Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas lasten kevätjuhlissa ihmisiä rönttävaatteissa

Vierailija
31.05.2025 |

Hyvä kun ei joku kirpparipaita johon jämähtänyt likaraita joka ei pesussakaan lähde pois. Mikä ihmisillä on vaikea ymmärtää miten pukeudutaan juhlavasti? Miksi näytetään samalta kuin että vaan herätään ja laitetaan aamutakki päälle ja juhliin? En tajua. Eikö ole rahaa siisteihin vaatteisiin? 

Kommentit (867)

Vierailija
821/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä olisi kivaa pukeutua vähän siistimmin juhliin!

Vierailija
822/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin just. Kun minä ja minä, minäminäminä . Helvetti, ettei tuohon ikään mennessä ole opittu sitä että ihmiset ovat kaikessa erilaisia. Kun sinä ja tuo toinen tollo, jolle vastasit, ette ole mitään standardeja, joiden mukaan kaikki määräytyy. On paljon ihmisiä, joiden päälle ei tod mahdu samat vaatteet kuin parikymppisinä kolkytä vuotta sitten. Kun seuraavan kerran kuljet tuolla ulkona, niin katselepa silmät auki vähän ympärille, niin voit yllättyä, kuinka paljon on erilaisia vartalomalleja ihmisillä. On lihavia, on tikkulaihoja ja kaikkea siitä väliltä. Et ole mikään standardi. Kaikki nyt laihat ihmiset eivät ole laihoja sitten joskus 30 vuoden kuluttua, 2050-luvulla. Vaikkei pituutta tulisi millimetriäkään lisää, voi vyötärön mittaan tulla 20 cm lisää."

Henkilö, jolle vastasit, sanoi nimenomaan jättäneensä vaatekaappiin eri kokoisia mekkoja siltä varalta, jos laihtuu tai lihoo. Mikä estää sinua tekemästä samoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa se olis jos peruskoulun lukuvuoden päättäjäisiin puku päällä pitäs lähtee.

Ei ole asetettu pukukoodia!

Mikä vaatefriikki täällä hilluu? Hautajaiset. Yo-juhlat, rippijuhlat, häät....

-koko ajan jotain nässyttämistä ihmisten vaatteista!

Sä oot varmaan se jolla on pieruverkarit ja likainen huppari päällä tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.

Kuule. Mä oon oma itteni. Mä en tarvii pukua näyttääkseni et mä oon muka sivistyny. Mul on elämän kokemusta jota ei saa koulusta. Mä oon sivistyny elämästä. Turha tulla mulle sanoo et se lähtee vaatteista. Se ei lähe. Se lähtee sydämmestä. Siitä mikä on aitoo ja rehellistä.

Mikä sivistys se sellainen on, joka estää asiallisen pukeutumisen?  Tunnen useita aitoja, rehellisiä ja sydämellisiä ihmisiä, jotka pukeutuvat siististi.

Vierailija
824/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille juhlava pukeutuminen on helpompaa - yhdellä puvulla pärjää melkein koko elämän. Naisena inhoan mekkoja sekä juhlakenkiä. En myöskään ole koskaan meikannut. Naisten juhlavaatteet valmistetaan yleensä myös sellaisen kaavan mukaan, että ne kiristävät. Ja juhlakengät ovat kaikkea muuta kuin mukavat. Onneksi on pieni suku ja juhlia siksi hyvin vähän. Useimpiin en ole osallistunutkaan juuri pukeutumisen vuoksi.

Kyllä nainenkin pärjää useimmat juhlat hyvin pienellä vaatemäärällä, jos hankkii koruttoman, klassisen pikkumustan tai takkipuvun. Niitä voi tuunata erilaisiin juhliin sopiviksi erilaisilla paidoilla, boleroilla tai asusteilla.

Olin jo eläkeikäinen, kun osallistuin lapseni DI-juhliin yliopistolla, ja naistenhuoneessa yksi minulle tuntematon todistuksen saaja tuli kehumaan asuani kauniiksi. Toki ilahduin, mutta olin samalla sisäisesti hieman huvittunut, koska olin pukeutunut kirpparilta hankittuun, puolireiteen ulottuvaan mustaan jakkuun (10€) ja Lidlistä ostettuun, vähän parempaa trikoota olevaan polvipituiseen, kellohelmaiseen pikkumustaan (9,99€). Kullanvärisellä olkaketjulla ja tupsulla varustettu mokkalaukkukin (10€) oli Lidlin valikoimista.

Mustat, vanhat nahka-avokkaat olivat muutaman satasen luokkaa, sillä niitä käytin jo aikanaan töissä. Asustukseen kuuluivat isot kultaiset korvakorut, samaa sarjaa oleva kaulakoru, rannekello ja sormus. Lisäksi löysin kaapistani ikivanhan mustan vyön, jossa oli iso kullanvärinen solki.

Vierailija
825/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ei ole varaa ja jotkut ei vaan tykkää pitää niitä esim erityisherkyyden vuoksi.

Kuka sanoo mitä pitää laittaa päälle juhliin. Eikö juhla oo juhla ilman puristavia vaatteita?

Miksi juhliin sopivan asun pitäisi olla puristava? Tai edes siistien vaatteiden? Varallisuudesta olen eri mieltä, olen aina ollut matalapalkkainen, netto vajaa 2000 kuussa ja hyvin paljon työttömänä, silti aina on löytynyt (ihan sieltä kirppariltakin edullisesti) juhlavaatteet tarpeen tullen. Edes naisilla ei tarvitse olla eri asu, yhdelläkin pärjää. Olen myös lainannut ystäviltä/ystäville juhlavaatteita. Mikä ihmeen viha sivistyneisyyttä ja tilaisuuden luonnetta kohtaan täällä vallitsee? Kehutaan sillä että osataan nauttia ikä olla pönöttäjiä, huono käytös ja homssuisuus on synonyymi aitoudelle ja hyvät tavat teeskentelyä?

Erittäin hyvin sanottu!

Vierailija
826/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sivistynyt, niin osaa myös juhlapukeutumisen.

Vierailija
827/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"300 eurolla saa jo uuden vaateparren, joka on sopivaa kokoa ja istuva, jos on malttanut kaupassa kunnolla sovittaa. Monilla se sovitus on sitä, että vaatteet roikkuu käsissä ja pyörähdetään peilin edessä, että täähän on just. Sitten kun tulee aika pukea, niin se ei olekaan just."

Joo jos sattuu olemaan 180-185 cm pitkä ja normaalivartaloinen. Jos tästä poikkeaa, niin istuvaa pukua ei löydä mistään.

Vierailija
828/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin just. Kun minä ja minä, minäminäminä . Helvetti, ettei tuohon ikään mennessä ole opittu sitä että ihmiset ovat kaikessa erilaisia. Kun sinä ja tuo toinen tollo, jolle vastasit, ette ole mitään standardeja, joiden mukaan kaikki määräytyy. On paljon ihmisiä, joiden päälle ei tod mahdu samat vaatteet kuin parikymppisinä kolkytä vuotta sitten. Kun seuraavan kerran kuljet tuolla ulkona, niin katselepa silmät auki vähän ympärille, niin voit yllättyä, kuinka paljon on erilaisia vartalomalleja ihmisillä. On lihavia, on tikkulaihoja ja kaikkea siitä väliltä. Et ole mikään standardi. Kaikki nyt laihat ihmiset eivät ole laihoja sitten joskus 30 vuoden kuluttua, 2050-luvulla. Vaikkei pituutta tulisi millimetriäkään lisää, voi vyötärön mittaan tulla 20 cm lisää."

Henkilö, jolle vastasit, sanoi nimenomaan jättäneensä vaatekaappiin eri kokoisia mekkoja siltä varalta, jos laihtuu tai lihoo. Mikä estää sinua tekemästä samoin?

Ai mikä estää? Olen mieshenkilö, joten minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään mekkoa, eikä tule olemaan. 

Vierailija
829/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"300 eurolla saa jo uuden vaateparren, joka on sopivaa kokoa ja istuva, jos on malttanut kaupassa kunnolla sovittaa. Monilla se sovitus on sitä, että vaatteet roikkuu käsissä ja pyörähdetään peilin edessä, että täähän on just. Sitten kun tulee aika pukea, niin se ei olekaan just."

Joo jos sattuu olemaan 180-185 cm pitkä ja normaalivartaloinen. Jos tästä poikkeaa, niin istuvaa pukua ei löydä mistään.

Sepäs siinä sepäs siinä. 

Vierailija
830/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sivistynyt, niin osaa myös juhlapukeutumisen.

Ei nähtävästi ole näin aina. Kerran ylioppilasjuhliin osallistui korkeakoulutettu perhe farkuissa ja huppareissa....

Vierailija
831/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin käy kun seurustelee roska väen kanssa. Meidän lapsemme käyvät yksityiskoulua, jossa arvostetaan pukeutumista ja käytöstapoja. Lapsemme Carl ja Gunilla osaavat käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa. Lapsukaisilla oli ongelmia motivaation kanssa, mutta käytimme heitä tavallisessa koulussa. He pöyristyivät ja näkivät painajaisia seuraavana yönä. Vierailu oli viimeinen keino, mutta se toimi. He kertoivat aamulla itkuisina ymmärtäneensä millaista elämä voisi olla ilman kunnollisia käytöstapoja.

Jollain vaikuttaisi olevan vähän vitinvikaa...Carl ja Gunilla!? 😂 Selkeä provokaatio....

Vierailija
832/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on sivistynyt, se laittaa juhliin siistit ja puhtaat, tilaisuuteen sopivat vaatteet. Ei ole kysymys frakeista ym lurexeista, vaan kunnioituksesta juhlan järjestäjää ja vieraita kohtaan.

Vierailija
833/867 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa ei muotipellet heilu. Paska-Jaskakin se tuli pilkkihaalarit päällä lapsen ristiäisiin, suoraan järveltä, kun ei turhaan viitsinyt kodin kautta kiertää. Sillä kertaa ei ollut sentään vaatteissa paskaa, vaan kalanperkuu puuhista jotain roiskeita. 

Vierailija
834/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei todellakaan ole rahaa ostaa juhlavaatteita. Tulen paikalle reikäsissä ja lahjotan sen muutama kolikon mitä pystyn. Mutta ainakin olen paikalla kunnioittamassa juhlakalua.

Tuut vaan syömään toisten juhlaruoat.

Vierailija
835/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voinut kuvitellakaan kuinka ahdasmielistä porukkaa Suomessa asuu. Ihan oksettaa. 

Ei tilanne- ja käytöstapojen puutteen arvostelu ole ahdasmielisyyttä. 

Mutta vaikuttaa kyllä jonkinlaiselta hienostelulta, jolla saa muiden olon tukalaksi.

Yksi määritelmä hyvälle käytökselle on se, ettei aiheuta epämukavuutta toisille.

Ja just etiketistä poikkeaminen aiheuttaa eoämukavuutta sekä juhlien järjestäjille että myös muille juhlijoille.

Vierailija
836/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa se olis jos peruskoulun lukuvuoden päättäjäisiin puku päällä pitäs lähtee.

Jonkin sortin tapakouluttaja kai. "Joka itsensä ylentää, se alennetaan."

Vierailija
837/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset vaatteet AP:n mielestä koulujen kevätjuhlissa pitäisi olla?

Vierailija
838/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkää pukeutua juhlavammin aina, kun siihen on tilaisuus (niitä ei juuri ole) ja joskus muutenkin huvikseen, mutta ei kiinnosta yhtään, vaikka joku olisi paikalla Turhapuron vaatteissa. Meillä oli kevätjuhlassa pyydetty pukeutumaan juhlavasti, en tullut katsoneeksi muiden vaatteita.

Vierailija
839/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomuus

Vierailija
840/867 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossakin törpöttelyä:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä