Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö kateus vähättelynä?

Vierailija
02.06.2025 |

Jos esim ystävä vähättelee sinun vaatteitasi tyyliin "sullakin vaan tuollaiset vaatteet"

Minä aistin että ei ole kaikki ok :/

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
22/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Mä olen tuollainen enkä koe olevani kateellinen. On jotenkin vaan luonteessa.

Hämäläiset ovat perceestä.

Varsinaissuomalaiset ovat kyllä vielä negatiivisempia ja ilkeämpiä kuin hämäläiset. Hämäläiset jurnuttavat ja haukkuvat takanapäin, varsinaissuomalaiset haukkuvat päin näköä ja kääntävät kaikki hyvätkin asiat huonoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Mä olen tuollainen enkä koe olevani kateellinen. On jotenkin vaan luonteessa.

Sä oot paźka luonne, piti nyt vaan sanoo, kun ajattelen tällaittis aika suoraan.

Vierailija
24/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvin merkki kateellisesta ihmisestä on juuri tuo vähättely. Itsevarma ja itsestään sinut ihminen ei paina muita ihmisiä alas, eikä häntä haittaa, vaikka joku muu olisi menestynyt, kaunis tai muuten vaan pärjää elämässä. Itseensä tyytyväinen ihminen kannustaa ystäviään ja toivoo heille menestystä ja onnea elämään. Kannattaa aina ympäröidä itsensä hyvillä tyypeillä, eikä negatiivisilla ja kateellisilla.

Vierailija
25/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipäisyydelle voi ja kannattaa tehdä jotain.

Vierailija
26/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan, missään tavannut tuolla tavoin käyttäytyvää aikuista ihmistä.

Tuntuu että palstalla pyörii jotain kehitysvammaisia tai elämänkoululaisia yliedustettuna, jossa on jotain 40v pissiksiä jotka nekin vähättelevät ja haukkuvat kavereitaan kuin jossain lähiön ylä-asteella.

Tietyissä naisvaltaisissa harrastuksissa ja työpaikoilla tämä on ihan arkea. Sivalluksia satelee ilmassa välillä kun salamoita syysmyrskyssä.

Vierailija
27/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusipäisyydelle voi ja kannattaa tehdä jotain.

Ikävä sanoa, mutta melko rajalliset on mahdollisuudet. Kusipäisyys on aivoherpes, eikä se mihinkään katoa.

-eri-

Vierailija
28/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lyttää muita koska saavat siitä nostetta itselleen, heistä tuntuu hetken hyvältä.

Vierailija
29/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin monesta seikasta onko kyse kauteudesta vai jostakin muusta. Onko hän, jota on vähetelty tullut vähätellyksi tai lytätyksi aiemmin. Ei tosinole ystävän käytöstä vähätellä ystävänsä valintoja, olipa kyse vaatteista tai suuremmista elämänvalinnoista.

Minä suhtaudun negatiivisesti seikkoihin joita on yritetty useaan otteeseen tyrkyttää eikä eitä  ole kuunneltu. Kyse ei ole kateudesta vaan siitä, että mikään selitys tai selkeytys ei riitä ein perusteeksi. On huomattavasti helpompi suhtautua neutraalin positiivisesti, jos taustalla ei ole painostusta tehdä samoja valintoja kuin hän joka kertoo omista valinnoistaan ja elämästään.

Vierailija
30/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiystävän tunnistaa siitä että hyväksyy heidät kaikkineen.

Vierailija
31/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi se, että nykyään vihaan sitä, jos minulle tullaan ehdottamaan kaupassa tai etnisessä ravintolassa työskentelemistä, ei todellakaan liity kateuteen vaan siihen, etten enää koskaan tule suostumaan kumpaankaan ja viesti ei vaikuta menevän perille pehmeämmin sanakääntein, kuin väheksymällä.

Vierailija
32/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kyllä. Ei ole ok käytöstä ystävältäsi.

Tapailemani nainen kysyi, mistä ostan vaatteeni...

Vierailija
33/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisuus ja alaspainaminen jotenkin tai kiukun purkaukset sitä on kateus. Uskomatonta, että ihmiset ovta kateellisia jostakin mitä voisivat itsekin saada ja saavuttaa, jos vain jaksaisivat nähdä vaivaa asioiden eteen.

Vierailija
34/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan, missään tavannut tuolla tavoin käyttäytyvää aikuista ihmistä.

Tuntuu että palstalla pyörii jotain kehitysvammaisia tai elämänkoululaisia yliedustettuna, jossa on jotain 40v pissiksiä jotka nekin vähättelevät ja haukkuvat kavereitaan kuin jossain lähiön ylä-asteella.

* Oletko mielestäsi sarkastinen nyt?

Vierailija
35/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivisuus ja alaspainaminen jotenkin tai kiukun purkaukset sitä on kateus. Uskomatonta, että ihmiset ovta kateellisia jostakin mitä voisivat itsekin saada ja saavuttaa, jos vain jaksaisivat nähdä vaivaa asioiden eteen.

Ei nyt jokainen purkaus ole kateutta. Jopa syystä voi joku purkautua jos huomaa toisen olevan tyhmä ja ilkeä edelleen..

Vierailija
36/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole, ja en ymmärrä miten kukaan päästää tollasta suusta

Vierailija
37/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kateus voi ilmmetä vähättelynä. Kateellinen ihminen saattaa vähätellä toisten saavutuksia, taitoja tai ominaisuuksia.

Tämä. Oikein kateellinen tekee sen naurettavan töykeästi, vähätellen toisen taitoja tai ivaten. 

Vierailija
38/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule ole. Toki voi olla kyse kateudestakin. Kyllä minusta kuitenkin saa ennemmin kiukun purkauksen esiin silloin, kun yrittää osoittaa omaavansa jotakin mistä minun tulisi olla kateellinen. Näin niissä tapauksissa, kun kerta toisensa jälkeen yritetään tuoda esiin vaihtoehtoa, josta olen jo useampaan otteeseen kieltäytynyt.

Vierailija
39/47 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähättely kertoo mielestäni usein juurikin kateudesta.

Erään läheisen äiti ja sisarus vähättelevät ja haukkuvat lihavaksi tätä läheistäni.

Todellisuudessa hän on perheestään ainoa menestynyt. Hän on opiskellut useita tutkintoja, on hyvä työpaikka ja omaotitalo.

Äitinsä ja sisaruksensa ovat patalaiskoja katkeria ihmisiä ja kuvittelevat kaikenlaista. Haukkuvat tätä menestyneempää ihmistä täysin tuulesta temmatuilla selityksillä. Itse ovat pitkäaikaistyöttömiä pelkästä laiskuudesta ja asuvat kunnan vuokratalossa. Mitään omaisuutta ei ole ja kaikesta ovat kovia valittamaan.

Esimerkiksi väittävät, että tämä henkilö olisi saanut työpaikkansa suhteilla- ei pidä paikkaansa

Väittävät myös lihavaksi- no ylipainoa pitkällä miehellä ehkä max 10kg, josta suurin osa lihasta ja on kuitenkin terve ihminen joten en nyt lihavaksi sanoisi

Väittävät että on ostanut kaiken velaksi- pelkän talon kyllä mutta senkin vain osittain.

Kaikki tämän ihmisen tai hänen perheensä saavutukset pyritään jotenkin ohittamaan ja sukulaisille tästä ihmisestä puhutaan vain pahaa.

Sitten ihmetellään miksi hän on etäinen eikä pidä yhteyttä tai vietä jouluja heidän kanssaan.

En keksi muuta selitystä kuin kateus. Äitinsä ja sisaruksensa ovat varmaan myös jotenkin epäterveellä tavalla pyrkineet hallitsemaan tätä ihmistä... Kun se ei onnistunut niin haukutaan...

Vierailija
40/47 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kateus voi ilmmetä vähättelynä. Kateellinen ihminen saattaa vähätellä toisten saavutuksia, taitoja tai ominaisuuksia.

No näkyy siinä muistisairaaseen liittyvässä aloituksessa. Ei kestetä, kun toiset jaksaa, eivätkä koe uuvuttavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän