Pesen lemmikkien kupit laimennetulla fairylla. Toinen sanoo, että eihän eläinten
astioita pesuaineella saa pestä.
Mitä mieltä sinä olet tästä asiasta?
Kommentit (32)
Mä sen sijaan pesen koiran kupit tiskikoneessa.
Ai eläinten ei, mutta ihmisten kupit ja kipot voi huoletta pestä :D
Mua mietityttää tää "laimennetulla Fairylla". Miksi pitää sanoa, että laimennetulla? Käytännössä pesuainetta aina laimennetaan, kun sen kanssa käytetään vettä. Mikä itu siis on laimentamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Mä sen sijaan pesen koiran kupit tiskikoneessa.
Niin minäkin. Koira täyttää 13, viimeisin seniori tarkastus kertoi esim veriarvojen olevan täydellisiä
Tottakai ihmisten kupit ja kipot fairylla pestään. Kannattaa muuten katsoa mitä siinä pullossa lukee. Erikoista kuinka niin monet on huolestuneita rikkaruohomyrkkyjen käytöstä, mutta tiskiaineella läträtään.
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää tää "laimennetulla Fairylla". Miksi pitää sanoa, että laimennetulla? Käytännössä pesuainetta aina laimennetaan, kun sen kanssa käytetään vettä. Mikä itu siis on laimentamisessa?
Sen pesuaineen laimennan suihkepulloon. On kätevää suihkauttaa kauttaaltaan astiat. En tee siis altaaseen tiskivettä. Suihkutetut astiat pesen/hinkaan pesusienellä, jonka toinen puoli on karhunkieltä.
Sitten huuhtelen astiat juoksevan kuuman veden alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pesuaineen laimennan suihkepulloon. On kätevää suihkauttaa kauttaaltaan astiat. En tee siis altaaseen tiskivettä. Suihkutetut astiat pesen/hinkaan pesusienellä, jonka toinen puoli on karhunkieltä.
Ok, mietin vain, onko sen kertomisessa joku pointti, siis että on laimennettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mietin vain, onko sen kertomisessa joku pointti, siis että on laimennettua.
Jaa no minä olen ajatellut, että se levittyy helpommin astioihin kuin siten, että suoraan fairypullosta astiaan ja sitä sitten levittämään.
Suihkutettuani pesuaineen, annan aineen tekeytyä vähän aikaa, niin raakaruoan tähteet irtoaa helposti.
Tietenkin eläinten kupit pestään tiskiaineella. Oletko Ap koskaan testannut, minkä näköisiksi ne menee, jos niitä ei pese kunnolla tiskiaineella ja harjalla, ja vaan huuhtoo vedellä? Pohjalle kertyy sakka bakteereja ja ne alkaa haista. Laitan itse pienen pisaran tiskiainetta ja sitten kuumaa vettä kuppi täyteen, hankaan harjalla ja lopuksi huuhtelen kylmällä vedellä.
Totta kai pestään kunnolla pesuaineella. Laitan tiskiainetta ja kiehuvaa vettä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin eläinten kupit pestään tiskiaineella. Oletko Ap koskaan testannut, minkä näköisiksi ne menee, jos niitä ei pese kunnolla tiskiaineella ja harjalla, ja vaan huuhtoo vedellä? Pohjalle kertyy sakka bakteereja ja ne alkaa haista. Laitan itse pienen pisaran tiskiainetta ja sitten kuumaa vettä kuppi täyteen, hankaan harjalla ja lopuksi huuhtelen kylmällä vedellä.
Minä en ole testannut sitä, minkä näköisiksi ne menisi jos pesisin pelkällä vedellä. Toinen samassa taloudessa meinasi niin tehdä. Senkin takia tein aloituksen, että jos hän ei meinaa uskoa asianlaitaa, niin pyydän lukemaan tämän ketjun.
- ap
Minä en ikinä tarjoa lemmikilleni ruokaa likaisesta kupista, ne pestään joko käsin tai pesukoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole testannut sitä, minkä näköisiksi ne menisi jos pesisin pelkällä vedellä. Toinen samassa taloudessa meinasi niin tehdä. Senkin takia tein aloituksen, että jos hän ei meinaa uskoa asianlaitaa, niin pyydän lukemaan tämän ketjun.
- ap
Olen nähnyt kuppeja joita ei ole pesty, harmaita ja sen näköisiä että mietin miten koira on edes hengissä kun siitä juo vettä. Nuoruudessa oli kaverilla koira joka eli maksalaatikolla, eivät pesseet edes sitä millä maksalaatikko ottivat koskaan. Meillä pestiin koirien ja kissojen kupit joka päivä
Päivittäin pesen koiran ruoka- ja juomakupit. Koiran astioihin on ihan oma tiskiharja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Olen nähnyt kuppeja joita ei ole pesty, harmaita ja sen näköisiä että mietin miten koira on edes hengissä kun siitä juo vettä. Nuoruudessa oli kaverilla koira joka eli maksalaatik
Meillä pestään myös jokaisen ruokailun jälkeen eläinten ruoka-astiat. Ja joka päivä vaihdetaan juomavesi. Myös juomavesiastiat pestään. Vähintään kaksi juoma-astiaa on täynnä vettä. Tämän olen käytännössä huomannut, että se tuoreempi vesi maistuu paremmin kuin se toisessa astiassa oleva, joka on 12 tuntia vanhempaa. ( toinen vesi vaihdetaan aamulla ja toisen astian vesi illalla)
Pesen fairylla koiran ja kissan kupit,a
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin pesen koiran ruoka- ja juomakupit. Koiran astioihin on ihan oma tiskiharja.
Niin meilläkin on erikseen eläinten ruoka- ja juoma-astioiden pesuharja ja pesusieni, joka myös vaihdetaan säännöllisesti uuteen. -ap
Sori nyt vaan Ap, mutta tuttusi on idiootti. Muistan peräti eläinsuojelutapauksen, jossa kuppeja ei oltu pesty kunnolla ja tarjottiin vettä harmaantuneesta likaisesta kupista.
Puhdas, raikas vesi, puhtaasta kupista tarjoiltuna maistuu eläimillekin paremmin, ja se on ihan niitä vähimmäisjuttuja, joita omistajan tulee tarjota.
Jos turhaa kemikaalikuormaa haluaa vältellä, voi suosia tiskiaineita, joissa ei ole väriaineita eikä hajusteita ja jotka on ympäristömerkittyjä, tai biohajoavia.
Toki pestään.