Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni jotenkin provosoituu siitä jos sanoo pitävänsä elämästään lapsettomana?

Vierailija
31.05.2025 |

Kaikki ei ole mennyt niinkuin joskus suunnittelin, mutta tässä vaiheessa koen kiitollisuutta ja iloa siitä että minulla on sellainen vauras, mielenkiintoinen ja seesteinen elämä, joka ei olisi ollut samalla tavalla mahdollinen lapsellisena. Mammoilla on kuitenkin joku ihmeellinen tarve passiivis-aggressiivisesti surkutella. 

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra

Vierailija
62/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuslaisia vaan harmittaa kun et ole tehny tulevia orjia, siitä se johtuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt on sinun elämääsi ja valintojasi surkutellut?

No viimeksi tänään oli joku tehnyt oikein aloituksen siitä että mistä kaikesta lapsettomat jää paitsi, ykkösesimerkkinä se että lapsettomat ei pääse koulun kevätjuhliin! 

Jos olet elämääsi tyytyväinen niin miksi tällainen aloitus aiheuttaa niin suuren tunteen? En sano tätä pahalla vaan oikeasti pohdin ja toivon että löydät jotakin mukavaa tähän päivään joka vie ajatukset muualle 

Älä nyt provoa. Hän vastasi minulle, kun ihmettelin aloitusta.

Voihan tästä keskustella ihan hypoteettisestikin jos se on parempi, mutta j

osui ja upposi näköjään sinnekin

Vierailija
64/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, että joku on vela?

Hän kertoo sen.

Mistä tietää, että joku on äiti?

Hän TODELLAKIN kertoo sen. Ja jos et ekalla kerralla kuullut niin kertoo kyllä uudestaan. 

Sama pätee koiranomistajiin, kissaihmisiin, hevosen omistajiin, moneen ammattikuntaan, ja etenkin vapaapalokuntalaisiin

erona vain se että vela ärsyyntyy sanasta lapsi ja kokee sen jotenkin häiritsevänä ja tuputtavana. Kertoo enemmän kuulijasta kuin sanojasta

Vierailija
65/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokoomuslaisia vaan harmittaa kun et ole tehny tulevia orjia, siitä se johtuu

Kyllä se on vasemmiston unelma, mitä nyt kuvailet. Kuka ekana mainitsit synnytystalkoot? Niinpä.

Vierailija
66/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni lapseton kertoo elämästään siihen tyyliin, että vastapuolta alkaa ärsyttää. Kuten vaikka että "olen niin onnellinen kun ei tullut hankittua lapsia, niin en näytä räjähtäneeltä persreiältä jolla on varaa shoppailla vain Tokmannilla".

Vierailija
67/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajakortin pelaajille: No ei niistä lapsista välttämättä veronmaksajia tule. Voi jäädä ADHD-mielenterveyseläkkeelle tai ryhtyä narkkariksi. Siinä on sitten valtio saanut jo 300 000 persnettoa, ja kuilu kasvaa vain.

Itse asiassa vielä enemmän Joku Helsingin Uutisten toimittaja juuri laski, että syrjäytynyt nuori maksaa yhteiskunnalle päälle 1,2 miljoonaa.

Vierailija
68/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viimeksi tänään oli joku tehnyt oikein aloituksen siitä että mistä kaikesta lapsettomat jää paitsi, ykkösesimerkkinä se että lapsettomat ei pääse koulun kevätjuhliin! 

No voi hyvää päivää. Kyllä nuo kevätjuhlat on nähty lapsettakin.

Niin. Miksi minun tulisi päästä koulun kevätjuhliin? En minä halua mennä sinne.

Vierailija
69/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä, jotka tuputtavat muille lastentekoa ja esittävät kuinka aito onni löytyy vain äitiydestä ja perhe on elämän tarkoitus jne. 

Sitten pikkuhiprakassa myöntävät kadehtivansa lapsettomia ja katuvansa lapsiaan.

Kumpikin inhimillisiä tunteita. Se tuntuu silti ikävältä, että tavallaan ovat myöntäneet haluavansa muut samaan kurimukseen, jotta ei tarvitsisi kadehtia ja tuntea omaa elämäänsä huonommaksi katsoessaan muiden vapautta sivusta.

Heippa! Älä nyt noin yleistä. Minulla on lapsia, mutta en kenellekään ole tuputtanut samaa. En myöskään koe eläväni lapsellisena kurimuksessa enkä kadehdi lapsettomia. Tämä ei johdu siitä, onko jollain lapsia/tai ei. En yleensäkään kadehdi ketään. Se ei johda mihinkään. Minä olen tietoisesti lapseni tehnyt enkä ole silti palloa jalkaani saanut. Käsitän sanan "vapaus" merkityksen laajemmalla skaalalla. 

Vierailija
70/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka katuu porsimistaan sättivät kateellisena lapsettomia joilla elämä kulkee paremmin.

Ei kai se elämän "paremmin-kulku" siitä ole kiinni, onko lapsia tai ei.

Vierailija
71/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Jotkut koulun kevätjuhlat eivät voisi vähempää kiinnostaa, en pitänyt niistä edes lapsena.

Kiinnostaako sinua vauvapalstailu? Miksi? 

AV on aihe vapaa. IL ja IL mainostavat tätä keskustelupalstaa uutisten lomassa. Tykkään keskustella yhteiskunnallisista aiheista tällä palstalla. Muiden aiheiden lomassa myös siitä, miksi lapselliset yrittävät tehdä suurta eroa lapsellisten ja lapsettomien välillä.

On sanomattakin selvää, että lapsellisten ja lapsettomien elämät ovat erilaisia. Turha  väitellä, kumpi parempaa. 

Vierailija
72/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset joilla on lapsia, on myös koiria, ovat yltiösosiaalisia kälättäjä-ämmiä, minä olen kissaihminen ja suoraan sanottuna vituttaa se jatkuva yltiösosiaalisuus ja lapset ja koirat, koirat ja lapset. Kukaan ei ikinä kysy kissaihmiseltä mitä hänelle kuuluu. 

Jaa, olin vela-ystävän tukena kun hänen kissansa kuoli, mutta kun tulin raskaaksi meidän ystävyys päättyi siihen. En ole yltiösosiaalinen vaan ennemmin jokin ambivertti joka viihtyy vauvan kanssa kotona ja lenkeillä. 

Vierailija
73/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitävät kissoista enemmän kuin koirista ja päimvastoin. Toiset haluavat lapsia, toiset eivät. Elämää tämä.

Vierailija
74/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset joilla on lapsia, on myös koiria, ovat yltiösosiaalisia kälättäjä-ämmiä, minä olen kissaihminen ja suoraan sanottuna vituttaa se jatkuva yltiösosiaalisuus ja lapset ja koirat, koirat ja lapset. Kukaan ei ikinä kysy kissaihmiseltä mitä hänelle kuuluu. 

Yleistykset nyt ovat aivan turhia. Minulla on lapsia ja kissoja. En ole mitenkään yltiösosiaalinen. Olen tavallinen normisti elävä nainen.

Vierailija
75/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin pääsin, ystäväni lapsi kutsui. 

Missä hänen vanhempansa olivat? 

Vierailija
76/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, että joku on vela?

Hän kertoo sen.

Ihan samalla tavalla kuin vanhempi kertoo olevansa vanhempi.

Vierailija
77/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, katkeruus, huono itsetunto jne...

Syynä voi olla mikä vaan. Alakerta repeää synnytyksessä, ei ole varaa mihinkään lasten takia, puoliso menettänyt kiinnostuksen, makuuhuoneessa on kuollutta, oma keho tuntuu vieraalta, ei aikaa mihinkään, ei enää aikaa kavereille, yksinäisyys, masennus....

Lapsettomat/velat välttää nämä joten omat heikkoudet projisoidaan heihin.

Vierailija
78/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Mikä hirveä menetys 😂 pääsen sen sijaan omalle purjeveneelleni, koska minulla on neljän päivän vapaa. Kyllä nyt kaduttaa, että en ryhtynyt äidiksi. Koulun kevätjuhla on sentään elämän huippukohta.

Vierailija
79/112 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä, jotka tuputtavat muille lastentekoa ja esittävät kuinka aito onni löytyy vain äitiydestä ja perhe on elämän tarkoitus jne. 

Sitten pikkuhiprakassa myöntävät kadehtivansa lapsettomia ja katuvansa lapsiaan.

Kumpikin inhimillisiä tunteita. Se tuntuu silti ikävältä, että tavallaan ovat myöntäneet haluavansa muut samaan kurimukseen, jotta ei tarvitsisi kadehtia ja tuntea omaa elämäänsä huonommaksi katsoessaan muiden vapautta sivusta.

Tämä. Olin tulossa kommentoimaan, että kateudesta tuollainen kumpuaa. Jos joku haluaa lapsia, niin olen onnellinen heidän puolesta, että saavat elää oman näköistä elämää. Miksei sama toimi toiseen suuntaan? Vituttaako niitä sitten toisten vapaus. Ei tarvi laittaa ruokaa monta kertaa päivässä, kuskata muksuja harrastuksiin tai herätä aikaisin aamulla. Saa nukkua ja tehdä ihan mitä huvittaa.

Vierailija
80/112 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun tässä ketjussa mylvitään kuorossa vain veloista vaikka minä tulkitsen aloituksen niin, että ihminen ei saanut lapsia vaikka olisi niitä ehkä jossain vaiheessa toivonut, mutta on nyt sujut asian kanssa ja osaa arvostaa elämäänsä tällaisena. Ja että sivullisten säälittelevä vi**uilu ärsyttää siinä vaiheessa kun on käsitellyt asian ja pystyy näkemään omassa elämässään kaiken hyvän.