Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko funikulaari sen arvoinen nähtävyys että

Vierailija
29.05.2025 |

Että ajaisi helsingistä turkuun sen vuoksi

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se ei edes toimi. 

Vierailija
2/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä silti kattoo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. 

Se on lähinnä roskapönttö, joka kitisee kiskoilla ylös-alas n. 50 metrin matkan, eli kestää minuutin suuntaansa. 

Vierailija
4/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeammin kävelee sen pikku mäen!

Vierailija
5/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joskus liikkunut? 

Vierailija
6/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä silti kattoo. 

Voi toki. Ja jos toimii, niin vielä hauskempaa katsoa!👍

Vierailija
7/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi sen takia. En ole vielä käynyt kokeilemassa, vaikka matkaa linnuntietä on kolmisen kilometriä, tietä pitkin jokunen kilometri enemmän.

Vierailija
8/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/18 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen turkulainen, enkä vieläkään ole onnistunut pääsemään funikulaarin kyytiin. En asu ihan siinä lähellä, ja niinä neljänä kertana, kun olen Linnankadulle mennyt tarkoituksenani funikulaarin kyytiin hypätä, se ei ole onnistunut. Yhden ainoan kerran olen nähnyt bussin ikkunasta sen liikkuvan rinnettä ylös, mutta silloin olin matkalla satamaan ja laivalle. En ehtinyt silloinkaan funikulaarin mukaan. 🙁

Vierailija
10/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva se on. Helsinkiin tarvittais sama

Vierailija
11/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos haluaa muuten mennä jonnekin, löytyy muutakin.

Vierailija
12/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein Turkuun parin päivän turistimatkan, majoituin Kakolanmäellä ja kävin siellä spassa. Ajelin monta kertaa funikulaarilla, se oli kiva ja toimi. Turussa on kesällä aina kivaa, mutta tietenkään ei kannata ajaa funikulaarille, käydä ylhäällä ja lähteä heti takaisin kotiin.

Vierailija
13/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Turkuun katsomaan luostarinmäen museokorttelia. Siinä sivussa voisi kopaista, toimiiko funikulaari.

Turku muutenkin hieno kaupunki.

Siitä sitten Hankoon ja Tammisaareen merelliselle kierrokselle. Fiskarsiin menisin myös uudestaan.

Vierailija
14/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kehittää jokin mitali tai tarra tms. jonka saa vain ne, jotka onnistuvat kulkemaan liikkuvalla funikulaarilla Turussa.

Vierailija
15/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tulla. 

Vierailija
16/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne sen takia kannata mennä. Muuten Turku on oikein kiva kesäkaupunki kyllä, nähtävyyksiä nyt ei ole niin kauheasti, mutta jos kaipaa sellaista eurooppalaista katuelämää, niin sitäpä löytyy varsinkin jokirannan alueelta. Porukkaa on liikkeellä paljon, syödään ja juodaan hyvin, nautitaan auringosta. 

Vierailija
17/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mutta muuten on yllättävän kiva kaupunki. Itsekin asun Helsingissä, ja kävin viime kesänä ensimmäistä kertaa Turussa, ihan vaan uteliaisuudesta kun tajusin että Suomen matkailu on jäänyt tosi vähille koska olen olettanut että se on tylsää. Enkä mä yksin varmaan mihinkään mökille viitsisi mennä istumaan, mutta kaupunkilomat onkin ihan jees.

Turussa yllätti esim. ihmisten tyylikkyys, se että siellä olikin paljon kauniita vanhoja rakennuksia vaikka aina puhutaan että Turun taudin seurauksena paikka olisi täynnä harmaita betonikuutioita (on niitä siellä seassa keskustassakin, mutta paljon on muutakin), kauppatorin vilkas elämä, jokilaivat, joenrannat kahvilat, ravintolat ja baarit joissa tyylikkäät ihmiset viettivät kesäpäivää shampanjapullo coolerissa pöydässä, olematta selkeästi kännissä. Hyvin jotenkin tukholmatyyppinen fiilis, aika erilainen kuin Helsingissä, mutta yllättävän positiivisella tavalla erilainen. 

Vierailija
18/18 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se funikulaari on olemassa Turussa ? Lahteen suunniteltiin tuollaista mutta se oli kaupungin aprillipila 

https://www.lahti.fi/uutiset/paljon-toivottu-funikulaari-vihdoin-lahtee…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan