Hyväosainen valmistunut
Saitko valmistujaislahjaksi uuden puhelimen ja/tai tietokoneen hinta 1000+€, ja lisäksi lahjarahoina kirjekuorissa yhteensä noin 1700€ kivoissa kesäjuhlissanne jossa kaikilla oli superkivaa???
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Varsin erikoista että näin paljon tänään valmistuneita viettää iltaansa juhlimisen sijaan postaamassa keksittyä paskaa palstalle...
Ei kaikki juhli yötä myöten kuten sinun autistisen alkoholisoituneessa nuoruudessa 😅😅
Yaris GR oli iltapäivänä yllärinä odottamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olen köyhä 19v vaatimattomasta perhetaustasta ja sain yhteensä 270 euroa. en ole eläissäni nähnyt tonnia tililläni...
Tätä luokkaa se on todellisuudessa suurimmalla osalla. Jos sitäkään. Jos on pieni suku ja tuttavapiiri, eikä kaikki välttämättä anna rahaa lahjaksi. Samapa tuo. Ehtii sitten aikanaan itse tienaamaan. Pääasia, että valmistui! Sehän on koko jutun pointti, eikä ne lahjat.
Jopa vastavalmistuneilla maistereilla on valtava pitkäaikaistyöttömyys 2v päästä. Ei se tutkinto maksa asuntoa tai ruokaa. Raha se on mikä lämmittää.
Kyllä mä sain tukea jos tarvitsin. Vanhemmat ei silti lahjoittaneet mitään isoja summia yo-lahjaksi.
Eli vanhempas oli köyhiä tai narsistisia pihejä.
Vierailija kirjoitti:
itse olen köyhä 19v vaatimattomasta perhetaustasta ja sain yhteensä 270 euroa. en ole eläissäni nähnyt tonnia tililläni...
HUUTONAURUA KÖYHÄLLE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rikkaampi 17-vuotiaana kuin valtaosa nelikymppisistä paskamahoista 💀
Oli makoisaa katsella tiliä aamulla kun tuli juuri sen lahjaveron alle niin monilta.
Mutta et ole juhlimassa kuitenkaan? Käytät lauantai-iltasi v..ttuilemalla vauvapalstalla keski-ikäisille?
Kävin kaivarissa jo, ja siellä oli ysin jälkeen enää outoja +40 friikkejä ja pedareita jotka yritti iholle
Niin varmaan, lol.
Ite tappaisin itteni jos oisin noin köyhästä suvusta että saa jotain satasia. Mitä järkeä edes elää tossa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä luokkaa se on todellisuudessa suurimmalla osalla. Jos sitäkään. Jos on pieni suku ja tuttavapiiri, eikä kaikki välttämättä anna rahaa lahjaksi. Samapa tuo. Ehtii sitten aikanaan itse tienaamaan. Pääasia, että valmistui! Sehän on koko jutun pointti, eikä ne lahjat.
Jopa vastavalmistuneilla maistereilla on valtava pitkäaikaistyöttömyys 2v päästä. Ei se tutkinto maksa asuntoa tai ruokaa. Raha se on mikä lämmittää.
Kyllä mä sain tukea jos tarvitsin. Vanhemmat ei silti lahjoittaneet mitään isoja summia yo-lahjaksi.
Eli vanhempas oli köyhiä tai narsistisia pihejä.
Eikö sulla ala olla jo nukkuma-aika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rikkaampi 17-vuotiaana kuin valtaosa nelikymppisistä paskamahoista 💀
Oli makoisaa katsella tiliä aamulla kun tuli juuri sen lahjaveron alle niin monilta.
Mutta et ole juhlimassa kuitenkaan? Käytät lauantai-iltasi v..ttuilemalla vauvapalstalla keski-ikäisille?
Kävin kaivarissa jo, ja siellä oli ysin jälkeen enää outoja +40 friikkejä ja pedareita jotka yritti iholle
Niin varmaan, lol.
Vain kusiset boomerit sanoo lol
Aha, täällä yksi Veeti riehuu keskustelussa. No, palsta meneekin onneksi kohta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tuommoisia summia ennen saanut. Muutaman tonnin sai markoissa ja se oli ihan hyvä summa. Keskiluokkaisessa perheessä siis.
Eli nykyrahassa 500€? Sillä ei kata edes hikisen huonokuntoisen yksiön vuokraa nykypäivänä. Tuollainen "apu" on lähinnä vịttuilua.
Täh? Miksi noilla rahoilla pitäisi jotain vuokraa maksaa? Asuin kotona, 19 v. olin. Kyllä se oli ihan kiva summa minkä sain.
Suht noloa jos ei ole omaa kotia tuossa iässä vaan roikkuu mamman helmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ite tappaisin itteni jos oisin noin köyhästä suvusta että saa jotain satasia. Mitä järkeä edes elää tossa tilanteessa
Niin, jos ei omat avut riitä ja pitää vaan saada rahat muilta, niin ehkä joo, sinun olisi syytä miettiä tuota
Melkein 7 tonnia, mutta ihan murto-osa niistä tuli kuorina koska ainoastaan yksi kävi tuomassa (kummitäti).
Minä sain lukion päätyttyä 25€. No sai sillä 4 mäyräkoiraa olvia siihen aikaan. M38
Kai te pöljät ymmärrätte, että nuo ovat provoja. Kuka helvetin nuori juhlien jälkeen alkaisi mammapalstalle oikeita lahjustietojaan jakamaan. Eivät ole vielä heränneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ei omat avut riitä ja pitää vaan saada rahat muilta, niin ehkä joo, sinun olisi syytä miettiä tuota
Sanotko samaa myös Björn Wahlroosin lapsille jotka saivat ennakkoperintönä 60 miljoonaa jokainen?
Vierailija kirjoitti:
Kai te pöljät ymmärrätte, että nuo ovat provoja. Kuka helvetin nuori juhlien jälkeen alkaisi mammapalstalle oikeita lahjustietojaan jakamaan. Eivät ole vielä heränneetkään.
Voi luojs sä kuulostat keski-ikäiseltä alkkikselta.
Valtaosa nuorista on THL:n mukaan raittiita 2025.
Vierailija kirjoitti:
En, sain rahastoidut lapsilisät jotka oli korkoineen 62000€. Olen 19v
Tämän takia lapsilisät pitää porrastaa vanhempien tulojen mukaan. Jos niitä ei tarvitse lapsen välttämättömiin kuluihin, niin silloin niitä ei tarvitse ollenkaan.