Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni nuori tyttö on autisti, mutta harva vanhempi tajuaa merkkejä: "Siitä voi tulla vakavia seurauksia"

Vierailija
01.06.2025 |

Itsensä piilottavat tytöt

Tytöille tyypilliset autismin merkit jäävät usein huomaamatta jopa lääkäreiltä. Asiantuntija paljastaa nyt, miten lapsen autismin voi tunnistaa. Esimerkiksi jatkuvat tunneromahdukset saattavat paljastaa paljon.

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/7e6930d1-11c3-40eb-8e94-f40c…

Onko tämä muka totta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on.

Vierailija
2/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hätää. Maailman parhaat suomalaislääkärit kyllä tietävät mikä on juuri parasta tytöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jutussa mitään uutta?

Vierailija
4/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä on totta. Tytöt ovat poikia parempia maskaamaan.

Vierailija
5/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin 30v vanhin tytär taitaa olla just autisti, vaikka sitä ei ole testattu hänellä.  Nainen 30v ja asuu edelleen vanhempien nurkilla. Ei osaa nostaa itse rahaa automaatista, vaan siinä on aina oltava vanhempi mukana. Muutenkin on aika omituinen nainen ikäisekseen.

Vierailija
6/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi saada diagnoosit autismista ja ADHDsta jo vauvana.  Ehtii enempi tukia saamaan.

Vierailija
7/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 1970-luvulla syntynyt, ja melko varma siitä että olen autisti. Mutta mä olen tyytyväinen siitä, ettei siihen aikaan siitä tehty numeroa eikä annettu diagnooseja. Minä kun kuitenkin olin sen verran lievä tapaus, että pärjäsin, vaikkakin sitten kiusattuna ja muiden hyljeksiimänä. Lopulta mun tapauksessa ne vaikeudet vaan kasvatti sisua ja peräänantamattomuutta, enkä ilman niitä olisi minä. Mutta niille jotka olisi tarvinneet enemmän tukea toki oli aika paska juttu ettei silloin ollut oikein muuta kuin tarkkis tai apukoulu sen mukaan, oliko enemmän häirikkö vai "jälkeenjääneen oloinen".

Vierailija
8/11 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvuissa, joissa on keskimääräistä korkeampaa älykkyyttä saattaa olla enemmän autismin kirjolla olevia. He tosin yleensä menestyvät elämässä hyvin autismista huolimatta. 

Vierailija
9/11 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi saada diagnoosit autismista ja ADHDsta jo vauvana.  Ehtii enempi tukia saamaan.

Mikäs oli kommenttisi pointti, i*iootti? Ihan tosissasi meinaat että ihminen joka ei pärjää yhteiskunnassa kuten muut pitäisi väkisin pitää työelämässä? Painu v*ttuun i*iootti!

Vierailija
10/11 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
11/11 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eh.. Pääset huostaanotetuksi.