Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itse Tempusta mitään, koska niitä tuotteita ei testata EU:n kemikaalilainsäädännön mukaisesti. En varsinkaan vaatteita, keittiötarvikkeita tai lapsille mitään! Harmittaa, kun kirpparilla pyörii nykyään Temu-tavaraa. Esimerkiksi Vintedistä en tilaa, jos ei ole merkki tiedossa.
Mutta eihän Suomeen tulevia kemikaaleja ja muitakaan tavaroita ole testailtu 30 vuoteen! Tulli tekee pistokokeita ja kauppiaat omiaan mutta ei ne pakollisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että jatkossa nämä temuttajat joutuisivat menemään yksityiselle lääkärille, jos sattuvat saamaan syöpää tms. Julkinen terveydenhuolto pois näiltä, kiitos.
Kerran ette halua tukea Suomea maksamalla tänne veroja tuotteista ja ostatte ties mitä myrkkyä. Älkää siis käyttäkö myöskään lääkäreitä ym palveluita. Tilatkaa lääkkeennekin Temusta, jos ei ole varaa yksityiselle.
Tottakai käytän palveluja mitä minulle suomessa kuuluu.
Kohta on lähdössä yli 200 €:n tilaus Temulle. Suomessa näiden hinta olisi moninkeraisesti kalliimpi.
Toivon tähän kyllä lakimuutosta. Ei ne palvelut kuulu sinulle, olet itsekäs paska.
No onneksi kohta kukaan ei saa julkista palvelua.
Taasko täällä rääkyy joku konkurssinpartaalla oleva kauppias, hehehe
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että jatkossa nämä temuttajat joutuisivat menemään yksityiselle lääkärille, jos sattuvat saamaan syöpää tms. Julkinen terveydenhuolto pois näiltä, kiitos.
Kerran ette halua tukea Suomea maksamalla tänne veroja tuotteista ja ostatte ties mitä myrkkyä. Älkää siis käyttäkö myöskään lääkäreitä ym palveluita. Tilatkaa lääkkeennekin Temusta, jos ei ole varaa yksityiselle.
Erikoista että kaikenlaista syöpää on ihmisillä ollut ennen Temuakin. Mistähän lie saaneet? Parempi sinulla olla sitten kaikki tuotteet kotimaisia ja ostettu vain kotimaisilta kauppiailta, muuten olet pelkkä tekopyhä jeesustelija. Jos sinä saat syövän ja olet syönyt käristettyä makkaraa, lihaa, polttanut tupakkaa ja juonut alkoholia niin voit sinäkin sitten mennä yksityiselle itsesi hoidattamaan. Ja paljaalla painijat myös sukupuolitauteineen.Tehdäänkö oikein laki mikä määrää mitä ja mistä kansalaiset saa tuotteensa ostaa? Ja sitä mitä ei kotimaasta saa niin ollaan ilman.
On se ihme että 1,4 miljardia kiinalaista on edelleen hengissä kun siellä on kaikki niin vaarallista. Elinajanodotekkin on lähes samaa luokkaa kuin meillä. Monet lääkkeetkin tulevat tänne meidän apteekkeihin sieltä Kiinasta ja jos siellä tuotanto takkuaa niin jää useat lääkkeet saamatta.
Että mietippä nyt pikkuisen näitä asioita ja lopeta tuollainen hysterian lietsominen kun sille ei ole mitään perusteita.
Minä tilasin rinkan sekä Halloween koristeita. Sekä rinkan että koristeiden laatu yllätti postiivisesti, vastaanvanlainen rinkka maksaa Suomessa satoja euroja. Myös koristesiin olin tyytyväinen, en ole vastaavanlaisia edes löytänyt Suomesta.
Elektroniikkaa ja kosmetiikkaa en tilaisi, siinä menee raja. Vaatteistakaan en innostu, kaikki vaatteet näyttää olevan polyesteriä.
Olen lähes sata pientä tavaraa tilannut Temusta ja kokemus on ollut positiivinen. Vain pieni meikkilaukku oli vähän huonosti ommeltu, mutta korjasin sen ite 😁 Ostan jatkossakin pikkutavaraa, jota ei saa Suomesta tai on paljon halvempaa Temussa.
Pienituloisena olen ostanut jotain käyttötavaraa. Suomessa on paljon kalliimpia! Sähkölaitteita en tilaa
Se on addiktio, eikä tule edes välttämättä yhtään halvemmaksi kuin jostain lähikaupasta ostettuna, kun siihen ilmaiseen toimitukseen pitää keksiä yhteensä 25 eurolla muuta tavaraa. Lisäksi kaiken turhan tilaaminen vain siksi, että se on niin paljon halvempaa johtaa helposti varsinkin vähävaraisella siihen, että se tilaus onkin todellisuudessa niistä ruokaostoksista pois. Varsinkin, kun tilaajat ovat huomattavan pieni ryhmä suomalaisia, niin pieneen joukkoon ihmisiä osuu aika isolla summalla vuodessa sitä "halpaa tavaraa"
Jotkut temuttelijat ovat kertoneet tilanneensa tuhansilla euroilla vuodessa tavaraa, jatkuvasti tulee uutta pakettia. Ostamalla kivijalasta tulisi paljon tarkemmin mietittyä mitä ostaa
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen tilaa kiinalaista paskaa vaikka kuinka halvalla saisit. Jotain rajaa!
Osta se sen sijaan suomesta, marketista, kymmenkertaiseen hintaan. Se on sitä parempaa Temua.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes sata pientä tavaraa tilannut Temusta ja kokemus on ollut positiivinen. Vain pieni meikkilaukku oli vähän huonosti ommeltu, mutta korjasin sen ite 😁 Ostan jatkossakin pikkutavaraa, jota ei saa Suomesta tai on paljon halvempaa Temussa.
Kuinka moni noista sadoista tavaroista oikeasti oli tarpeellisia vai tilasitko ne vain tyydyttääksesi addiktiosi? Märästä päätellen näin on päässyt käymään ja loppusumma tavaroilla on sellainen, että et niitä vähävaraisuudella ainakaan voi perustella tai sitten olet yksi niistä jotka jatkuvasti itkevät palstalla siitä kuinka talousrahasi eivät riitä ruuan ostamiseen.
Kannattaisi oikeasti alkaa pitämään kirjanpitoa, minkä verran rahaa kuluu meikkilaukkujen tilaamiseen ja kuinka paljon ruokaostoksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itse Tempusta mitään, koska niitä tuotteita ei testata EU:n kemikaalilainsäädännön mukaisesti. En varsinkaan vaatteita, keittiötarvikkeita tai lapsille mitään! Harmittaa, kun kirpparilla pyörii nykyään Temu-tavaraa. Esimerkiksi Vintedistä en tilaa, jos ei ole merkki tiedossa.
Mutta eihän Suomeen tulevia kemikaaleja ja muitakaan tavaroita ole testailtu 30 vuoteen! Tulli tekee pistokokeita ja kauppiaat omiaan mutta ei ne pakollisia ole.
Maahantuoja on aina vastuussa tuotteiden turvallisuudesta. Temusta tilaamalla sinä itse olet se maahantuoja ja vastuussa tuomistasi tavaroista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahantuoja on aina vastuussa tuotteiden turvallisuudesta. Temusta tilaamalla sinä itse olet se maahantuoja ja vastuussa tuomistasi tavaroista
Blaab blaab blaab.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen tilaa kiinalaista paskaa vaikka kuinka halvalla saisit. Jotain rajaa!
Osta se sen sijaan suomesta, marketista, kymmenkertaiseen hintaan. Se on sitä parempaa Temua.
Millä tavalla se on temua? Ja onko sulla rahaa ihan todellisuudessa edes säästynyt, kun teet jatkuvasti pakonomaisia addiktiosta johtuvia tilauksia temuun? Ovatko kaikki tilaamasi tavarat todellisuudessa aivan välttämättömiä vai tulisitko todellisuudessa toimeen ilmankin? Montako tonnia vuodessa sulla kuluu temuun rahaa ja mitä muuta olisit voinut sillä rahalla tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaab blaab blaab.
No, kuka muukaan se maahantuoja voi olla paitsi temuttaja itse? Et ole ymmärtänyt ilmeisesti trätäkään asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voit lähteä selvittämään, mitä kaikkea tulli tutkii ja miten https://tulli.fi/web/tullilaboratorio/tutustu-toimintaamme/mita-nayttei…
tarkempi selvitys:
https://tulli.fi/web/tullilaboratorio/kulutustavarat
temuttajille ohje https://tukes.fi/omallavastuulla etenkin myyt niitä eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voit lähteä selvittämään, mitä kaikkea tulli tutkii ja miten https://tulli.fi/web/tullilaboratorio/tutustu-toimintaamme/mita-nayttei…
tarkempi selvitys:
https://tulli.fi/web/tullilaboratorio/kulutustavarat
temuttajille ohje https://tukes.fi/omallavastuulla etenkin myyt niitä eteenpäin
&n
Ja maahantuojan vastuu https://tukes.fi/tuotteet-ja-palvelut/maahantuojan-velvollisuudet
Olen tilannut vaatteita, kenkiä, kaksi hajuvesitarjotinta, laukkuja, koruja, puhelimen kuoria, unimaskin... kaikki halvempia kuin jos olisin ostanut suomesta. Ei mulla ole varaa ostaa kaupasta mekkoa 30 eurolla kun temusta saan mekkoja hintaan 5-8 e.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut vaatteita, kenkiä, kaksi hajuvesitarjotinta, laukkuja, koruja, puhelimen kuoria, unimaskin... kaikki halvempia kuin jos olisin ostanut suomesta. Ei mulla ole varaa ostaa kaupasta mekkoa 30 eurolla kun temusta saan mekkoja hintaan 5-8 e.
Ootko sitä porukkaa, jotka samaan aikaan huutelette kommunisti vassariksi, mutta tilaatte kommunistisen Kiinan valtion hallinnoimasta verkkokaupasta roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Matot tilasin oli kyl ihan mukavan pehmeetä materiaalia, mutta kuviointi ja värit oli kyl semmosia halppismateriaalin näköstä, kuin olis lapsi piirtäny ne jollain halppis tussilla ne sprintit.
Ei halppis, vaan halpis.
Vierailija kirjoitti:
Se on addiktio, eikä tule edes välttämättä yhtään halvemmaksi kuin jostain lähikaupasta ostettuna, kun siihen ilmaiseen toimitukseen pitää keksiä yhteensä 25 eurolla muuta tavaraa. Lisäksi kaiken turhan tilaaminen vain siksi, että se on niin paljon halvempaa johtaa helposti varsinkin vähävaraisella siihen, että se tilaus onkin todellisuudessa niistä ruokaostoksista pois. Varsinkin, kun tilaajat ovat huomattavan pieni ryhmä suomalaisia, niin pieneen joukkoon ihmisiä osuu aika isolla summalla vuodessa sitä "halpaa tavaraa"
Jotkut temuttelijat ovat kertoneet tilanneensa tuhansilla euroilla vuodessa tavaraa, jatkuvasti tulee uutta pakettia. Ostamalla kivijalasta tulisi paljon tarkemmin mietittyä mitä ostaa
Ostoaddiktiota sairastava ostaa mistä vain myös kirpputoreilta krääsää jota ei tarvii.
Ostan vaatteeni nettikirpuilta, koska enemmän kokoja, voi palauttaa ja huonosta saa rahan takaisin.
Temusta lähinnä naulakot, ponnarit, laukut ja kodinsomisteet.
Toivon tähän kyllä lakimuutosta. Ei ne palvelut kuulu sinulle, olet itsekäs paska.
No onneksi kohta kukaan ei saa julkista palvelua.