Miksi minulta lähtee hiuksia ihan hitokseen ?
Oon kohta kyllä kalju, aluhiukset lähteny varmaan jo kokonaan, 😥😭😢
Lääkäriinkään pääse ku kuukauden päästä.
Kommentit (24)
Mullakin on "sulkasato" silloin tällöin. Kasvavat kyllä aina takaisin.
Onko teillä ollut äskettäin joku virustauti, joskus niiden jäljiltä voi tukkaa lähteä.
Mitä ajattelit että lääkäri asialle tekee? Mielenkiinnosta kysyn. Lääkärithän määrää lääkkeitä oireisiin, eivät mieti mistä oire johtuu. Tai vaikka miettivätkin, ei he tunne soluoppia ja lähesty asiaa siitä näkökulmasta mitä keho tarvitsee ja miksi ei saa sitä mitä tarvitsee?
Kerro jos lääkärit keksii ratkaisun. Itse muuttaisin ruokavalioa radikaalisti ja alkaisin kiinnittää huomiota mitä keho tarvii ja missä kunnossa se muuten on?
Stressin jälkeen hiukset voi lähteä kuukausien viiveellä mutta sen täytyy olla jo kova stressi.
Hiuksia lähtee normaalia määrää päivittäin, kun hiukset ovat saaneet elinkaarensa päättymisen. Hiustenlähtö voi kuitenkin lisääntyä monista syistä, kuten sairaudesta, lääkityksestä, stressistä, raskaudesta, hiustuotteista tai perimästä.
Oletko laihduttanut rajusti, sekin saa elimistön luopumaan jostain vähemmän tärkeästä kuten hiuksista.
"aluhiukset", mitkä ne on? Ihmisellä ei ole alus- ja päällysvillaa.
Liikaa testosteronia veressä. Suositan naisille selibaattia ja miehille kastraatiota.
Vierailija kirjoitti:
"aluhiukset", mitkä ne on? Ihmisellä ei ole alus- ja päällysvillaa.
No mä ainakin käsitin sen sillä tavalla kun tunnustelee sormin päänahkaa, niin sieltä on tulossa uutta hiuskasvua joka tuntuu sormenpäissä.
Voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta. Selviää labrakokeella, tarvii lähetteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ollut äskettäin joku virustauti, joskus niiden jäljiltä voi tukkaa lähteä.
Ei minulla mitään tuntuvaa virustautia ole ollu, mutta valkosolut oli jossain vaiheessa viitearvoista poikkeava hivenen, mutta katsottiin virusperäiseksi.
Raudanpuute, syö maksamakkaraa, se auttoi äidilläni hiustenlähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Oletko laihduttanut rajusti, sekin saa elimistön luopumaan jostain vähemmän tärkeästä kuten hiuksista
Olen laihtunut, kolesteroliarvojen takia, ruokavaliolla yritittänyt tiputtaa niin kilothan siinä ainakin tippu,tippuu.
Mulla lähti paljon hiuksia koronan sairastamisen jälkeen.
Raudanpuute teki mulla tuon. V*tun kuukautiset.
Oletko ollut lähiaikoina raskaana? Imetätkö? Stressiä? Raudanpuute? Liian vähän rasvaa ruokavaliossa?
Nämä on itsellä ollut selkeitä syitä hiustenlähtöön eri ajanjaksoina
N41
Vierailija kirjoitti:
Oletko laihduttanut rajusti, sekin saa elimistön luopumaan jostain vähemmän tärkeästä kuten hiuksista.
HS uutisoi pari päivää sitten, että jos saa liian vähän proteiinia, lähtevät hiukset päästä.
Sama. Mitä tää on.