinen suloäänisyys jota vaikeaa vastustaa

Hyvät kuuntelutaidot

Yleinen kiltti ja hyväsydäminen elämänasenne

Humanistinen altruismi

hyveitä vai paheita?

Empatia on harvemmin pahe. Sen puute on yleisempää Suomessa. Mä veistelen ironialla/sarkasmilla mun juttuja. Älkää ottako liian kirjaimellisesti mua, olen korkealentoisesti ja metaforisesti kirjoittava.

Esimerkiksi tuo hölmön persoonan häiriö heille jotka ovat kiusaajia luonteeltaan ja tarttuvat muiden "kurkkuihin" kiinni raivoamalla. Joku hölmöys siellä sen kiusan teon takaa ikäänkuin loistaa vaikka oma väkivallan logiikka siellä pohjalla.

Vierailija
11530/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaivattu sairastaa "Empaattisen persoonan häiriötä". Diagnostiset kriteerit seuraavat 4 kohtaa:

Hentoinen suloäänisyys jota vaikeaa vastustaa

Hyvät kuuntelutaidot

Yleinen kiltti ja hyväsydäminen elämänasenne

Humanistinen altruismi

Söpö! 😍

Vierailija
11531/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on omanlaiseni yhteys korkeimpaan, mutta sulle on nyt pakko sanoa, että olet ihan väärässä paikassa julistamassa. Olet enemmän haitaksi kuin hyödyksi noiden ajatusten läpiviemisessä. 

Kaikella ystävällisyydellä. 

Tämä oli minulta. Mikään muu "tänään" ei ollut.

Vierailija
11532/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää pään kylmänä, jos ilmaannut näköpiiriin..sydän tuntee jotain muuta. 

Vierailija
11533/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mikä pässi. Tuo mammanpoika saa kyllä kaikki niskakarvat nousemaan pystyyn 😡 Heippa !!!!!!

Mammojen rakkaus on niin läpinäkyvää.

Sanoo lasimies.

Vierailija
11534/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mikä pässi. Tuo mammanpoika saa kyllä kaikki niskakarvat nousemaan pystyyn 😡 Heippa !!!!!!

Sanoo lasimies.

Vai oliko se kristallia?

Vierailija
11535/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo lasimies.

Vai oliko se kristallia?

Jos oli, soit epävireessä

Vierailija
11536/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko pusun prinsessalta?

Multako pyydät ? (Aiempi 😡) 😂

Vierailija
11537/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti luulee, että haastaa arkkivihollisen, eli ateistin kanssa.. Ei nyt sekään osunut, sori :D 

Pääasiassa kyllä ateistit aloittaa sen väännön.

Tietysti. Sinähän et sitä esim. itse toki aloittanut pakottamalla uskontoasi ketjussa, jossa se ei liity mitenkään aiheeseen. 

On täällä paljon muutakin joka ei liity aiheeseen.

Ah, eli varastelisit jos muukin varastelevat jne. Sellainen uskova. 

Vierailija
11538/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi ristiriitainen olo?

Vierailija
11539/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtälailla kuin minä en tiedä onko sielua, et tiedä sinäkään. Ylimielistä esittää tietävänsä. Todistustaakka on sillä, joka uskoo sielun olemassaoloon aivan kuten sillä, joka uskoo aaveisiin. 

Minkä ihmeen takia kenenkään pitäisi sinulle todistaa yhtään mitään? Todistus tulee sitten aikanaan itsekullekin.

Laske vaikka tuo

X+4 / X^2 + 2X +5 DX

Helppo. x+4x2+2x+5 dx=12 lnx2+2x+5+32 arctan(x+12)+C

En käytä tekoälyjä mihinkään kun on omaa kapasiteettia.

Käytitkö Alia?

Vierailija
11540/35298 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vain olisi ristiriitainen olo?

On on. Sulla taitaa olla myös.

Ketju on lukittu.