Isä kuoli pelastaessaan veden varaan joutunutta lastaan ulkoilualueella Vihdissä
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Äkillisesti veteen joutuessa ensimmäinen asia on se, ettei mene paniikkiin. Pitää pyrkiä tasaamaan hengitys.
Muuten voi käydä huonosti. Veden lämpötila on näihin aikoihin 6-8 astetta. Eli saman verran kuin uimahallin kylmävesialtaassa.
Salmen ulkoilualue on Nuuksion pohjoispuolella ja Nuuksion Kattilajärvessä on tällä hetkellä 19,6 astetta. Vaikea uskoa, että alueen muut järvet olisivat samaan aikaan 6-8-asteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet vaarantavat lastensa hengen?
Miksi olet miesvihaaja?
Ensin vahditaan lasta huonosti ja sitten yllätytään, kun menee oma henki pelastustöissä. Jos olisi pitänyt lastaa silmällä olisi yhä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies oli päästänyt lapsen veteen? Hitto miehet on typeriä.
Jos yksi mies on typerä, miten siitä seuraa se, että kaikki miehet ovat typeriä?
Vähän nyt järkeä noihin kommentteihin.
Sitä en ymmärrä, että uimataidoton isä päästää uimataidottoman lapsen uimaan jollekin kallioiselle rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet vaarantavat lastensa hengen?
Miksi olet miesvihaaja?
Miesvihaa ei ole olemassakaan
"Tuolla on muistakseni sellainen jyrkempi kallioreuna, josta olen itsekin melkein liukastunut järveen."
Missä siellä Salmessa tällainen kallioreuna on? Olen käynyt monta kertaa, mutta en hoksaa. Siinä ulkoilureitin alussa olevalla rannalla ei ainakaan. Lehdessä tosiaan kirjoitettiin, että lapsi putosi kalliolta, mutta en tosiaan saa päähäni, missä siellä jyrkkää kalliota olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkillisesti veteen joutuessa ensimmäinen asia on se, ettei mene paniikkiin. Pitää pyrkiä tasaamaan hengitys.
Muuten voi käydä huonosti. Veden lämpötila on näihin aikoihin 6-8 astetta. Eli saman verran kuin uimahallin kylmävesialtaassa.
Salmen ulkoilualue on Nuuksion pohjoispuolella ja Nuuksion Kattilajärvessä on tällä hetkellä 19,6 astetta. Vaikea uskoa, että alueen muut järvet olisivat samaan aikaan 6-8-asteisia.
Onpas lämmintä vettä. Itse kävin viikko sitten järvessä uimassa Pirkanmaalla ja oli jotain 8 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas lämmintä vettä. Itse kävin viikko sitten järvessä uimassa Pirkanmaalla ja oli jotain 8 astetta.
Oli jotain 8 astetta
eli et tiedä, tuntui kylmältä joten sä päätit että se on tuollaista.
Suomi on vaarallinen maa ulkkiksille.
Oliko tämä taas joku etninen vähemmistö?
Jotkut miettii että mies on kuollut, hyvä. Toiset ma..mu kuollut, hyvä. Lapsi pääsee sos.un hoitoon, hyvä. Maailma on muuttunut oudoksi. Olen itse hukkunut,elvytettiin ja se oli hirvittävää, isäni auttoi aina, kunnes kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli jotain 8 astetta
eli et tiedä, tuntui kylmältä joten sä päätit että se on tuollaista.
On mittari laiturilla. Käyn ympäri vuoden uimassa. Talvella avannossa. Aika hyvin oppinut tietämään veden lämpötilan. Yli 10 astetta ei ole vielä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies oli päästänyt lapsen veteen? Hitto miehet on typeriä.
Lapsi oli pudonnut kalliolta veteen, luki uutisessa.
Vierailija kirjoitti:
"Tuolla on muistakseni sellainen jyrkempi kallioreuna, josta olen itsekin melkein liukastunut järveen."
Missä siellä Salmessa tällainen kallioreuna on? Olen käynyt monta kertaa, mutta en hoksaa. Siinä ulkoilureitin alussa olevalla rannalla ei ainakaan. Lehdessä tosiaan kirjoitettiin, että lapsi putosi kalliolta, mutta en tosiaan saa päähäni, missä siellä jyrkkää kalliota olisi.
Vähä-Parikkaalla ainakin on kalliota, mutta onko se sitten jyrkkää.
Niinhän se ternimaitokeisarikin aikoinaan kuoli, Jutan suuri rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähä-Parikkaalla ainakin on kalliota, mutta onko se sitten jyrkkää.
Siinä nuotiopaikan luonako? Itse olisin sanonut, että ei ole mitään jyrkkää kalliota, mutta tietysti voihan sitä pudota veteen, vaikka se reuna ei erityisen jyrkkäkään olisi.
Olis voinut olla yhtä hyvin minun supisuomalainen mieheni, joka ei lapsena pitänyt uimisesta, eikä ole uinut varmaan 30 vuoteen. Siinä jos hädissään, vaatteet päällä kalliolta syöksyy kylmään veteen lasta auttamaan, niin voi kelle vaan heikommin uivalle käydä pahasti. Ihme ma mu huutelua taas.
No on se mukulalle varmaan kauheaa kun tietää että oma isä kuoli hänen takiansa. Elää nyt semmoisen muiston kanssa loppuelämänsä.
Ei varmasti vesi ole ollut 19 asteista kun ei ilmakaan ole tuollaisissa lukemissa ollut kuin hetkellisesti. Apua mitä täällä kirjoitetaan..
Kamala tapahtuma. Ei tässä välttämättä ole kyse uinataidottomuudesta. Onhan se voinut olla, että isä on liukastunut ja lyönyt päänsä? Tai vaatteet painaneet upoksiin? Kylmäshokki, koska ei noi vedet nyt niin lämpimiä ole vielä? Lapsi on kuitenkin kyennyt pitämään itsensä pinnalla, josta sivulliset ovat hänet havainneet
Tuolla on muistakseni sellainen jyrkempi kallioreuna, josta olen itsekin melkein liukastunut järveen.