Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukistamisesta, teinkö väärin?

Vierailija
19.09.2008 |

Aiemmin en tätä asiaa edes miettinyt, mutta nyt av on saanut miettimään aiheutinko teidän mukaan rakkaalle lapselleni vakavankin trauman:

Tyttö oli silloin 2,5v ja oli ruoan laitto menossa ja tyypillisesti kunnon uhma menossa. Monesta kiellosta, pois viemisestä yms ei tuntunut olleen mitään vaikutusta kun lapsi yritti koskea tulikuumaa hellaa joka hetki.

Monesti otin kädestä kiinni, kielsin, kerroin miksi noin ei tehdä, vein jäähyille ja vaikka mitä.

Lopulta kun olin nostamassa kiehuvaa kattilaa kun lapsi meinasi lämätä käden levylle.

En saanut muualta kiinni niin vedin hiuksista taaksepäin ennenkuin olisi käsi ollut levyllä.

Mielenkiinnolla kysyn tuleeko nyt minulle tuomio??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tukistanut lastamme (nyt 4v), mutta en tuomitse niitäkään, jotka joskus kerran esim. mainitsemassasi tapauksessa tukistavat.

Ja toisaalta: enoni tukisti minua useinkin, kun olin lapsi. Tukisti, kun tein jotain, mitä oli kielletty tekemästä. Ei minulle tullut traumoja, enkä ole himpun vertaa katkera enolleni, sillä jokainen tukistus tuli silloin, kun itsekin tiesin tehneeni väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän