Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväosainen valmistunut

Vierailija
31.05.2025 |

Saitko valmistujaislahjaksi uuden puhelimen ja/tai tietokoneen hinta 1000+€, ja lisäksi lahjarahoina kirjekuorissa yhteensä noin 1700€ kivoissa kesäjuhlissanne jossa kaikilla oli superkivaa???

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei tuommoisia summia ennen saanut. Muutaman tonnin sai markoissa ja se oli ihan hyvä summa. Keskiluokkaisessa perheessä siis. 

Mää köyhän perheen jälkeläinen sain muutaman satasen markoissa.

Vierailija
62/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea ihan kaikille valmistuneille! Mutta te kaikki pappa betalar muistakaa, että ihan kaikki ei ole teidän omaa paremmuuttanne. Muistakaa mitä olette saaneet ihan tuosta vaan, mitä kaikki eivät todellakaan saa. Ette ole parempia. Muistakaa se.

Rikas 18v on ihmisenä arvokkaampi kuin joku asuntovelkainen 47v jolla on säästössä vain muutama tonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, sain rahastoidut lapsilisät jotka oli korkoineen 62000€. Olen 19v

Siinäpä sen näkee, miksi lapsilisiä ei pitäisi maksaa tietyn tulotason jälkeen senttiäkään.

Köyhän täytyi käyttää ne selviämiseen, teidän muiden varoilla elävien loisten ei. Sitten ihmetellään, miten jollain ei voi olla varaa uuteen autoon.

Tietysti tuo viesti oli pelkkä provo, mutta silti.

Vierailija
64/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea ihan kaikille valmistuneille! Mutta te kaikki pappa betalar muistakaa, että ihan kaikki ei ole teidän omaa paremmuuttanne. Muistakaa mitä olette saaneet ihan tuosta vaan, mitä kaikki eivät todellakaan saa. Ette ole parempia. Muistakaa se.

Rikas 18v on ihmisenä arvokkaampi kuin joku asuntovelkainen 47v jolla on säästössä vain muutama tonni.

No sinä nyt ainakin olet arvoton ihmisen muotoinen läjä haisevaa pskaa.

Vierailija
65/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen rikkaampi 17-vuotiaana kuin valtaosa nelikymppisistä paskamahoista 💀

Oli makoisaa katsella tiliä aamulla kun tuli juuri sen lahjaveron alle niin monilta.

Isäs on

Vierailija
66/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen näitä aika ihmeissäni. Kirjoitin pitkän rivin älliä 90-luvulla, mutta en minä niistä rahaa saanut. Enkä odottanutkaan.

Vierailija
67/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on provoaloitus, niin haluan sanoa ettei meillä ikinä anneta lahjaksi puhelimia tai tietokoneita. Ne on arjen välttämättömyyksiä ja ne hankitaan silloin kun tarve on. Lahjat on jotain ekstraa tai vaikka matka.

Vierailija
68/68 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, sain rahastoidut lapsilisät jotka oli korkoineen 62000€. Olen 19v

Siinäpä sen näkee, miksi lapsilisiä ei pitäisi maksaa tietyn tulotason jälkeen senttiäkään.

Köyhän täytyi käyttää ne selviämiseen, teidän muiden varoilla elävien loisten ei. Sitten ihmetellään, miten jollain ei voi olla varaa uuteen autoon.

Tietysti tuo viesti oli pelkkä provo, mutta silti.

Mikä on se tulotaso, jonka jälkeen lapsilisiä ei tarvitse? 

Ja ne todella rikkaat ostaa sen auton tai asunnon lapselleen oli lapsilisiä tai ei. Tulorajat lapsilisiin vaikuttaisivat vain niihin keski-hyvätuloisiin, joiden ainoat tulot ovat niitä palkkatuloja, jotka eivät saa suuria perintöjä ja jotka maksavat kaiken itse.