Voiko joku auttaa ja kertoa mulle, mikä miestä vaivaa?
Ollaan oltu 13v miehen kanssa yhdessä. Alkuun mies oli mukava, mutta noin muutama vuosi sitten kaikki muuttui.
Kaikki tosiaan alkoi sillä, että mies huusi minulle ja suuttui joka asiasta, kuunteli puheluita mitä soitin.
Sitten kuvioihin tuli haukkuminen, se paheni vuosi vuodelta. Mies huusi, että painu ä....ä vi...n ja sanoi, että tiedätkö mitä " sinussa ei ole mitään hyvää" kun itkin mies naureskeli kuinka heikko olen, heikot ihmiset vaan itkevät.
Sitten alkoi haukkumaan kuinka huono olen laittamaan ruokaa, saattoi seistä vieressäni kun valmistin ruokaa ja ohjeisti, mitä pitää tehdä.
Naureskeli kuinka olen täysi nolla, eikä päässäni liiku yhtään mitään.
Kun sovitaan, että hän esim. Lähtee uimaan seuraavana päivä, hän ei lähdekään. Sitten alkaa syyttämään minua, kuinka estän hänen harrastuksensa ( vaikka sovittiin, että hän saa omaa aikaa)
Tässä yhtenä päivänä sanoin, että voisin siivota jos hän haluaa mennä johonkin yksin. Sanoi, että ei voi lähteä, koska pitää siivota, vaikka nimenomaan sanoin, että minä voin tehdä siivoukset. Tämä on siis jatkuvaa, haluaa mennä, sitten ei mene, sitten syyttää, että minä estän häntä lähtemästä ja minun takia ei pääse mihinkään.
Hän haukkuu minua ihrakasaksi ja käskee mennä peilin eteen katsomaan, miltä näytän. Ostan välillä viikonloppuna yhden tai pari alkoholia, alkaa haukkumaan minua alkoholistiksi yms. Hän kyllä saa ostaa juotavaa, mutta jos minä ostan, niin alkaa haukkuminen.
Haistattelee kokoajan, haukkuu läskiksi yms.
Kun olin ystävien kanssa viihteellä kerran niin hän suuttui ja heitti tyynyn ja peittoni lattialle ja huusi että " mä teen sun elämästä hel......ä.
Osaako joku kertoa, mikä miestä vaivaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on pakkomielle sinusta.
Poissaollessaan kärsii luuloista ja paisuttelee mielessään asioita ja toisaalta reagoi omiin luuloihinsa.
Hän ei osaa vetää rajaa kuvitelmien ja todellisuuden välillä.
Häntä hämää että osa kuvitelmista onkin totta mutta osa ei, eikä hän tunnista sitä itse.
Oma mieli värittää ne sellaisiksi kuin hän on itse päättänyt ja mieli luo tarinan ja mielikuvat heti, olivat ne kuinka pitkiä tai pitkäkestoisia tahansa.
Siitä on todella vaikeaa ellei mahdotonta toipua ilman ulkopuolista- esim. psykologin apua.
Voit todentaa tämän sanomalla että laittaa lottoa koska näkee voittonumerotkin siihen.
Mitä todennäköisimmin voittoa ei tule koska se on vain mielen kuvitelmaa, vaikka näkisi koko lottoarvonnankin mielessään, ihan sama kuinka tarkasti.
Kuulostaa ihan masennukselta, mutta voi olla myös dementia tai muu sairaus.
Mitä väliä sillä on, mikä miestä vaivaa? Ei sinun elämäsi muuttuisi sillä yhtään paremmaksi, vaikka tietäisit diagnoosin.
Olennainen kysymys on tämä: Miksi ihmeessä sinä siedät tuota? Tunnusta itsellesi totuus. Ei teillä enää mene hyvin, mies ei ole aivan ihana ja sinun elämäsi olisi paljon helpompaa ja mukavampaa ilman tuota.
No nyt on taas ääni kellossa muuttunut. Sairasta puolisoa ei saa jättää on täällä yleinen mielipide ja nyt kaikki kehoittaa niin tekemään. Joku sairastuminen tuossa on nyt tapahtunut. Hoitoonohjaus jos rakastat. Muuten ero
Minkä ikäinen mies? Millainen urakehitys, millainen tausta, kavereita, sukua?. Voi olla masentunut, kriisissä, vaihdevuosissa, burnoutussa, mielenterveyshäiriö puhjennut tai ihan vaan on aikaansaamaton ja haluaa purkaa kiukkuaan sinuun jostain syystä.
Jotenkin pettynyt elämäänsä, mutta sillä ei munaa lähteä vaan odottaa sinun tekevän aloitteen. Muut vaihtoehdot, tai voi olla myös samaan aikaan: Hullu / löytänyt toisen / pakka leviämässä.
Ota ero. Tulee mieleen eräs mies kenen kanssa seurustelin. Hän raivostui keskellä yötä kun käänsin vuoteessa kylkeä ja olin samalla kovassa kuumeessa. Kilahti totaalisesti kun herätin vahingossa hänet. Minulle riitti hullu tyyppi ja erosin miehestä.
Miksi olet vielä miehen kanssa Jos minun mies huutaisi minulle että olen täysi nolla niin jättäisin miehen heti. Olet ap täysin tossun alla eikä se tee hyvää itselleni eikä itsetunnollesi. Luultavasti pelkäät erota koska mies on väkivaltainen. Hae apua jostain äkkiä koska ei tuo nyt paremmaksi muutu enää.
Ja tuota oot kestäny toistakytä vuotta?! Kyllä sinussa on joku pahasti vinksallaan. Mun mies ei ole tehnyt yhtäkään mainitsemistasi asioista ja yhdessä oltu 20 vuotta. Äiti kerto, että isäni alzheimer alkoi noin.
Miehelläsi on pakkomielle sinusta.
Poissaollessaan kärsii luuloista ja paisuttelee mielessään asioita ja toisaalta reagoi omiin luuloihinsa.
Hän ei osaa vetää rajaa kuvitelmien ja todellisuuden välillä.
Häntä hämää että osa kuvitelmista onkin totta mutta osa ei, eikä hän tunnista sitä itse.
Oma mieli värittää ne sellaisiksi kuin hän on itse päättänyt ja mieli luo tarinan ja mielikuvat heti, olivat ne kuinka pitkiä tai pitkäkestoisia tahansa.
Siitä on todella vaikeaa ellei mahdotonta toipua ilman ulkopuolista- esim. psykologin apua.