Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväosainen valmistunut

Vierailija
31.05.2025 |

Saitko valmistujaislahjaksi uuden puhelimen ja/tai tietokoneen hinta 1000+€, ja lisäksi lahjarahoina kirjekuorissa yhteensä noin 1700€ kivoissa kesäjuhlissanne jossa kaikilla oli superkivaa???

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omiin nimiin siirretty asunto Espoosta lasketaan niin sain 280 tonnia.

Jos pelkät kirjekuoret lasketaan niin sain 6 tonnia.

Melkein saman teimme. Siirsimme kolmosasuntomme keskustasta virallisesti nuoren nimiin. Arvo on kiinteistövälittäjän mukaan 95 Te.

Vierailija
22/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista vassareille 😀 Ite sain kirjeinä 4k ja talletuksina 12k.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeria 55v punikkiduunareita joilla tilillä 760€ käyneet alapeukuttamassa.

Järjettömiä summiahan nämä on tuon ikäiselle. Tukisin mielummin opiskeluja, maksaisin matkan tms. 

Inflaatio on ollut aika kovaa viimeiset viisi vuotta. 

Joku 5 tonnia on ihan mitätön raha nykyaikana. Vaikka säästeliäästi elää pk-seudulla, tuohan menee jo ihan perus kituutteluun jossain 3-4 kuukaudessa.

Tedätkä paljonko on vaikka opintotuen suuruus? Tai peruspäivärahan suuruus?

Vierailija
24/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjeinä muutama satku mutta 4999e lahjoitus kaikilta sukulaisilta eli melkein 35 tonnia

Porvoossa tällaista. Sä et oo edes ylioppilas, he on juhlimassa. 

En ookaan, yläaste loppu vammanen.

Vierailija
25/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ihan kaikille valmistuneille! Mutta te kaikki pappa betalar muistakaa, että ihan kaikki ei ole teidän omaa paremmuuttanne. Muistakaa mitä olette saaneet ihan tuosta vaan, mitä kaikki eivät todellakaan saa. Ette ole parempia. Muistakaa se.

Vierailija
26/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen köyhä 19v vaatimattomasta perhetaustasta ja sain yhteensä 270 euroa. en ole eläissäni nähnyt tonnia tililläni...

Tätä luokkaa se on todellisuudessa suurimmalla osalla. Jos sitäkään. Jos on pieni suku ja tuttavapiiri, eikä kaikki välttämättä anna rahaa lahjaksi. Samapa tuo. Ehtii sitten aikanaan itse tienaamaan. Pääasia, että valmistui! Sehän on koko jutun pointti, eikä ne lahjat. 

Vierailija
27/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rikkaampi 17-vuotiaana kuin valtaosa nelikymppisistä paskamahoista 💀

Oli makoisaa katsella tiliä aamulla kun tuli juuri sen lahjaveron alle niin monilta.

Vierailija
28/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea ihan kaikille valmistuneille! Mutta te kaikki pappa betalar muistakaa, että ihan kaikki ei ole teidän omaa paremmuuttanne. Muistakaa mitä olette saaneet ihan tuosta vaan, mitä kaikki eivät todellakaan saa. Ette ole parempia. Muistakaa se.

Seli seli. Katso omaa saldoa ja sitten katso teinin jolla sitä on 100k. Et oo vttu mitään. Mee töihin. Ai niin, palkkas on niin pieni ettet tuu näkee ees 10k

Vierailija
29/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen köyhä 19v vaatimattomasta perhetaustasta ja sain yhteensä 270 euroa. en ole eläissäni nähnyt tonnia tililläni...

Tätä luokkaa se on todellisuudessa suurimmalla osalla. Jos sitäkään. Jos on pieni suku ja tuttavapiiri, eikä kaikki välttämättä anna rahaa lahjaksi. Samapa tuo. Ehtii sitten aikanaan itse tienaamaan. Pääasia, että valmistui! Sehän on koko jutun pointti, eikä ne lahjat. 

Jopa vastavalmistuneilla maistereilla on valtava pitkäaikaistyöttömyys 2v päästä. Ei se tutkinto maksa asuntoa tai ruokaa. Raha se on mikä lämmittää.

Vierailija
30/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni sain vanhemmiltani 500€ per L, noin 300€(?) per E, 100€ per M. Jotain sellaista. Sitten tietenkin vierailta myös rahaa. Kyllä sitä taisi yhteensä kertyä noista muutama tonni ainakin. -verrattain hyväosainen

Vierailija
31/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein saman teimme. Siirsimme kolmosasuntomme keskustasta virallisesti nuoren nimiin. Arvo on kiinteistövälittäjän mukaan 95 Te.

No, toivottavasti hän ei joudu tukia hakemaan opiskellessaan. Asumistukea ja toimeentulotukea ei saa asunnon omistaja. Opintotukea toki ja työmarkkinatuen työttömänä ollessaan vielä toistaiseksi. Ei tosin tiedetä mitkä tuon uuden yleistuen ehdot tulee olemaan. 

Vierailija
32/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Katso omaa saldoa ja sitten katso teinin jolla sitä on 100k. Et oo vttu mitään. Mee töihin. Ai niin, palkkas on niin pieni ettet tuu näkee ees 10k

Mee vaihtaan vaippas

Vierailija
33/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä 4999 ja isältä 4999.

Isoisältä 750. Mummolta 1000. Kummitädiltä 350

Seteleinä 0€, ei niitä kukaan antanut

Vierailija
34/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli makoisaa katsella tiliä aamulla kun tuli juuri sen lahjaveron alle niin monilta.

Mutta et ole juhlimassa kuitenkaan? Käytät lauantai-iltasi v..ttuilemalla vauvapalstalla keski-ikäisille?

Vierailija
35/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada 10 000euroa jos oikein muistan. Myöhemmin sain vielä 60 000e.

Vierailija
36/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen sain viimeksi joskus ala-asteella. Nyt saan tilitalletuksia yleensä 1000-2000 per sukulainen aina lukuvuoden päätteeksi.

Vierailija
37/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uuden GTI Golffin vanhemmilta ja sukulaisilta pensarahaa

Vierailija
38/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, toivottavasti hän ei joudu tukia hakemaan opiskellessaan. Asumistukea ja toimeentulotukea ei saa asunnon omistaja. Opintotukea toki ja työmarkkinatuen työttömänä ollessaan vielä toistaiseksi. Ei tosin tiedetä mitkä tuon uuden yleistuen ehdot tulee olemaan. 

Vain köyhät tarvitsee mitään tukia. Itse saan aina vanhemmilta vaikka kymppitonnin jos perustelen miksi tarvitsen sen.

Vierailija
39/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin erikoista että näin paljon tänään valmistuneita viettää iltaansa juhlimisen sijaan postaamassa keksittyä paskaa palstalle...

Vierailija
40/68 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et ole juhlimassa kuitenkaan? Käytät lauantai-iltasi v..ttuilemalla vauvapalstalla keski-ikäisille?

Kävin kaivarissa jo, ja siellä oli ysin jälkeen enää outoja +40 friikkejä ja pedareita jotka yritti iholle