Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö kateus vähättelynä?

Vierailija
02.06.2025 |

Jos esim ystävä vähättelee sinun vaatteitasi tyyliin "sullakin vaan tuollaiset vaatteet"

Minä aistin että ei ole kaikki ok :/

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Mä olen tuollainen enkä koe olevani kateellinen. On jotenkin vaan luonteessa.

Vierailija
2/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kyllä. Ei ole ok käytöstä ystävältäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Mä olen tuollainen enkä koe olevani kateellinen. On jotenkin vaan luonteessa.

Miksi sitten teet tuollaista?

Ja kyse ei nyt siis ollut mistään sellaisesta että olisin ollut hupparissa hautajaisissa tai jtn

Vierailija
4/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan jännän äärellä miten on...jään seuraamaan.

Vierailija
5/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kateus voi ilmmetä vähättelynä. Kateellinen ihminen saattaa vähätellä toisten saavutuksia, taitoja tai ominaisuuksia.

Vierailija
6/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähättelet ystäviäsi tai heidän vaatteitaan?

Vierailija
7/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo ainakin äärimmäisen heikosta omanarvontunnosta jota yritetään nostaa muita lyttäämällä. Tuollainen ei muutu, sinuna en tuhlaisi elämästä sekuntiakaan noin huonoon seuraan

Vierailija
8/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan, missään tavannut tuolla tavoin käyttäytyvää aikuista ihmistä.

Tuntuu että palstalla pyörii jotain kehitysvammaisia tai elämänkoululaisia yliedustettuna, jossa on jotain 40v pissiksiä jotka nekin vähättelevät ja haukkuvat kavereitaan kuin jossain lähiön ylä-asteella.

Vierailija
9/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävästi kyllä sitten sanot, jos noin puhut toiselle hänen vaatteistaan.

Vierailija
10/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämäläiset ovat perceestä.

Vierailija
11/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että palstalla pyörii jotain kehitysvammaisia tai elämänkoululaisia yliedustettuna, jossa on jotain 40v pissiksiä jotka nekin vähättelevät ja haukkuvat kavereitaan kuin jossain lähiön ylä-asteella.

Ja mitä sinä itse noista vaihtoehdoistasi edustat?

Vierailija
12/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaisia kommentteja laukovat ovat sellaisia persoonoita, joita ei kannata kunnioittaa omalla läsnäolollaan.

Vierailija
13/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pahan alkujuuren on arveltu olevan juuri kateus.  Mutta sillä mikä ominaisuus tai diagnoosi jollain on, ei merkitse vaan ainoastaan oma fiiliksesi. Jos joku käyttäytyy epäkunnioittavasti sinua kohtaan, sitä ei tarvi sietää. Valitse aina itseäsi parempia kavereita, niin on tavoite ylöspäin.

Vierailija
14/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä olen kyllä huomannut tästä ystävästä juuri tätä lyttäävää asennetta, että sen sijaan että tukisi itsetuntoa ja nostaisi ylös niin aivan kuin jotenkin haluaisi minun tuntevan itseni huonoksi.

Tuollaisten pienien kommenttien ja eleiden kautta.

Vierailija
15/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, et koe olevasi. Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Ihminen voi vain ilmoittaa ettei ole kateellinen vaikka se näkyisi kilometrien päähän. 

On luonnollista, että vertaamme itseämme muihin, joten on hieman hämmentävää, että kateudesta ei puhuta, tai sen olemassa olo pyritään kieltämään. 

Vierailija
16/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy. Kateellinen lihava "kaverini" piikitteli vatsastani vaikka itse oli kokoa XXL

Vierailija
17/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä olen kyllä huomannut tästä ystävästä juuri tätä lyttäävää asennetta, että sen sijaan että tukisi itsetuntoa ja nostaisi ylös niin aivan kuin jotenkin haluaisi minun tuntevan itseni huonoksi.

Tuollaisten pienien kommenttien ja eleiden kautta.

Kulttuurista riippumatta ihmiset pystyvät päättelemään kasvonilmeistä ja eleistä, mitä toiset tuntevat. Kateudessa tätä ei ole. Vasta kun sosiaalinen kontakti jatkuu pidempään, voidaan oppia päättelemään, että joku toinen on kateellinen. Kateuden yleisin merkki taitaa olla se, että joku on puhuu pahaa selän takana.

Vierailija
18/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Vierailija
19/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ja ikä oli?

Vierailija
20/47 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on vähättelyä. Vähettelijä haluaa sinulle sellaisen olon, että rupeat miettimään että vaatteissasi on joku vikana. Minulla on tällainen tuttava ja olen vähentänyt näkemistä juuri tuollaisen käytöksen vuoksi, sillä hän aiheuttaa kommenteillaan minulle ahdistavaa tunnetta. Tuttuni ei ole selkeästi tyytyväinen elämäänsä ja koittaa saada muillekin ikävän olon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme