Mies hukkui uimahallissa - nais uimavalvoja näpräsi puhelinta
Miespuolinen uimavalvoja oli tauolla niin sinä aikana kerkesi 60- vuotias mies hukkua kun nuorempi nainen selasi puhelinta. Onpas epäpätevä uimavalvoja jos 12 minuutiksi jättää yksin ja siinä ajassa kerkiää joku hukkua.
Toinen asia mikä pisti silmään oli aiempi uutinen, missä sanottiin että miehen puoliso näki tapahtuman. Jos hän näki niin miksi hän ei hälyttänyt apua tai yrittänyt auttaa millään lailla? Haluaisin tähän selvyyden.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Oikeudessa käsiteltiin siis kahden uimavalvojan tekemiset kahdessa eri kuolemantapauksessa. Ap:ta kiinnostaa kuitenkin vain tuo toinen tapaus jossa uimavalvoja tuurannut henkilö oli nuori nainen.
Oikeus, sille esitetyn aineiston perusteella päätti että kummassakaan tapauksessa uimavalvoja ei syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Se mitä AP päätti on sitten vähän yks hailee.
Mitä sinä selität? Siis yksi uhri. Miesuimavalvoja oli tauolla ja tuo naisuimavalvojan tehtävät oli päivystää sinä aikana, mutta tuo mies hukkui sinä aikana, niin tottakai se on tuon naisen syytä. Oletko noin yksinkertainen ihminen että pitää rautalangasta vääntää?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt missään nuoren naisen auttavan mitenkään miehiä, jos mies saa vaikka sairaskohtauksen jossain kadulla niin aina näkee nuoria naisia kuvaamassa sitä tapahtumaa mutta kukaan ei auta sitä miestä. Itse ole oppinut että jos jossain kadulla on paljon nuoria naisia kuvaamassa jostain sinne pitää juosta paikalle kun siellä on todennäköisesti joku mies joka tarvitsee apua. Omalle kohdalla sattui semmonen että.lähti jaloista tunto keksen lenkin ja oma puhelin hajosi kun kaaduin tuon seurauksena suhteellisen syvän vesilätäkköön niin ohi käveli 18 nuorta naista jolta pyysin apua ja kukaan ei auttanut ja osa vielä valokuvasi minut kun olin siinä lätäkössä mutta onneksi ohikulkija numero 19 oli mies joka soitti minulle ambulanssin
Samaa on tapahtunut läpi maailman historian. Naisista ei ole auttamaan.
Käyn itse viikoittain tuossa uimahallissa ja siellä kopissa ne valvojat kököttää. Sieltä ei näe suoraan altaisiin vaan tuijottavat vaan ruutuja, joissa niissäkään ei kaikkea näe, kun kamerat jättää alueita katveeseen. Todella passiivista toimintaa ja vastaavanlaisia onnettomuuksia aivan varmasti tulee tapahtumaan vielä lisää.
Monessa muussa uimahallissa missä olen käynyt, uimavalvojat valvovat myös livenä allasalueella kierrellen.
Vierailija kirjoitti:
Mies sai sairaskohtauksen syvässä altaassa. Mitä todennäköisimmin oli aika. Rip. Ei kenenkään vika.
#diedsuddenly
Tiedätte mistä johtuu
Tässäkään en ymmärrä, mitä tekemistä kenenkään sukupuolella on asian kanssa. Henkilö hukkui uimahallissa. Toinen uimavalvoja oli tauolla ja toinen, jolla ei ollut vaadittavaa osaamista tehtävään alunperinkään, ei huomannut todennäköisesti sairaskohtauksen saanutta ja sittemmin hukkunutta asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Käyn itse viikoittain tuossa uimahallissa ja siellä kopissa ne valvojat kököttää. Sieltä ei näe suoraan altaisiin vaan tuijottavat vaan ruutuja, joissa niissäkään ei kaikkea näe, kun kamerat jättää alueita katveeseen. Todella passiivista toimintaa ja vastaavanlaisia onnettomuuksia aivan varmasti tulee tapahtumaan vielä lisää.
Monessa muussa uimahallissa missä olen käynyt, uimavalvojat valvovat myös livenä allasalueella kierrellen.
Jos on katveita, ne on korjattava! Pieni hinta yksi lisäkamera.
Entisenä uinninvalvojana en ymmärrä tätä näkökulmaa, missä uinninvalvojan pitäisi pystyä ennalta estämään ihmisten äkilliset sairaskohtaukset.
Jos sä saat slaagin kauppakeskuksessa, eihän vartijatkaan sitä ennalta tiedä?
Jos sä saat slaagin auton ratissa, miksei poliisit estä sitä etukäteen?
Jos sä saat slaagin uima-altaassa, ei uinninvalvoja sitä pysty ennalta estämään.
En ole koskaan nähnyt missään nuoren naisen auttavan mitenkään miehiä, jos mies saa vaikka sairaskohtauksen jossain kadulla niin aina näkee nuoria naisia kuvaamassa sitä tapahtumaa mutta kukaan ei auta sitä miestä. Itse ole oppinut että jos jossain kadulla on paljon nuoria naisia kuvaamassa jostain sinne pitää juosta paikalle kun siellä on todennäköisesti joku mies joka tarvitsee apua. Omalle kohdalla sattui semmonen että.lähti jaloista tunto keksen lenkin ja oma puhelin hajosi kun kaaduin tuon seurauksena suhteellisen syvän vesilätäkköön niin ohi käveli 18 nuorta naista jolta pyysin apua ja kukaan ei auttanut ja osa vielä valokuvasi minut kun olin siinä lätäkössä mutta onneksi ohikulkija numero 19 oli mies joka soitti minulle ambulanssin