Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia siitä kun narsisti saa uhrin näyttämään hullulta muiden silmissä ja siksi kaikki uskovat eron jälkeen narsistin puheita uhrista

Vierailija
01.06.2025 |

Onko tää tyypillistä? :(

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tyypillistä ja aina yhtä hämmästyttävää. Ei kyl mene läpi loputtomiin. 

Vierailija
2/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspäiset kyllä tajuaa tämän vedätyksen, muut narsistit hehkuttaa mukana, kannattaa karsia pois tuttavapiiristä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi väkivaltainen manipuloiva psykomies sai äitini vakuutettua 90-luvun lopulla (meni tietämättäni ottamaan yhteyttä), että hänessä ei mitään vikaa että minä olen joku sekopää. Ei tietoa mitä kaikkea soopaa syötti, oli taitava valehtelija yleensäkin ja muillekin puhui aina muista. Äitini herkkäuskoisena meni miehen puolelle, minusta viis. En saanut apua pääsyyn pois miehen luota, äiti sanoi ei ole väkivaltainen mies. Vain ulkopuoliset pelastivat. 

Vierailija
4/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes narsisti. Toiset ovat parempia ja ahkerampia erotilanteessa selvittämään eron syitä ympäristölle. Itselle kävi näin. Eksä unohti tyystin kertoa lähipiirille omat tekosensa, jaksoi kyllä kertoa millainen minä olin ollut. Ei silti, ei se mua kiinnostanut. Ne ihmiset, joilla on itselleni väliä, tuntevat minut riittävän hyvin eivät myöskään uskoneet eksän juttuja ihan sellaisenaan. 

Vierailija
5/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tuollaisiin, sillä jos ei kovin tyhmä ole, on taitoa lukea ihmisiä ja tilanteita, eikä muutenkaan perusta näkemyksiään yksittäisiin tilanteisiin.

Oikeasti ihmisen tuntee vasta n. 10 vuoden 24 h tarkkailulle ja kuka edes tekisi kovinkaan syvällisiä analyysejä, jollei ole keskustellut henkilön kanssa.itse?

Ja harva nyt perustaa näkemyksen muilta kuulemiin juttuihin pelkästään. Vaikka kuinka kuuluisi samaan ryhmään tai ollaan samalla puolella pitää osata epäillä, vaikka huhut tulisi ryhmiltä joihin kuuluu:  poliittinen ryhmä, uskonnollinen ryhmä, työpaikan henkilökunta, esimies jne. 

Itse uskon vain muutamaa perheenjäsentä siitä, että eivät valehtelisi. Mutta siinäkin pitää olla tarkkana, onko heidän kauttaan saatu tieto varmaa tietos vai kuultu joltain, joilla ei varmaa tietoa tai suorastaan valheita. 

Vierailija
6/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyspäiset kyllä tajuaa tämän vedätyksen, muut narsistit hehkuttaa mukana, kannattaa karsia pois tuttavapiiristä. 

No en usko että ystäväni, jotka alkuun uskoivat exäni tarinat, olisivat narsisteja. Ihan täypäisiä ihmisiä, mutta heille ei vain tullut mieleen että tuttu, kunnollisen oloinen ihminen valehtelisi heille. En syytä heitä siitä että olivat aluksi järkyttyneitä, kun luulivat exän juttuja todeksi, mutta kyllähän se ärsytti silloin aikanaan aika huolella. En ollut itse heti selittänyt ystäville eron syytä, kun halusin käsitellä sitä ensin itse, mutta ex oli ehtinyt mustamaalata minua ympäri kyliä. Jotkut narsistit voivat olla niin viileän rauhallisia ja uskottavia, ettei ulkopuoliset meinaa millään arvata mikä on totuus.

Vierailija
7/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä uskottiinko häntä, mutta ainakin jotkut pahansuovat ihmiset saivat siitä lisää vettä myllyynsä.

Näissä pätee sääntö: jos joku uskoo mustia valheita sinusta kyseenalaistamatta niitä ja kysymättä sinun versiotasi, hän valitsi niin. 

Ja sitten kun hyväksyy tämän, niin voi todeta myös, että siinä kaksi pahaa löysivät mätsinsä. Ja mennä itse eteenpäin elämässään. 

Joskus käy niin, että ihmiset vajoavat synkkiin ja pahoihin juttuihin, ja jos itse olet onnistunut jollain ihmeen kaupalla sinnittelemään pinnalla, niin pysy sielä. Älä lähde haikailemaan niiden uppoavien perään. Varsinkin jos olet antanut heille mahdollisuuden olla parempia. Päästä irti ja katso eteenpäin.

Vierailija
8/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en usko että ystäväni, jotka alkuun uskoivat exäni tarinat, olisivat narsisteja. Ihan täypäisiä ihmisiä, mutta heille ei vain tullut mieleen että tuttu, kunnollisen oloinen ihminen valehtelisi heille. En syytä heitä siitä että olivat aluksi järkyttyneitä, kun luulivat exän juttuja todeksi, mutta kyllähän se ärsytti silloin aikanaan aika huolella. En ollut itse heti selittänyt ystäville eron syytä, kun halusin käsitellä sitä ensin itse, mutta ex oli ehtinyt mustamaalata minua ympäri kyliä. Jotkut narsistit voivat olla niin viileän rauhallisia ja uskottavia, ettei ulkopuoliset meinaa millään arvata mikä on totuus.

Sanonta kuuluu, että 

A Lie Can Travel Halfway Around the World Before the Truth Puts On its Shoes

Se on sitten sen uskojan häpeä, jos tällaiseen sortuu. Ja moni sortuu. Itse olen sitä mieltä, että itseään kannattaa suojella näiltä pahanuskoisiltakin - siis niiltä, jotka ovat herkästi valmiita uskomaan pahaa sinusta. He eivät ole aitoja ystäviäsi.

Vierailija
9/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvinkin tyypillistä. Vuosien saatossa tosin ihmiset alkavat nähdä valehtelun läpi. Narsisti yrittää painaa uhriaan alas ja pillastuu, jos uhri pärjää ilman häntä. Joskus narsistin käytöstä puidaan oikeusasteissa saakka.

Vierailija
10/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat mestareita levittämään valheita ja manipuloimaan ihmisiä. Järkyttämään uhriaan. Jopa pahoinpitelemään ja syyllistymään rikoksiin.

Vierailija
11/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla on kokemusta, kun komea ex-mies pyöritti lasun tätejä miten tahtoi. Poliisi oli mun puolella, kun tiesi narsistin rikosrekisterin tietty. Eivätkä ole niin sinisilmäisiä, että lässyttämällä saisi valheet läpi. Sossuntädit meni vähän hölmistyneiksi, kun vastasin, että valitettavasti en ole hullu, kun siitä olisi ihan hirveästi hyötyä tässä mun taideammatissa.

Vierailija
12/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes narsisti. Toiset ovat parempia ja ahkerampia erotilanteessa selvittämään eron syitä ympäristölle. Itselle kävi näin. Eksä unohti tyystin kertoa lähipiirille omat tekosensa, jaksoi kyllä kertoa millainen minä olin ollut. Ei silti, ei se mua kiinnostanut. Ne ihmiset, joilla on itselleni väliä, tuntevat minut riittävän hyvin eivät myöskään uskoneet eksän juttuja ihan sellaisenaan. 

eivät myöskään uskoneet eksän juttuja ihan sellaisenaan. 

Juuri näin. Oikeat ystävät (ja hyvät ihmiset) eivät niele mitään purematta. Jos on valmis uskomaan pahat jutut, varsinkin jostain omasta läheisestään, niin silloin ei ole kuulijalla itsellään puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
13/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei kunnioita potilastietolakia vaan urkkii uhriensa tiedot. 

Vierailija
14/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat mestareita levittämään valheita ja manipuloimaan ihmisiä. Järkyttämään uhriaan. Jopa pahoinpitelemään ja syyllistymään rikoksiin.

Väkivalta on niille ihan normiarkea, jos toinen sanoo jotain vastaan tai vaikka erehtyy puolustamaan itseään. Rikoksiin syyllistyminen on niillä sillä tavalla jännää, että ne onnistuu kuitenkin aina välttämään jotenkin vankilan ja kunnon rangaistukset, vaikka ne ravaa käräjillä koko ajan tekemisistään.

Vierailija
15/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvinkin tyypillistä. Vuosien saatossa tosin ihmiset alkavat nähdä valehtelun läpi. Narsisti yrittää painaa uhriaan alas ja pillastuu, jos uhri pärjää ilman häntä. Joskus narsistin käytöstä puidaan oikeusasteissa saakka.

Narsistit on paljon oikeudessa ja putkassa. Ne ei vaan kerro niistä jutuista kellekään.

Vierailija
16/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kokemusta on. Eksä vannotti mulle, ettei setvitä eroa muiden kanssa, vaan käsitellään ero meidän kesken. Naivisti uskoin tähän ja olin hiljaa. Menetin käytännössä kaikki ystäväni kuukausien kuluessa. Meillä oli yhteiset ystävät, jotka kaikki asettuivat eksän puolelle niiden "hiljaisten" kuukausien aikana, koska eksähän ei ollut hiljaa eron syistä, vaan väitti kaikille mun seonneen ja heittäneen hänet, rakastavan puolison ja isän, pihalle ihan yllättäen, vaikka tosiasiassa hän lähti itse toisen naisen matkaan.

Vierailija
17/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät myöskään uskoneet eksän juttuja ihan sellaisenaan. 

Juuri näin. Oikeat ystävät (ja hyvät ihmiset) eivät niele mitään purematta. Jos on valmis uskomaan pahat jutut, varsinkin jostain omasta läheisestään, niin silloin ei ole kuulijalla itsellään puhtaat jauhot pussissa.

Joko on roisto tai psyko/narsisti itsekin. Tai äärettömän tyhmä ihminen.

Vierailija
18/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on niille ihan normiarkea, jos toinen sanoo jotain vastaan tai vaikka erehtyy puolustamaan itseään. Rikoksiin syyllistyminen on niillä sillä tavalla jännää, että ne onnistuu kuitenkin aina välttämään jotenkin vankilan ja kunnon rangaistukset, vaikka ne ravaa käräjillä koko ajan tekemisistään.

Koska oikeus ei ole olemassa oikeuden vuoksi, vaan on ns. tappelukehä. Jos pystyy ruokottamaan ja satuttamaan ihmisiä tosielämässä, niin todennäköisesti tekee sen oikeudessakin.

Taviksen kannataa vaan tutustua rauhassa kaikkiin uusiin ihmisiin ja pysytellä erossa näistä antisosiaalisista. Ja he saattavat olla oikeasti myös tosi verkostoituneita, mutta suhteet ovat toksisia ja väkivaltaisia. 

Vierailija
19/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyypillistä.  Siskoni sai aivopestyä lähes koko suvun että vika oli vaan miehessä.  Kummasti vaan kävi yksin risteilyillä yms.  Onneksi tuli se taivaan lahja uusi mies joka pelasti, jo ennen eroa.

Vierailija
20/77 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kokemusta on. Eksä vannotti mulle, ettei setvitä eroa muiden kanssa, vaan käsitellään ero meidän kesken. Naivisti uskoin tähän ja olin hiljaa. Menetin käytännössä kaikki ystäväni kuukausien kuluessa. Meillä oli yhteiset ystävät, jotka kaikki asettuivat eksän puolelle niiden "hiljaisten" kuukausien aikana, koska eksähän ei ollut hiljaa eron syistä, vaan väitti kaikille mun seonneen ja heittäneen hänet, rakastavan puolison ja isän, pihalle ihan yllättäen, vaikka tosiasiassa hän lähti itse toisen naisen matkaan.

Jep, juuri tällaista koin itsekin. Hyökkää itse ja käyttäytyy passiivisaggressiivisesti viikkoja, eroaa, ja kun pyydän että voisiko sitten nukkua jossakin muualla kuin sängyssäni, niin minä kohtelen häntä epäinhimillisesti. Ynnä muuta karseaa uhriutumispaskaa, vaikka hän oli joka askeleella se pahantekijä. Ilmeisesti olisi vaan pitänyt ottaa iskut vastaan ja rakastaa itseni kuoliaaksi. 

No joo, näitä ei tarvitse tavata kuin kerran, niin toiste ei pääse enää vahinkoa tapahtumaan. Mutta se eka kerta voi olla aikamoinen shokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi