Mitä se tarkoittaa, jos nainen sanoo että ei halua liian kilttiä miestä?
Kommentit (93)
Itse tarkoittaisin niin, että mies on selkärangaton mielistelijä. Ex esim mielummin loukkasi minua, kuin olisi puolustanut. Entiset naiset saivat tulla meitä häiritsemään. Ja muuta sellaista sivullisten käytöstä. Hän olisi voinut sanoa ihan nätisti "Anteeksi, mutta mulla on vähän jutut kesken tyttöystäväni kanssa"
Ei sellaista joka on liian passiivinen vaan on myös aktiivisuutta
Omatoimisen, aktiivisen, hyväitsetuntoisen, on omia mielipiteitä, ei perässävedettävä joo-joo mies
Haluaa sellaisen miehen joka panee silloin kun hän haluaa ja vetää toista miestä pataan, jos oikein ärsytetään.
Sellainen joka ei ole äitinsä tai exänsä tossun alla
Se tarkoittaa että se on epäilyttävää ellei pysty näyttämään itseään realistisena ja kokonaisena. Se ei toimi. Terve nainen haluaa kokonaisen ihmisen ei miehenpuolikasta.
Nainen joka ei halua kilttiä miestä, tietää että ei pysty olemaan vastavuoroisesti kiltti ja tulisi siksi suhteessa kokemaan alemmuutta.
Kiltti = tahdoton, laiska, vetelä, järki seisoo, ei oma-aloiteisuutta missään asiassa, kädetön, kyvytön, oksettava kasa läskiä, pinnan alla kolmivuotias pikkupoika valmiina kilahtamaan ja kitisemään pienimmästäkin vastoinkäymisestä, joka oli täysin ennustettavissa tyypin kädettömyydestä ja ryhtymättömyydestä.
Vankilakundin, joka antaa vuorotellen nyrkkiä ja parrua.
Jos minä sanoisin noin, niin tarkoittaisin, että haluan miehen, joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä halunsa ja tahtonsa eikä niissä asioissa mennä koko ajan minun mieleni mukaan, jos mies onkin eri mieltä.
Ja sitten kun sanoo, että on eri mieltä, niin uskaltaa keskustella siitä. Että miehellä on oma tahto ja kyky ilmaista se.
Miksi pitää puhua kiltistä, kun kuitenkin tarkoitetaan jotain muuta? Jos joku on passiivinen mielistelijä, ei se ole kiltteyttä, vaan passiivisuutta ja mielistelynhalua. Kiltteys on hyväsydämisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei ole äitinsä tai exänsä tossun alla
Eikä puolisonsa (sinun) tossun alla. Ei välitä kuukautisvikinöistä ja "ailahteluista" mitään , vaan menee vakaasti kuin junan vessa. Ei ärsyynny naisensa kitinästä vaan ajattelee senkin aikaa omia asioitaan ja kun saa suunvuoron niin kysyy että milloin ruoka valmis?
Liian "kiltti" mies:
"Joo, ihan sama."
"Päätä sä"
"En mä tiedä, ei mua kiinnosta"
Ja sitten taas, liian "kiltti mies"
"Miksi sä aina päätät kaikesta! Me tehdään aina kaikki SUN mielen mukaan! Mä en olisi halunnut sitä-tätä-tuota ja nyt oot mulle velkaa tätä-ja-sitä koska oon SUN TAKIASI onneton. Uhrasin KAIKEN sun vuoksesi ja sen takia sun pitää nyt vaan sietää mun alkoholismi/raivoaminen/katoamistemput/pettäminen ym mitä ikinä keksinkään".
Luultavasti ei halua miestä joka ei osaa pitää puoliaan, on huonoitsetuntoinen, hypersensitiivinen ja myötäilee muiden mielipiteitä.
Haluan rehellisen ja itsevarman miehen. Sanoo mitä tarkoittaa ja tarkoittaa mitä sanoo!
Tarvittaessa sanoo myös minulle, että "tuo ei sovi/en halua tätä/tämä suunnitelma ei käy minulle/en pysty siihen ja tähän ", eikä valehtele mielistellen koska ei kestä tuottaa pettymystä.
Aivan vihoviimeistä joutua varmistelemaan kaikki sataan kertaan ja sitten mies mielistelee joka suuntaan: mammalle, eksälle, minulle, kavereilleen. Samoin jos tossukan "juu sopii varmasti!"-juttuihin tai jopa hänen omiin ehdotuksiin ja lupauksiin luottaa, saakin pettyä katkerasti kun paljastuu että ei muuten sopinutkaan. Joko suunnitelmien täyttä lässähdystä tai passiivisaggrea marinaa ja vikinää kun hänet on "pakotettu" vaikka on itse valehdellut sinnikkäästi.
Ehkä nainen haluaa miehen josta löytyy vielä särmien siloittelua ja hiomista.
🔹 Miksi nainen ei halua liian kilttiä miestä?
On tärkeää ymmärtää, ettei kyse ole siitä, että naiset eivät pitäisi kiltteydestä. Useimmat naiset arvostavat ystävällisyyttä, huomaavaisuutta ja kunnioitusta. Ongelma syntyy, kun mies on niin kiltti, että lakkaa olemasta oma persoonansa ja muuttuu tylsäksi, ennalta-arvattavaksi ja passiiviseksi.
1. 🔄 Tylsyys ja ennalta-arvattavuus
Liian kiltti mies saattaa käyttäytyä tavalla, joka on aina varma, turvallinen ja konfliktiton mutta myös täysin yllätyksetön.
Hän ei koskaan haasta, ei väitä vastaan, ei ehdota mitään uutta.
Hänestä voi tuntua, ettei hänellä ole omaa tahtoa tai intohimoa hän on "aina sama".
Tämä voi tehdä vuorovaikutuksesta latteaa: ei jännitteitä, ei huumoria, ei kipinää.
Naiselle tämä voi tuntua emotionaalisesti ja henkisesti tylsältä. Vetovoima tarvitsee joskus pientä särmää ja dynaamisuutta sitä, että toinen uskaltaa olla oma itsensä, vaikka se ei aina miellyttäisi.
2. 🚫 Liiallinen mukautuminen = persoonattomuus
Liian kiltti mies:
Sanoo aina "joo", koska pelkää torjutuksi tulemista.
Ei tuo esiin omia mielipiteitään, ettei vaan loukkaisi.
Tekee mitä vain, jotta nainen olisi tyytyväinen vaikka unohtaa itsensä.
Tällainen käytös heikentää vetovoimaa, koska se viestii epävarmuudesta ja oman identiteetin puutteesta. Vetovoima syntyy usein siitä, että toinen tietää kuka on, mitä haluaa ja elää sen mukaan.
3. Kiltteys ilman itseluottamusta ei ole vetävää
Jos kiltteys kumpuaa pelosta (esim. "jos en ole kiltti, nainen ei pidä minusta"), se ei tunnu aidolta.
Naiset vaistoavat tämän nopeasti: liiallinen miellyttäminen ei ole merkki rakkaudesta vaan epävarmuudesta. Tämä ei luo turvallisuuden tunnetta päinvastoin, se voi herättää epäluottamusta tai jopa ärtymystä.
4. Epätasapaino ja vastuun siirto
Jos mies ei koskaan ilmaise omia tarpeitaan tai toiveitaan:
Nainen joutuu tekemään kaikki päätökset.
Vastuu ihmissuhteesta kaatuu helposti yksin hänen harteilleen.
Tämä tekee suhteesta epätasapainoisen ja kuluttavan.
Vahva nainen haluaa tasavertaisen kumppanin, ei pelkästään avuliasta seuraajaa.
Yhteenveto: mitä nainen oikeasti haluaa?
Useimmat naiset eivät halua töykeää tai tunteetonta miestä, mutta he eivät myöskään halua liian kilttiä, näkymätöntä mukautujaa. Sen sijaan moni kaipaa:
Miestä, joka kohtelee häntä hyvin, mutta myös kunnioittaa itseään.
Miestä, joka uskaltaa olla eri mieltä ja näyttää tunteensa.
Miestä, jolla on oma elämä, oma tahto ja oma intohimo.
🔑 Terve kiltteys + itseluottamus = vetovoimainen yhdistelmä
Jos mies on ystävällinen, mutta myös jämäkkä, itsenäinen ja elävästi oma itsensä, hän on kaikkea muuta kuin tylsä. Hänestä huokuu aitous ja vetovoima, jota ei voi teeskennellä.
Sellainen, joka ei koskaan sano ei, kun joku kaveri tai sukulainen pyytää apua. Mutta sen takia jää kotona hommat kesken.
Ei ainakaan sinun kaltaistasi kitisevää kynnysmattoa.