Onko aihetta lasuun, kun perheessä kielenkäyttö on aivan kammottavaa?
Todella karmeaa kuultavaa, ei todellakaan normaalia sen ikäisen sanastoa. Ovat pieniä lapsia vielä. En ole vastaavaan törmännyt aiemmin. Ikinä. Mitä kodissa tapahtuu, että tulos on tuo.
Kommentit (21)
Kirosanoja on teologisia ja anatomisia, joista anatomisten arvelen vahingoittavan lasta enemmän.
"Mutsii, pyöräytä meikämandoliinille brekuks broikkuruikkari suitsait sukkelaan, tai tulla tupsahtaa kiirus!"
Taidat puhua meidän naapureista. Teini-ikäinen poika huutaa vttua ja h****a taukoamatta, ala-asteikäinen tytär kiroaa rappukäytävässä kuin turkkilainen, eikä perheen äitikään mikään sulosuu ole..
Aina on aihetta lasuun. Itse olen yhteiskunnan tukipylväs ja annan kaiken epäilyttävän ilmi viranomaisille.
Nykyään on helppoa, kun ilmiantokanavia on vähän joka suuntaan...
No mitäpä se lastensuojelu tuolle mahtaa? Ottaa kiroilusta huostaan kiroilemaan?
En minä tiedä mitä mahtaisi, mutta jos se indikoi siellä taustalla paljon suurempaa ongelmakokonaisuutta. Ehkä sitä on sitten elänyt fiksujen ihmisten kuplassa aina, sori siitä.
No jonkun pitäisi varmaan sanoa aikuisille selkokielellä tai yhdessä, ettei ole ok ja miten vaikuttaa lapsiin. Lasu yleensä ei tee hyvää, ellei ole ihan pakko sitä kautta, koska asiakkuudesta vaikea päästä koskaan pois.
Taidan tehdä, on vahva intuitio sen suhteen ettei ole asiat hyvin.
Kerro joku esimerkki, niin voin arvioida. Olen sossu.
Lähtökohtaisesti kiroilu tai rumat puheet eivät ole syy lasulle, mutta hyvin yksityiskohtaiset puheet seksiasioista pienellä lapsella voivat olla.
Tällä viikolla naapurissa oli hiekkalaatikolla valvomassa tenaviaan kolme äiskää, kun arviota 4v poikalapsi alkoi huutamaan toiselle mokomalle "pidä nyt se tulpa kiinni" [sic]. Kukaan äiskistä ei reagoinut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti kiroilu tai rumat puheet eivät ole syy lasulle, mutta hyvin yksityiskohtaiset puheet seksiasioista pienellä lapsella voivat olla.
Haista sinä Stasi-sossu piiitkä v*ttu!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin muuten sanottu wokelle. Kiitos sulle!
Miksi muuten lestadiolaislapset ovat todella rääväsuisia? Enkä nyt tarkoita mitään vahingossa lipsahtanutta "peekelettä", vaan kunnon anatomisia toivotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, sossut tekevät erittäin arvokasta työtä, joten yrittäisit olla ihmisiksi. En halua tähän tarkemmin kertoa. En omissa piireissäni ole milloinkaan kuullut vastaavaa, että ei nyt ihan peruskauraa, todellakaan. Myös hämmentää kasvattajan melko täydellinen välinpitämättömyys tätäkin asiaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla naapurissa oli hiekkalaatikolla valvomassa tenaviaan kolme äiskää, kun arviota 4v poikalapsi alkoi huutamaan toiselle mokomalle "pidä nyt se tulpa kiinni" [sic]. Kukaan äiskistä ei reagoinut mitenkään.
Niin pelkele!
:D
Itse opetin lapselleni, että "kuinka tyypillistä"! (Tyhmää)
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä että nuorena opitaan😂
Kiroilevat vai puhuvat muuten sopimattomia?